beantwoord

2e klas reizen met 1e klas Weekend Dal Vrij

• 26 november 2018
  • 3 reacties
  • 239 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik overweeg om over te stappen van Weekend Vrij tweede klas naar eerste klas, maar zou graag buiten het weekend tweede klas blijven reizen. Na wat onderzoek lijkt het erop dat dit zou kunnen met NS flex door binnen 15 minuten na inchecken van klasse te wisselen (of dat te doen bij de kaartjes automaat, maar dat vind ik erg onhandig). Klopt dit?

Daarnaast kwam ik in dit artikel de reactie tegen:

Je kan in je Mijn NS account aangeven dat je buiten je Vrij-reizen 1ste klas periode, altijd 2de klas wilt inchecken. Indien gewenst kan je dan binnen de 15 minuten toch nog upgraden naar 1ste klas.
Bij een Dal Vrij-abonnement check je in de spits dan altijd 2de klas in.

Is dit alleen mogelijk met NS flex of ook met een regulier abonnement?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 november 2018, 05:40

Met NS Flex Weekend Vrij 1e klas is het inderdaad mogelijk om buiten het weekend automatisch 2e klas te reizen. Dat hoeft u niet voor elke reis afzonderlijk aan te geven; in Mijn NS stelt u simpelweg in dat de reisklasse 2e klas is voor (alle) reizen buiten de vrijreizenperiode:

Deze mogelijkheid is er alleen bij NS Flex. Met een klassiek Weekend Vrij-abonnement voor de 1e klas zult u elke dag voorafgaand aan een reis buiten het weekend bij de kaartautomaat de klasse moeten wisselen als u 2e klas wilt reizen. Ten overvloede: met NS Flex kunt u niet bij de kaartautomaat van klasse wisselen; alles gaat daarbij via Mijn NS.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Met NS Flex Weekend Vrij 1e klas is het inderdaad mogelijk om buiten het weekend automatisch 2e klas te reizen. Dat hoeft u niet voor elke reis afzonderlijk aan te geven; in Mijn NS stelt u simpelweg in dat de reisklasse 2e klas is voor (alle) reizen buiten de vrijreizenperiode:

Deze mogelijkheid is er alleen bij NS Flex. Met een klassiek Weekend Vrij-abonnement voor de 1e klas zult u elke dag voorafgaand aan een reis buiten het weekend bij de kaartautomaat de klasse moeten wisselen als u 2e klas wilt reizen. Ten overvloede: met NS Flex kunt u niet bij de kaartautomaat van klasse wisselen; alles gaat daarbij via Mijn NS.
Welkom bij de Community, Jouri.

Kom je er uit met de reactie van Tochjo? 🙂
Top, zeer duidelijk! Bedankt voor de snelle en precieze reactie.

Reageer