beantwoord

Aanpassen abonnement rond verlopen kaart

• 14 juni 2019
  • 16 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 4
Hallo

Begin volgende maand verloopt mijn huidige kaart. En heb de vervangende kaart al binnen.

Echter wil ik mijn abonnement eventueel aanpassen naar een ander abonnement. Bij welke van de 2 kaarten moet ik dat aanpassen zodat het straks ook op de nieuwe kaart beschikbaar is. Ik ga de kaart nog tot 30 juni gebruiken, daarna schakel ik over op de nieuwe kaart.
icon

Beste antwoord door Danny NS 14 juni 2019, 20:54

De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Een wijziging zal altijd op de nieuwste kaart plaatsvinden.
Bekijk origineel

16 reacties

De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Een wijziging zal altijd op de nieuwste kaart plaatsvinden.
Reputatie 4
Heb flex, dan zou het toch niet uit moeten maken?
Dat klopt, je reist met je nieuwe kaart vanaf de ingangsdatum. De wijziging heeft vrij weinig van doen met welke kaart je reist.
Reputatie 4
Op dit moment gebruik ik de oude kaart nog. Alles is tot nu toe goed gegaan met de berekeningen.

Eventueel zou ik naar altijd voordeel willen. Maar de oude kaart nog willen gebruiken tot eind juni. En op 3 juli verloopt de huidige kaart.

Dus ik kan nu gewoon de wijziging doen en dan nog de oude kaart gebruiken?
Hoi dennisg,

Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat je inmiddels al contact op hebt genomen met onze klantenservice, maar ik raad je aan om de wijziging op de nieuwe kaart door te voeren.
Badge +3
Mocht je Flex hebben op beide kaarten, dan zou ik de nieuwe gebruiken om (via Mijn NS) die op Altijd Voordeel te zetten.

Ingangsdatum is per direct, dus vergeet niet eventueel de oude (binnenkort verlopende) kaart dan op Flex Basis te zetten, voor zover dat kan.
Reputatie 4
Heb nog geen contact gehad.

Heb nog even naar gekeken, maar weet niet of het aanpassen van het abonnement nu zin heeft. Waarschijnlijk komt er niet genoeg voordeel uit.

Maakt het nog uit of ik het abonnement op de oude kaart terugzet naar basis en dat het abonnement op de nieuwe nog op dal voordeel blijft staan? En kan ik dan nog steeds het abonnement op elke dag aanpassen? Of moet ik dan 30 dagen wachten omdat die terug gezet is naar het basis abonnement? En hoe zal dit op de volgende factuur terecht komen?

De oude kaart is vervangen voor 1 maand geleden. Toen kwam automatisch de nieuwe kaart binnen en werd ook automatisch aan mijn ns toegevoegd.
Badge +3
Volgens mij (als ik mijn eigen logica er op loslaat) is Flex een 'overkoepelend' abonnement dat voor beide kaarten kan gelden.

Ik zou zeker even contact opnemen met NS of een reactie van een moderator afwachten hier, voordat je dingen gaat wijzigen. Een wijziging in Flex is namelijk per direct actief en je zit daar minimaal een maand aan vast.

Ikzelf heb dat niet kunnen testen omdat ik op mijn oude en nieuwe kaart nog geen Flex had, maar een klassiek abonnement. Je kunt ze dan gewoon door elkaar gebruiken, totdat de oude verloopt natuurlijk.
Reputatie 4
Vraag het voor de zekerheid gewoon na voordat ik iets aanpas
Reputatie 4
Hallo,

Heb nog enkele vragen.

1) is flex overkoepelend bij een vernieuwde kaart? Dat als ik nu het abonnement aanpas op de oude kaart ook op de nieuwe kaart actief is, voor als ik hem volgende maand ga gebruiken.

2) Hoe gaat volgende maand de omschakeling van de oude kaart naar de nieuwe kaart? Zal het abonnement dan 2 keer berekend worden? En moet ik het abonnement op de oude kaart terugzetten naar flex basis?

3) Kan ik als ik het abonnement op de oude kaart wijzig, het abonnement op de nieuwe kaart nog wijzigen of moet ik hier 30 dagen voor wachten?
Ik zal proberen om het zo goed mogelijk toe te lichten! Laat ik om te beginnen zeggen dat je maar één abonnement hebt. Bij NS Flex heb je niet het exacte abonnement op jouw kaart staan, maar het product 'Reizen op Rekening'. Via dat product worden de transacties verwerkt in ons systeem en door de koppeling met jouw kaart komen ze vervolgens bij jouw actieve abonnement terecht. Aan de hand van dat actieve abonnement worden dan de correcte ritprijzen gefactureerd.

Wanneer je iets wijzigt, wijzig je dus het abonnement wat actief is in ons systeem. Je wijzigt niets per kaart. De kaarten die je hebt vormen enkel een koppeling met het actieve product in ons systeem.

In principe heb je ten alle tijden maar één kaart bij een actief abonnement. Bij een kaartvernieuwing is er echter een periode van een aantal weken waarbij er twee actieve kaarten zijn, gezien je de vernieuwende kaart ontvangt voordat de oude kaart verloopt. Zodra de vernieuwende kaart is aangemaakt, zal in ons systeem de koppeling met die nieuwe kaart worden gemaakt en staat voor onze weergave ook de nieuwe kaart geregistreerd bij het actieve product. Zodra je de nieuwe kaart hebt kun je de nieuwe kaart ook gebruiken.

Persoonlijk zou ik adviseren om de nieuwe kaart te gebruiken, gezien die momenteel ook de huidige koppeling zal hebben met je NS Flex abonnement. De oude kaart zal mogelijk ook nog werken, maar gezien dat nu in wezen een (ver)oude(rde) kaart is, durf ik dat niet 100% te garanderen.
Reputatie 4
Dus als ik nu het abonnement bij de nieuwe kaart wijzig, krijg ik dan nog de korting bij de oude kaart?

Denk dat ik tot eind juni er mee ga reizen en dan per 1 juli overga naar de nieuwe.
Badge +3
Gewoon proberen. Staat er bij een poortje Reizen op Rekening NS dan zal dat goed komen.

Maar wat let je om gewoon de nieuwe kaart te gebruiken, of zit je met declaraties en zo? Dan gewoon de oude gebruiken want die is ook gewoon nog geldig.
Reputatie 4
Het abonnement wijzigen hoeft nu niet perse gewijzigd te worden. Waarschijnlijk niet voordelig genoeg voor dat abonnement.

Wil mijn oude kaart nog zoveel mogelijk gebruiken. En dan kan ik ook gelijk in de nieuwe periode zonder reiskosten van deze maand beginnen, mits de transacties op tijd binnenkomen en verwerkt zijn.
Badge +3
Ik snap het, goed plan.
Reputatie 4
Die paar dagen dat mijn oude kaart in juli nog geldig is, is verwaarloosbaar

Reageer