beantwoord

Welkomstmail NS Extra.

• 2 mei 2019
  • 4 reacties
  • 421 Bekeken

Ik ben student en mask gebruik van het srp. Ik heb mij afgelopen maandag ochtend rond 9u voor ns extra aangemeld.
3 werkdagen zijn inmiddels verstreken en er is nog steeds geen welkomstmail binnengekomen. .?Ik kan dus ook geen gebruikmaken van de gratis 1e klas upgrade? Dat terwijl ik (deels in de spits) morgen 4 uur in de trein zit...

Verder nog een vraag en een opmerking. Omdat ik soms hele lange dagen heb neem ik zo nu en dan de 2-1 toeslag dal toeslag.

Mijn vraag hierover is of deze ook geldig is bij arriva/blauwnet, specifiek blauwnet traject hengelo enschede kennispark.

Dan nog een opmerking. Met ns flex kost het aankopen van een 1e klas daluren toevoeging ongeveer 35 euro ( of zelfs minder?). Ik als student heb een srp, maar zou zeker wel 35 euro bij willen betalen voor eerste klas daluren. Sterker nog, 5 tientjes zou ik het ook nog waard vinden. Ik besteed dagelijks okngeveer 2.5 uur in de trein en zou een dergelijke optie zeer waarderen.

Overigens ben ik gemiddeld genomen best tevreden met het openbaar verkeer . Alleen dat oude DDAR materieel dat ze achter die ik geloof 1600 locomotieven hangen tussen apeldoorn en enschede vind ik echt niet meer kunnen.

Avast bedankt voor de antwoorden en reacties!
icon

Beste antwoord door Emma NS 2 mei 2019, 14:59

Beste DansailV, welkom bij onze Community!

Wat vervelend dat je de welkomstmail nog niet hebt ontvangen. Normaliter duurt dit maximaal drie werkdagen, dus je zou deze wel al binnen moeten hebben. Misschien kun je ons even een Facebook bericht sturen, dan kunnen mijn collega's kijken of je goed bent aangemeld! :)

De upgrade 2 > 1 is geldig bij alle treinvervoerders.

Wat betreft NS Flex, is dit helaas voor jou geen optie. Allereerst is studentenreisproduct niet te combineren met NS Flex, deze producten werken elkaar tegen op eenzelfde OV-chipkaart. Daarnaast bestaat er helaas geen apart abonnement voor alleen het upgraden naar de eerste klas!
Bekijk origineel

4 reacties

Beste DansailV, welkom bij onze Community!

Wat vervelend dat je de welkomstmail nog niet hebt ontvangen. Normaliter duurt dit maximaal drie werkdagen, dus je zou deze wel al binnen moeten hebben. Misschien kun je ons even een Facebook bericht sturen, dan kunnen mijn collega's kijken of je goed bent aangemeld! :)

De upgrade 2 > 1 is geldig bij alle treinvervoerders.

Wat betreft NS Flex, is dit helaas voor jou geen optie. Allereerst is studentenreisproduct niet te combineren met NS Flex, deze producten werken elkaar tegen op eenzelfde OV-chipkaart. Daarnaast bestaat er helaas geen apart abonnement voor alleen het upgraden naar de eerste klas!
Een van de redenen waarom een NS mail (nog) niet binnen is zou kunnen zijn dat het mailadres bij KPN wordt geserviced. Het spamfilter dat KPN gebruikt vond het nodig mail van NS te bestempelen als SPAM. Daardoor komt de mail ook in een spam folder. Afhankelijk van hoe je de mail ophaalt (nu wordt het technisch, sorry) zie je die folder niet (bij POP3 communicatie) of wel (bij IMAP).
Misschien eens controleren hoe dat op de pc is ingesteld?

En misschien ook een reden voor NS om in dit forum aan dat verschijnsel wat aandacht te besteden? SPAM wel of niet verandert onregelmatig!

Ik gebruik inmiddels een gmail adres!
Reputatie 7
Badge +3
De NS extra pagina ( https://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra) geeft aan:
  • Tijdelijk een gratis upgrade naar 1e klas (deze wordt 3 tot 7 dagen na aanmelding verzonden).
Het is dus niet maximaal 3 dagen, dit kan langer duren.
Reputatie 4
Flex met het SRP kan inderdaad niet en dat is best onhandig.....1e klas met Flex kost echt geen enkele drol en is dus super aantrekkelijk maar ik ben verder niet bekend met een constructie die dat met SRP kan combineren. Je zou dan 2 aparte chipkaarten moeten inchecken en de een gebruiken om de ander korting te geven, maar dan betaal je nog steeds 60% van het normale 1e klas tarief oftewel 100% van het normale 2e klas tarief.

€9 voor 2-naar-1 dal (wat in de praktijk altijd geldig is) iedere dag van de week is best duur, maar ook relatief goedkoop. Mocht je die €180 in de maand op welke manier dan ook kunnen missen, dan is dat het zeker waard.

Reageer