beantwoord

6 weken NS flex altijd vrij mogelijk?

• 29 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 1334 Bekeken

Hallo,

Ik moet de komende 6 weken op en neer voor mijn werk naar een andere stad. Een trajectkaart kost 410 euro per maand en is per maand opzegbaar. NS Flex Altijd Vrij kost me maandelijks 339 euro (of zo iets), en lijkt me daarmee logischerwijs de goedkopere optie.

Ik heb gelezen dat het grote voordeel van NS Flex in dit geval is dat je na de eerste maand op elk gewenst moment kunt opzeggen. Betekent dit dat ik het in theorie vandaag kan afsluiten en vervolgens over 6 weken kan opzeggen? Worden dan de overige (onverbruikte) 2 weken van die maand verrekend (339/4 * 2?) aan me terugbetaald?

Graag hoor ik uw antwoord!
Groet, Tess
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 29 augustus 2018, 19:57

Hai Tess,

Wat u zegt klopt! Ik heb zelf NS Flex. Het zal dan als volgt werken: U sluit bijv. vandaag NS Flex Altijd Vrij af en haalt het op met een bestaande persoonlijke OV kaart. (Geen abonnementen voor Bus, Tram, Metro of Trein! Dan kan u het beste een nieuwe kaart meebestellen omdat dit niet met NS Flex te combineren is.)
De eerste betaling van €339 zal via iDeal verlopen en daarna zit u een maand aan het Altijd Vrij abonnement vast. U kan het weer wijzigen na een maand. (op 30 augustus besteld betekent dat u op 30 september weer kan wijzigen) Na deze maand wordt hoe dan ook wederom €339 afgeschreven en wordt er, wanneer in die maand gewijzigd wordt, het abonnementsgeld minus de gebruikte dagen teruggestort bij de volgende factuur. U zal dus alleen voor de 6 weken belast worden.
GroeneRuiter
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge
Hai Tess,

Wat u zegt klopt! Ik heb zelf NS Flex. Het zal dan als volgt werken: U sluit bijv. vandaag NS Flex Altijd Vrij af en haalt het op met een bestaande persoonlijke OV kaart. (Geen abonnementen voor Bus, Tram, Metro of Trein! Dan kan u het beste een nieuwe kaart meebestellen omdat dit niet met NS Flex te combineren is.)
De eerste betaling van €339 zal via iDeal verlopen en daarna zit u een maand aan het Altijd Vrij abonnement vast. U kan het weer wijzigen na een maand. (op 30 augustus besteld betekent dat u op 30 september weer kan wijzigen) Na deze maand wordt hoe dan ook wederom €339 afgeschreven en wordt er, wanneer in die maand gewijzigd wordt, het abonnementsgeld minus de gebruikte dagen teruggestort bij de volgende factuur. U zal dus alleen voor de 6 weken belast worden.
GroeneRuiter
Badge +3
Klopt helemaal! Flex kost €1 meer per maand dan een (jaar)abonnement, en voor Altijd Vrij is dat dus €334.

Goede opmerking over BTM (bus/tram/metro) want die gaan niet samen op een bestaande kaart.

Let op: Bij het bestellen van een nieuwe kaart (die is gratis) gaat een Flex abonnement altijd 7 dagen na de besteldatum in. Je kunt dus (nog) geen ingangsdatum verder in de toekomst kiezen.

Bij bestellen op een bestaande kaart gaat het altijd per direct in. Je moet daarvoor natuurlijk nog wel even langs een automaat om het als bestelling op te halen.

Reageer