beantwoord

2de OV kaart gekoppeld aan mijn account

• 3 november 2018
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Ik heb NS Flex abonnement en heb OV kaart van mijn minderjarige kind aan gekoppeld aan mijn account, zo dat hij op mijn saldo kan reizen. Maar het blijkt niet zo te zijn. Elke keer als hij NS binnen stapt moet hij €20 instap tarief opladen, en gaat alle kosten van zijn saldo af, dat gaat dus niet op mijn saldo/ maand factuur.
Het is erg fijn om zonder saldo te reizen om achteraf maand factuur ontvangen maar waarom werkt dat niet voor dat andere gekoppelde OV kaart van mijn zoon? misschien heb ik iets niet goed aangemeld?
Alvast bedankt voor uw uitleg
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 november 2018, 19:50

Het toevoegen van een OV-chipkaart in Mijn NS is alleen handig om vanuit één account meerdere kaarten te kunnen beheren. Het betekent niet dat daarmee beide kaarten onder hetzelfde abonnement vallen. Toevoegen van een OV-chipkaart aan een Mijn NS-account waar al een OV-chipkaart aan gekoppeld is met daarop NS Flex, betekent dus niet dat ook op die andere kaart op rekening gereisd wordt. Eventuele abonnementen op die andere OV-chipkaart staan volledig los van de abonnementen op de al gekoppelde OV-chipkaart.

Helaas is NS Flex nog niet beschikbaar voor minderjarigen, dus kan uw zoon niet op rekening reizen. Wellicht is automatisch opladen een optie?
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het toevoegen van een OV-chipkaart in Mijn NS is alleen handig om vanuit één account meerdere kaarten te kunnen beheren. Het betekent niet dat daarmee beide kaarten onder hetzelfde abonnement vallen. Toevoegen van een OV-chipkaart aan een Mijn NS-account waar al een OV-chipkaart aan gekoppeld is met daarop NS Flex, betekent dus niet dat ook op die andere kaart op rekening gereisd wordt. Eventuele abonnementen op die andere OV-chipkaart staan volledig los van de abonnementen op de al gekoppelde OV-chipkaart.

Helaas is NS Flex nog niet beschikbaar voor minderjarigen, dus kan uw zoon niet op rekening reizen. Wellicht is automatisch opladen een optie?
Bedankt, het is me duidelijk.

Reageer