beantwoord

2 abonnementen in rekening gebracht

• 10 december 2018
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben per 29 november overgestapt van altijd vrij naar NS flex altijd voordeel. Afgelopen 4 december is er echter voor zowel het altijd vrij abonnement als het NS flex altijd voordeel abonnement geld afgeschreven.

Krijg ik het geld van het altijd vrij abonnement nog terug gestort?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 december 2018, 20:33

Goedenavond Juba en welkom bij de NS Community!

Ik vermoed dat het overstappen naar het NS Flex abonnement te laat was om de automatische incasso van de volgende maand van je oude Altijd Vrij abonnement te voorkomen. Vandaar dat die automatische incasso nog wel is uitgevoerd. Als je de overstap naar het NS Flex abonnement al hebt geactiveerd bij een kaartautomaat, zul je de teveel betaalde kosten naar rato uiteraard teruggestort krijgen!
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Juba en welkom bij de NS Community!

Ik vermoed dat het overstappen naar het NS Flex abonnement te laat was om de automatische incasso van de volgende maand van je oude Altijd Vrij abonnement te voorkomen. Vandaar dat die automatische incasso nog wel is uitgevoerd. Als je de overstap naar het NS Flex abonnement al hebt geactiveerd bij een kaartautomaat, zul je de teveel betaalde kosten naar rato uiteraard teruggestort krijgen!
Hoi Stijn,

Bedankt voor de snelle reactie. Duidelijk. Ik heb wel pas ivm met vakantie mijn nieuwe abonnement geactiveerd op 6 december. Het nieuwe flex abonnement is wel omgezet per 29-11.

Ik hoop dat ik het te veel betaalde abonnementsgeld nog terug kan krijgen.

Ik ieder geval bedankt!
Het is niet erg dat je de activatie later pas hebt opgehaald. Als je hebt aangevraagd om per 29.11 over te stappen, zal het oude Altijd Vrij abonnement per die datum worden beĆ«indigd. Je krijgt dan ook een restitutie naar rato voor de periode vanaf 29.11. 🙂
Badge +3
Dat klopt, op voorwaarde dat je Flex hebt aangevraagd op dezelfde ov-chipkaart, dus niet in combinatie met een (gratis) nieuwe kaart!

Reageer