beantwoord

20 euro op ov reizen

• 5 september 2019
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Hiii
Ik vroeg me af als je NS flex en je heb een daluren abonnement van 5 euro moet je met het reizen via NS nog steeds 20 euro opladen om te kunnen reizen/inchecken?
Of als je bijvoorbeeld 5 euro op je ov heb kan je dan als nog inchecken bij NS en word het pas einde van de maand verrekend?
En wat erop je ov staat word die ook automatisch afgetrokken aan het einde van de maand min het bedrag dat je betaald?
Of alleen via je bank en wat er op je chipkaart staat blijft staan?
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe of wat?
Groetjes mevr
icon

Beste antwoord door Thom 5 september 2019, 10:59

Als je Flex hebt, hoef je geen saldo op de kaart te hebben. Het eventuele saldo dat er nog op stond, wordt bij de eerste maandafrekening verrekend.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je Flex hebt, hoef je geen saldo op de kaart te hebben. Het eventuele saldo dat er nog op stond, wordt bij de eerste maandafrekening verrekend.
Reputatie 4
Hoi,

Wanneer je met Flex reist heb je het instaptarief niet meer nodig. Je reist op rekening en alle kosten die je maakt worden achteraf gefactureerd. Geen instaptarief meer, geen automatisch opleiden maar gewoon een factuur achteraf.

Wanneer je overstapt naar flex, wordt het geld dat op je kaart staat verrekend met je eerste factuur.
Hallo Mevr1993 en welkom bij de NS Community.

Zoals Thom al zegt hoef je bij NS Flex geen saldo op je kaart te laden. In en uitchecken is voldoende. We sturen je na afloop van de maand een factuur via Mijn NS en schrijven het bedrag voor je reizen af van je rekening. In je Mijn NS kun je tussendoor bijhouden hoeveel je hebt verreisd.

Reageer