1ste klas uit de app en nu betaal ik 3 keer zoveel. Dat kan beter

  • 27 October 2023
  • 5 reacties
  • 4566 Bekeken

Voorheen kocht ik als het druk was een eerste klas kaartje in mijn app. Dat kan nu niet meer. De aardige conductrice vond dat ook maar vreemd. Maar goed. Netjes upgrade gekocht. En nu krijg een e-mailtje van de NS. Beste Bob, dat was dan 20 euro. Nou, via de machine is het veel goedkoper. Ik heb die app namelijk slechts voor 2 zaken. 
​​​

Een: het inchecken van mijn racefiets

Twee: het kopen van een 1ste klas ticket als de treinen propvol zitten. 

Nu geloof ik direct dat dit 30 dagen voor ingang gecommuniceerd is, maar ik houd er een beetje een naar gevoel aan over. En nee, die dat gevoel is niet afkomstig van een bezoekje aan de toiletten of de vertragingen. Dat kan ik wel hebben. Daar doe ik niet zo moeilijk over. Dat geld interesseert mij eerlijk gezegd ook niet zoveel, maar als ik geweten dat ik 20 euro extra moest betalen voor de dat kleine stukje, waarbij zelfs de stopcontacten ontbraken. Nou. Daar was het me eigenlijk ook om te doen. 

Dus. Mag ik u vriendelijk verzoeken dat bedrag - maak er een tientje van - terug te storten, dan zorg ik dat ik een papieren kaartje extra haal. Voor het geval dat. 

Ik vraag me oprecht af. Waarom die optie uit de app slopen? Enige mogelijkheid is automaat. Das lastig als het druk is en je de trein moet halen.  Oh ja, ik stapte op in Den Haag Centraal. Wilde eruit in Schiphol, maar dacht kaartje is toch al betaald naar Amsterdam zuid. Dus daar stapte ik uit.
 

Alvast hartelijk dank voor het lezen en ik wacht uw reactie wel af.

Met vriendelijke groet, 

Bob (RA) Bootsman

P.S. Sorry voor type-o in de titel

 


5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik kan er geen soep van maken, maar je hebt dus NS Flex (daar staat dit topic) en upgradet normaal via de NS app naar 1e klas en dat lukte dus niet?

Met NS Flex heb je niets bij een automaat te zoeken, maar op zich is een losse 1e klas upgrade voor € 10 geldig als je die als e-ticket weet te bemachtigen (moet je wel de link weten).

Maar blijkbaar heb je een los 1e klas e-ticket gekocht voor Den Haag - Schiphol (jouw reis in screenshot) en bent tussen Schiphol en Zuid gecontroleerd met als gevolg een correctietarief van 20 euro?

Ik snap er werkelijk niets van, graag wat meer uitleg.

Dit zelfde probleem had ik ook. Ik had een daluren abonnement en kon niet upgraden naar eerste klas.  Ik heb mijn abonnement omgezet naar een Flex abonnement en nu kan het wel. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit zelfde probleem had ik ook. Ik had een daluren abonnement en kon niet upgraden naar eerste klas.  Ik heb mijn abonnement omgezet naar een Flex abonnement en nu kan het wel. 

Wanneer je op saldo reist kun je bij een automaat upgrade 1e klas kopen. Bij flex gaat het upgraden via app of mijnNS op de website

Beste medewerker van de NS. Ik weet. Een gewone medewerker bepaalt het beleid niet en de fuck-ups zijn geen foutjes maar by design door spreedsheetpatjepeeërs en managers die de een waarvan ik er maar weinig enigszins capabele ben tegengekomen. 

Geen reactie. Dat is mooi. Dan begin ik een beetje lekker warm te lopen. 


E-mail door iemand anders geschreven


Oorzaak [INSTERT RANDOM BLABLABLA}


HIER HEB JE EEN BAKKIE VAN EEN UITGKNEPEN MINIMMLOONWERKER


RESULTAAT.TREIN VERTRAGING EN KOFFIE KUN JE VERGETEN. 

IVO STEFFENS
DIRECTEUR COMMERCIE EN PART TIME BARISTA

Badge +3

Beste medewerker van de NS. Ik weet. Een gewone medewerker bepaalt het beleid niet en de fuck-ups zijn geen foutjes maar by design door spreedsheetpatjepeeërs en managers die de een waarvan ik er maar weinig enigszins capabele ben tegengekomen.

Haha @BobBootsman dat lucht op natuurlijk 🤣

Je probeert de EAN-13 streepjescode voor de warme drank bij Kiosk in te vullen als couponcode voor een e-ticket en dat lukt natuurlijk niet.

Daarvoor kan je de mail (met barcode) uitprinten of tonen vanaf een telefoon, of een minimumloonwerker van Kiosk het nummer in laten toetsen op de kassa. Let op: voor een bekertje of additieven zoals caramel in je koffie betaal je extra, zie 

De 1e klas upgrade heeft een code zoals RY5VS3VZ53×××

Reageer