beantwoord

Waarom ontbreken alternatieven voor een reisroute in de Reispanner app (iOS)?

• 18 april 2017
  • 1 reactie
  • 169 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Voor de route Utrecht-Den Haag Ypenburg zijn twee opties: 1. IC Utrecht-Rotterdam en vanaf Gouda Sprinter naar Den Haag CS, 2. IC Utrecht-Den Haag CS en vanaf Gouda diezelfde Sprinter naar Den Haag CS. Beide opties geven dezelfde aankomsttijd. Als ik de gewenste route opvraag geeft de app alleen resultaten voor optie 1. Met een gewenste overstaptijd van +4 minuten komt (logischerwijs) alleen optie 2 naar voren. Waarom mis ik optie 2 als ik niet expliciet aangeef dat ik meer overstaptijd wil? In dat geval zouden beide opties zichtbaar moeten worden (evenals de rechtstreekse verbinding met de Sprinter, maar die worden wel getoond).

MvrGr,
PaulV
icon

Beste antwoord door Jan-Mark 18 april 2017, 21:57

Tja, volgens de reisplanner geldt simpelweg dat de snelste route wordt aangeboden. Heb je dus evenveel overstappen (c.q. één), maar kan je met het gebruik van de Rotterdammer vier minuten later weg, dan wordt alleen de Rotterdammer weergegeven vanuit Utrecht, en niet de IC Den Haag als extra reismogelijkheid. Bij mijn weten worden dus altijd de reisadviezen gegeven met de kortste reistijd, tenzij er een reis is die nét iets langer duurt maar wel een overstap bespaart. Hier is dat zoals gezegd niet het geval, dus dan krijg je maar één reismogelijkheid te zien. Daarnaast: voor de overzichtelijkheid moet je ook niet willen dat je dubbel zo veel reisadviezen krijgt, als je ook de IC Den Haag als reismogelijkheid weergeeft.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Tja, volgens de reisplanner geldt simpelweg dat de snelste route wordt aangeboden. Heb je dus evenveel overstappen (c.q. één), maar kan je met het gebruik van de Rotterdammer vier minuten later weg, dan wordt alleen de Rotterdammer weergegeven vanuit Utrecht, en niet de IC Den Haag als extra reismogelijkheid. Bij mijn weten worden dus altijd de reisadviezen gegeven met de kortste reistijd, tenzij er een reis is die nét iets langer duurt maar wel een overstap bespaart. Hier is dat zoals gezegd niet het geval, dus dan krijg je maar één reismogelijkheid te zien. Daarnaast: voor de overzichtelijkheid moet je ook niet willen dat je dubbel zo veel reisadviezen krijgt, als je ook de IC Den Haag als reismogelijkheid weergeeft.

Reageer