"U heeft bij ons een aanvraag ingediend voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie."
Dat is toch wel heel merkwaardig? (1) NS geeft tegenstrijdige informatie, en (2) NS zoekt blijkbaar in de administratie op basis van het door mij ingevulde eindstation (echt?) en (3) NS kan dan ineens wel een checkuit vinden, terwijl die niet eens op de OV-chipkaart zelf geregistreerd staat.
Ik zou het waarderen als de ICT-oorzaak achterhaald en opgelost zou worden, en teruggaaf alsnog geregeld zou kunnen worden. NS kenmerk: 5074814480.
Een mogelijke oorzaak is overigens dat mijnns niet lekker werkt op dit moment - reistransacties zijn regelmatig helemaal niet zichtbaar. Maar dat zou natuurlijk nooit mogen leiden tot het versturen van mails met foutieve informatie of het dan maar afwijzen van verzoeken.
Beste antwoord door Miriam NS
Hallo Arnold2, ik begrijp dat dit erg verwarrend is.
Er zijn om het moment inderdaad wat problemen met de weergave van de reisgegevens in het Mijn NS-account. Hier wordt druk aan gewerkt, maar het kan zijn dat dit ook effect heeft op deze claim. Wat ik je wil adviseren is even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter. Mijn collega's kunnen dan aan de hand van je gegevens even nagaan wat er precies aan de hand is.
Bekijk origineel
Er zijn om het moment inderdaad wat problemen met de weergave van de reisgegevens in het Mijn NS-account. Hier wordt druk aan gewerkt, maar het kan zijn dat dit ook effect heeft op deze claim. Wat ik je wil adviseren is even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter. Mijn collega's kunnen dan aan de hand van je gegevens even nagaan wat er precies aan de hand is.