Toen ik de aankondiging van NS Flex zag dag ik hier gelijk een groot voordeel in: Ik kan namelijk normaal 2e klas reizen, en op de momenten dat ik met grote drukte geconfronteerd word, kan ik ter plekke switchen naar 1e klas.
Nou doet zich alleen een probleem voor, en dat is de 15 minuten regel. Ik reis namelijk met een sprinter naar een intercitystation en stap daar over op de intercity voor een langere rit, en die wil nog wel eens druk zijn. Op het moment dat ik daar in stap, ben ik de 15 minuten gepasseerd en mag nik niet meer switchen.
Mijn vraag is dus: Waarom kan ik niet gewoon switchen naar 1e klas op elk moment en simpelweg de hele rit vanaf het moment van inchecken gewoon 1e klas betalen en reizen? Waarom mag dat niet meer na 15 minuten?
Verder valt mij op dat je hier ook niks van ziet in de NS app. Je kunt gewoon na 20 minuten naar 1e klas switchen en de app meldt dan dat je nu 1e klas mag zitten, terwijl je betaalt voor 2e klas en dus ook geen recht hebt op 1e klas.
Beste antwoord door Slidestops
Om te voorkomen dat iedereen met flex met een 2e klas kaart in de 1e zit en als er controle komt snel even switcht 
Bekijk origineel