beantwoord

Wijziging OV kaart

  • 19 maart 2018
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Sinds kort kan ik met mijn telefoon reizen met het OV.
Daar zit een andere OV-kaart aan gekoppeld. De oude is dus niet meer geldig.
Volgens mij zit de oude nog gekoppeld aan NS-Extra.
Hoe kan ik dit veranderen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 29 maart 2018, 18:46

Onze specialist heeft ook het een en ander moeten uitvragen en heeft de volgende reactie gekregen:



Wij zien klanten die deelnemen aan de pilot OV-chip mobiel in het systeem terug als reizigers met een anonieme OV-chipkaart en daarom kan deze reiziger zich niet aanmelden. Ik vind het zelf ook een beetje vreemd, maar deze groep is iets te klein om hier aanpassingen voor te gaan doen om deelnemen wel mogelijk te maken.
Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op het Serviceforum, yovahn.

Je nieuwe OV-chipkaart kan je nieuw aanmelden bij NS Extra via deze website.
Welkom op het Serviceforum, yovahn.

Je nieuwe OV-chipkaart kan je nieuw aanmelden bij NS Extra via deze website.


Dank je wel.

Beetje jammer dat de "website" technische problemen heeft.
Hmm, dat is slechte timing :P

Kom je helemaal niet op de pagina of kan je je niet aanmelden? Mocht je een foutmelding blijven krijgen kan je het beste even contact met ons opnemen via Facebook, Twitter, Live Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Mijn collega's van de Klantenservice kunnen je nieuwe kaart dan alsnog aanmelden voor NS Extra.
Hallo Denice,

Zojuist 33 minuten met je collega van de Klantenservice aan de lijn gezeten met uiteindelijk resultaat dat het niet mogelijk is om een OV-chip mobiel kaart (de vervanger van mijn oude kaart) te koppelen aan een NS-Extra account....?????? En dat wist hij mij al na 33 minuten te vertellen....

De indruk van je collega was dusdanig dat ik jou wil vragen of dat inderdaad zo is.
Ik zou dat namelijk heel gek vinden.

Groetjes,
André
Ik zal onze NS Extra specialist eens vragen want ik zou zelf namelijk niet met zekerheid durven zeggen of het aan OV-chip mobiel ligt. Indien het dus niet kan met OV-chip mobiel heb ik ook tevens gelijk de vraag 'waarom?' bij onze specialist neergelegd. 🙂 Zodra ik meer weet dan hoor je van me!
Alvast hardstikke bedankt, ik ben benieuwd.
Het was onze specialist helemaal ontgaan dat we ook OV-chip mobiel aanbieden, oops 😛 Hij wil graag wat gegevens van je ontvangen. Wil je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer (van je OV-chip mobiel) sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Onze specialist heeft ook het een en ander moeten uitvragen en heeft de volgende reactie gekregen:

Wij zien klanten die deelnemen aan de pilot OV-chip mobiel in het systeem terug als reizigers met een anonieme OV-chipkaart en daarom kan deze reiziger zich niet aanmelden. Ik vind het zelf ook een beetje vreemd, maar deze groep is iets te klein om hier aanpassingen voor te gaan doen om deelnemen wel mogelijk te maken.
Hallo Denice,

Ik ben het helemaal met je eens.....heel vreemd.

Wanneer mijn saldo door de 0,00-grens gaat ben ik opeens niet meer anoniem en weet men mij feilloos te vinden om gauw geld van mijn rekening af te halen :-)

Jij in ieder geval hartelijk dank voor je moeite en info.

Groetjes,
André Hoogendoorn
Bij jullie beter bekend als John Doe 😉

Reageer