beantwoord

Welke klassewissel gebruik je om een NS Extra Dagkaart op te waarderen?

• 30 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisleider*
  • 76 reacties
Ik zou nog graag antwoord willen hebben op onderstaande 2 vragen. Ik had ze ook al in een ander topic gesteld, maar daar was de vraag van de topic starter al beantwoord.

Gezien de timing van jouw bericht en het trending topic van vandaag, verwacht ik dat het hier gaat over de dagkaart die je via NS Extra hebt ontvangen. Deze dagkaart is op te waarderen naar de 1ste klasse, maar alleen via deze link. De upgrade van deze actie is niet te combineren met deze dagkaart, gezien deze actie niet gecombineerd kan worden met andere acties.
Op de pagina om van klasse te wisselen zijn 3 opties aangegeven:
- Klassewissel voor onbeperkt reizen met een abonnement bv dalvrij, altijdvrij etc.
- Klassewissel met een kortingsabonnement: bv dalvoordeel
- Klassewissel zonder abonnement

Maar er is geen variant die voor de Dagkaart geldig is als je uitgaat van bovenstaande opties. Dus hoe werkt dit dan met de NS Extra Dagkaart?

En zoals in onderstaand screenshot te lezen valt is de klassewissel alleen geldig in treinen van NS. Klopt dit wel, of moet deze tekst even aangepast worden?

icon

Beste antwoord door Chiel NS 30 oktober 2017, 18:06

Dag ERL, bedankt voor je scherpheid.

Ik heb het even nagezocht, mijn collega zat er hier even naast. Ik zal het in het oorspronkelijke topic ook nog aangeven.

Bij een los kaartje, die dus niet op een OV-chipkaart staat, is het niet mogelijk naderhand een upgrade te kopen. Bij sommige acties is het mogelijk om bij de aanschaf een klasse te selecteren. is dit niet mogelijk is dit ticket alleen 2e klasse te gebruiken.

Voor je antwoord op je volgende vraag: Deze tekst klopt.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik heb het even nagezocht, mijn collega zat er hier even naast. Ik zal het in het oorspronkelijke topic ook nog aangeven.

Bij een los kaartje, die dus niet op een OV-chipkaart staat, is het niet mogelijk naderhand een upgrade te kopen. Bij sommige acties is het mogelijk om bij de aanschaf een klasse te selecteren. is dit niet mogelijk is dit ticket alleen 2e klasse te gebruiken.

Reputatie 2

Bedankt Chiel voor je antwoord.

Ik snap dat je bij een papieren kaartje geen toeslag/upgrade kunt laden op de ov chipkaart. Maar dat was mijn vraag ook niet.

Als ik een Dagkaart Voordeeluren of NS Extra Dagkaart (zelfde voorwaarden) op mijn ov chipkaart laad, kan ik volgens de veelgestelde vragen een toeslag 2-1 laden. Zie afbeelding en link.

Blijft mijn vraag welke klassewissel ik dan nodig heb. Ik vermoed zelf de eerste, omdat je met de Dagkaart Voordeeluren onbeperkt kunt reizen. Als dit klopt dan is het misschien handig om de tekst op deze pagina aan te passen.

Reageer