beantwoord

Veel te lange reistijd - annulering e-ticket?


kortingskaartje verzilverd voor zondag. Blijkt het dat de reis op zondag een half uur langer duurt dan op doordeweekse dagen. Dan is de reistijd voor ons niet acceptabel. Het is voor morgen, wat kan ik doen, want dit is een domper van 2x15 euro.
icon

Beste antwoord door MoDe 17 november 2018, 18:43

volgens de voorwaarden die u bij koop heeft geaccepteerd, wordt er geen restitutie gegeven op e-tickets. Reden is dat er met e-tickets niet ingecheckt hoeft te worden, dus NS niet controleren of het ticket toch gebruikt is/wordt. Soms kan de klantenservice nog iets als het ticket nog niet gedownload en/of verzilverd is.
U heeft de tickets al verzilverd. Uw reden dat u uw geld terug wilt, omdat de reistijd langer blijkt op zondag dan doordeweeks zal zeker geen reden zijn om coulant te zijn. Immers u had voor de koop al kunnen weten dat op zondag een andere dienstregeling geldt dan op doordeweekse dagen.
Jammer, maar als u geen specifiek doel had, zou u nog steeds op reis kunnen, maar dan naar een andere, dichterbij gelegen station wat op dezelfde route ligt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is altijd verstandig de reisplanner kort voorafgaand aan de reis even te raadplegen. In het weekend zijn er heel vaak werkzaamheden. Het kan ook een voordeel zijn. Wie morgen naar MonchenGladbach moet is er veel sneller en comfortabeler, want de ICE rijdt om.
Reputatie 7
Badge +2
Ook veel doorgewinterde treinreizigers weten niet van elk traject of de reistijden door de week en in het weekend verschillend zijn. Op sommige sprinter trajecten is in het weekend een half uurs dienst en door de week een kwartier dienst, maar dat is niet overal zo.
Daarnaast kan de dienstregeling aangepast zijn vanwege werkzaamheden. Dus ook de doorgewinterde treinreiziger zal van tevoren de reisplanner moeten checken en er niet vanuit kunnen gaan dat de treinen rijden zoals door de week of in andere weekenden.

U bent blijkbaar wel op de hoogte van reistijd door de week, u had dan ook simpel de reisplanner voor uw reisdag kunnen checken. Daarnaast kunt u ook gewoon een half uur eerder van huis gaan.
Badge +3
Helaas is daar niets meer aan te doen. Eenmaal verzilverd kan een kaartje niet meer ingetrokken worden.

Het is niet voor niets dat NS aanraadt eerst de reisplanner te raadplegen alvorens een ticket te verzilveren. Er zijn zeer heel veel werkzaamheden in de weekenden en in vakantieperiodes die tot langere reistijden en vervangend busvervoer leiden.
Reputatie 6
Badge +1
volgens de voorwaarden die u bij koop heeft geaccepteerd, wordt er geen restitutie gegeven op e-tickets. Reden is dat er met e-tickets niet ingecheckt hoeft te worden, dus NS niet controleren of het ticket toch gebruikt is/wordt. Soms kan de klantenservice nog iets als het ticket nog niet gedownload en/of verzilverd is.
U heeft de tickets al verzilverd. Uw reden dat u uw geld terug wilt, omdat de reistijd langer blijkt op zondag dan doordeweeks zal zeker geen reden zijn om coulant te zijn. Immers u had voor de koop al kunnen weten dat op zondag een andere dienstregeling geldt dan op doordeweekse dagen.
Jammer, maar als u geen specifiek doel had, zou u nog steeds op reis kunnen, maar dan naar een andere, dichterbij gelegen station wat op dezelfde route ligt.
Reputatie 6
Badge +1
En..@linda_menkhorst
toch op reis gegaan?
Ik had wel een specifiek doel. Misschien is het voor een doorgewinterde treinreiziger duidelijk dat door de week en in het weekend zo verschillend zijn, maar als je bijna nooit met de trein gaat dan heb je daar geen idee van.

Reageer