beantwoord

2 zone maandabonnement en reizen buiten deze zone, hoe gaat dan met flex?

• 4 september 2018
  • 6 reacties
  • 142 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hier even een vraag die ik voor mijn zoon stel. Hij heeft op dit moment nog een maandabonnement lopen (nog ca 2 weken) maar buiten die vaste zone reist hij ook weleens de andere kant op waarvoor hij altijd los moest opladen. Hij wilde nu flex aanvragen maar voordat hij betaalt wil hij weten of dit gelijktijdig kan of dat hij beter kan wachten tot zijn abonnement is afgelopen. Hoe gaat dat dan met een volgend abonnement?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 september 2018, 11:15

Ik moet mezelf corrigeren in deze. Het is mogelijk om gebruik te maken van een abonnement van een regionale vervoerder in combinatie met je NS Flex. Je dient wel na het activeren van NS Flex opnieuw saldo moet laden op de kaart om het abonnement te activeren. Je reist dan bij deze specifieke vervoerder op saldo, in combinatie met je kortingsabonnement. De andere vervoerders en de trein wordt gewoon in rekening gebracht via NS Flex.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo rames en welkom bij de NS Community.

Het is niet mogelijk om het abonnement van de lokale busvervoerder te combineren met NS. Ik wil je dan ook adviseren het aan te vragen zodra het oude abonnement is afgelopen. Laat je het weten als je er niet uit komt?
Maar begrijp ik dan goed dat hij als hij zich later zou aanmelden voor ns flex nooit meer gebruik kan maken van een voordeliger maandabonnement voor een bepaalde zone?
Hij had zich nu trouwens wel al aangemeld maar nog niet betaald. Gaat het nu mis?
Bij NS Flex is het niet mogelijk om dit te combineren met een abonnement van een andere vervoerder. NS Flex overstijgt alles en zal alle andere producten overschrijven. Het is mogelijk dat je zoon, door het abonnement bij de andere vervoerder, de eerste twee weken problemen krijgt bij het in- en uitchecken. Als dit daadwerkelijk het geval is kun je contact opnemen met onze Klantenservice, zij kunnen je dan een goede oplossing bieden.

Edit: antwoord klopt niet. Ik heb verderop in dit topic het juiste antwoord gegeven en dit ook als best answer gemarkeerd.
Reputatie 4
De enige manier om beide te kunnen gebruiken is door gebruik te maken van twee OV-Chipkaarten, één voor NS-Flex, en de ander voor het bus abonnement van de andere vervoerder.
Ik ga hier nog even verder in duiken. Ik zie dat er op andere kanalen een ander antwoord wordt gegeven dan ik hierboven heb gedaan.
Ik moet mezelf corrigeren in deze. Het is mogelijk om gebruik te maken van een abonnement van een regionale vervoerder in combinatie met je NS Flex. Je dient wel na het activeren van NS Flex opnieuw saldo moet laden op de kaart om het abonnement te activeren. Je reist dan bij deze specifieke vervoerder op saldo, in combinatie met je kortingsabonnement. De andere vervoerders en de trein wordt gewoon in rekening gebracht via NS Flex.

Reageer