beantwoord

vergeten in/uitchecken

• 28 september 2016
  • 11 reacties
  • 352 Bekeken

Ik heb mij aangemeld om een sms te krijgen als ik vergeet in- of uit te checken. Nu ontdek ik dat ik 5 dagen geleden ben vergeten uit te checken. Ik heb geen sms gekregen...... Jammer, gelukkig merkte ik het zelf toevallig! Maar hoe kan dat gebeuren?
icon

Beste antwoord door LauraR NS 28 september 2016, 17:47

Hoi oma thea, welkom op ons serviceforum.

Bij de check-uit alert service ontvang je een e-mail wanneer je bent vergeten uit te checken, geen SMS. Heb je ook geen mailtje van ons ontvangen? Kan ook zo zijn dat deze in je ongewenste e-mail is beland. Mocht je niet zeker weten of je je hebt aangemeld voor deze service, dan kun je dat via deze pagina alsnog doen.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi oma thea, welkom op ons serviceforum.

Bij de check-uit alert service ontvang je een e-mail wanneer je bent vergeten uit te checken, geen SMS. Heb je ook geen mailtje van ons ontvangen? Kan ook zo zijn dat deze in je ongewenste e-mail is beland. Mocht je niet zeker weten of je je hebt aangemeld voor deze service, dan kun je dat via deze pagina alsnog doen.
Hoewel ik niet meer zeker weet of ik mijn telefoon wel aan had staan, weet ik wel zeker dat ik ook geen mailtje heb gekregen. Ook niet in ongewenste mail. Ik zal mij weer aanmelden. Bedankt voor uw reactie.
Een aanvulling: ik was dus toch al aangemeld!
Fijn om te lezen!
Fijn om te lezen!
Wellicht moet je het hele topic even lezen voordat je een reactie geeft. TS geeft aan dat dat de emailservice niet werkt. De NS geeft aan dat TS mogelijk niet aangemeld is en TS geeft aan dat bij het opnieuw proberen aan te melden bleek dat TS wel aangemeld was.

Dus even terug naar de eerste post en opnieuw kijken waarom TS geen email ontvangt ondanks een goede aanmelding bij NS extra.
Klopt helemaal marv87. Ik was iets te snel met antwoord geven. Beste oma thea Ik wil je vragen om contact met ons op te nemen zodat we kunnen uitzoeken waarom je geen melding krijgt van NS Extra. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een priv├ębericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.
Ik heb nog niet gechat om uit te laten zoeken waarom ik geen e-mail heb gekregen terwijl ik mij wel aangemeld had voor NS Extra. Ik heb inmiddels wel ontdekt dat mijn man ook niet uitgecheckt is op vrijdagmorgen in Amsterdam Amstel. Hij heeft overigens geen 'NS Extra'. Nu ben ik navraag aan het doen bij de andere 2 personen van ons gezelschap of zij ook toevallig niet uitgecheckt zijn. Probleem ligt m.i. dan bij de apparatuur op station Amstel!
Oei, dan is het wel erg vaak misgegaan. Kan het zijn dat jullie zijn uitgecheckt bij de GVB? Op station Amstel staan namelijk ook paaltjes/poortjes van andere vervoerders. Ik raad je aan sowieso even met de klantenservice contact op te nemen om dit recht te zetten. Dit advies kun je ook geven aan de medereizigers.
Als dat zo is, dan zijn we wel erg slim bezig geweest! Het was overigens niet bij een paaltje maar bij de poortjes. In ieder geval bedankt voor uw advies!
Je zou het even kunnen controleren in een Mijn OV-chipkaart account. Daar kun je namelijk alle reizen van al het openbaar vervoer inzien.
Voor het 1e probleem (geen bericht ontvangen na gemiste uitcheck) heb ik een bericht gestuurd via het contactformulier.
Voor het 2e probleem (verkeerd uitgecheckt) heb ik contact gehad met de NS en het GVB. Overigens hebben mijn 3 reisgenoten ook verkeerd uitgecheckt op station Amsterdam Amstel. We weten nu dat iets niet vanzelf gaat en je dus goed moet opletten als je een station uitloopt!

Ik denk dat deze vraag inmiddels als afgehandeld beschouwd kan worden.

Reageer