beantwoord

Aangemeld bij NS Extra via nieuwe NS Flex abonnement

• 20 juni 2019
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 2
Sinds kleine week in bezit van NS Flex abonnement en meldde mij aan voor NS Extra. En vandaag kreeg ik een welkomsmail met een voordelige Meereisretour voor een tientje als beloning.

Tot eind december heb ik de gelegenheid om iemand mee te nemen. Alleen weet ik nog niet wanneer. Welk optie is dan het beste/veiligste?

1. Kortingscode direct opvragen en bewaren tot ik een meereisretour aanschaf of
  2. Pas als ik een meereisretour ga kopen, vraag ik de kortingscode op
Ik weet ook even niet hoe een meereisretour uitziet: op naam en/of op datum gesteld of op een willekeurige dag het eerder aangemaakte (anonieme) retourtje ter plekke activeren, zodat ik iemand kan meenemen?
icon

Beste antwoord door Robert B 21 juni 2019, 19:34

De kortingscode heb je als het goed is al gekregen. Deze kan je gebruiken om op ns.nl/couponcode het meereiskaartje te bestellen/verzilveren. Je moet dan een naam opgeven en een reisdatum kiezen (tot 2 of 3 maanden in de toekomst).

Als je nog niet (zeker) weet wanneer je het gaat gebruiken dan is het raadzaam om dat gewoon op de reisdag zelf of de avond van tevoren te doen. Er kunnnen zomaar omstandigheden zijn waardoor je die dag toch niet gaat reizen.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Valewijn en welkom bij de NS Community!

Je kan de kortingscode direct opvragen. Deze blijft dan tot de opgegeven einddatum bruikbaar.

Je krijgt een E-ticket met voorletters en achternaam. Bij het verzilveren van de code dien je een reisdatum op te geven. Het ticket zelf kan je printen, laden in de NS-app of het PDF-bestand digitaal aanbieden op bijvoorbeeld een telefoon of tablet.
Badge +3
De kortingscode heb je als het goed is al gekregen. Deze kan je gebruiken om op ns.nl/couponcode het meereiskaartje te bestellen/verzilveren. Je moet dan een naam opgeven en een reisdatum kiezen (tot 2 of 3 maanden in de toekomst).

Als je nog niet (zeker) weet wanneer je het gaat gebruiken dan is het raadzaam om dat gewoon op de reisdag zelf of de avond van tevoren te doen. Er kunnnen zomaar omstandigheden zijn waardoor je die dag toch niet gaat reizen.
Reputatie 2
Danny NS en Robert B,

Ik zal de kortingscode direct aanvragen en bewaren voor later als het zover is. De handleiding hoe je de couponcode moet invullen, is wel erg handig.

En met dit topic erbij is het algehele beeld voor mij duidelijk.

Maar dan zie ik ook direct dat het (goede) antwoord van MoDe niet geheel correct zou zijn. Hij zegt dat een PDF van het meereisretourtje buiten de NS-app op je mobiel/tablet/etc. opslaan niet geldig is. En Danny NS zegt van wel...
Badge +3
Het tonen van een PDF is vanaf november 2018 toegestaan. Die reactie van @MoDe (dat is overigens een zij en geen hij 🤣) is van voor die tijd.

Zie het gemarkeerde antwoord in dit (lange maar informatieve) topic.
Reputatie 2
Het tonen van een PDF is vanaf november 2018 toegestaan. Die reactie van @MoDe (is overigens een dame) is van voor die tijd.

Oeps. Excuses @MoDe!

Zie mijn gemarkeerde antwoord in dit (lange maar informatieve) topic.

Geweldig!

Reageer