beantwoord

1e keer NSFlex dal voordeel

• 14 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb een NSFlex dal voordeel abonnement aangevraagd. Keurig de nieuwe ov-kaart ontvangen die vandaag in zou gaan. Ik wil hem vandaag ook gaan gebruiken. Moet ik nog wat doen om het abonnement te activeren? Ik zie op mijn ns nog reizen op saldo staan(en in de app zie ik niks eigenlijk) en datidat 20euro erop moet hebben. Is het reizen op rekening dan wel aanwezig? Kan ik vandaag gewoon inchecken en verwachten dat de korting eraf gaat en het aantikt bij het factuur, of moet ik de kaart nog activeren oid?

icon

Beste antwoord door Mark NS 14 augustus 2020, 12:26

Hoi MaryJune, welkom op de NS Community. 

Een bestelling op een nieuwe OV-chipkaart hoeft inderdaad niet geactiveerd te worden bij een automaat, die is vanaf de ingangsdatum van het abonnement direct klaar voor gebruik. Saldo laden is ook niet nodig. Overigens zou het abonnement inmiddels ook zichtbaar moeten zijn in je Mijn NS account direct op de startpagina na het inloggen via een browser. Uiteraard kan de Klantenservice ook met je meekijken door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het een nieuwe kaart is, kunt u inchecken en u krijgt dan als melding ‘Reizen op rekening’.

Als dat gebeurt, dan is de kaart klaar voor gebruik. Bedenk wel dat uw reis/nieuwe abonnement niet meteen te zien is op Mijn NS. 

Als u het op een oude kaart had gezet, had het wel geactiveerd moeten worden. 

Reputatie 7
Badge +1

Als u de kaart tijdens het aanvragen van NS Flex erbij hebt besteld wordt Reizen op Rekening voor u alvast op de nieuwe kaart gezet. U hoeft dus in principe niets meer te doen.

Voor de zekerheid kan je via OV-Chipkaart.nl (account benodigd) of via een kaartautomaat controleren welke producten op je kaart staan en of Reizen op Rekening geactiveerd is. 

Hoi MaryJune, welkom op de NS Community. 

Een bestelling op een nieuwe OV-chipkaart hoeft inderdaad niet geactiveerd te worden bij een automaat, die is vanaf de ingangsdatum van het abonnement direct klaar voor gebruik. Saldo laden is ook niet nodig. Overigens zou het abonnement inmiddels ook zichtbaar moeten zijn in je Mijn NS account direct op de startpagina na het inloggen via een browser. Uiteraard kan de Klantenservice ook met je meekijken door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Reageer