beantwoord

Aanpassing NS Flex Basis

• 26 juli 2020
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een NS Flex Basis (zonder abonnement).

Wanneer ik dit in Mijn NS wil wijzigen naar een NS Flex abonnement krijg ik steeds de melding: “Alleen de contracthouder kan dit wijzigen”.

Op de website staat nochtans dat men een NS Flex Basis op elk moment kan wijzigen.

Waarom krijg ik deze melding dat ik geen contracthouder ben ?

Ik heb wel mijn OV chipkaart telefonisch moeten aanvragen vroeger omdat ik in Belgie woon. Kan dit de reden zijn en hoe kan dit opgelost worden ?

icon

Beste antwoord door Robert B 26 juli 2020, 16:31

Een ov-chipkaart kan je aan elke Mijn NS account koppelen, maar als dat niet de account (e-mail adres) is waarop de kaart aangevraagd is ben je niet de contracthouder en kan je inderdaad niets wijzigen.

Log dus in met het e-mailadres waar ook de meldingen over facturen e.d. op binnen komen. Is er geen account bekend op dat adres, dan maak er eentje aan en activeer die via de e-mail die je krijgt, of vraag de activatielink opnieuw aan.

Werkt dat ook niet, dan neem contact op met de klantenservice.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Een ov-chipkaart kan je aan elke Mijn NS account koppelen, maar als dat niet de account (e-mail adres) is waarop de kaart aangevraagd is ben je niet de contracthouder en kan je inderdaad niets wijzigen.

Log dus in met het e-mailadres waar ook de meldingen over facturen e.d. op binnen komen. Is er geen account bekend op dat adres, dan maak er eentje aan en activeer die via de e-mail die je krijgt, of vraag de activatielink opnieuw aan.

Ik log altijd aan met het email adres waarop de kaart is aangevraagd,ik heb maar 1 email adres. Ik heb inmiddels contact opgenomen met klantenservice. Daar zei men dat het komt omdat ik blijkbaar twee maal in het systeem zit. Waarschijnlijk komt dit omdat ik de Weekend Vrij kaart telefonisch heb moeten aanvragen (gaat niet online omdat ik een Belgisch rekeningnummer heb). Klantenservice heeft nu de IT afdeling gevraagd om dit in orde te brengen. Ik heb in de Community gelezen dat er nog mensen zijn met hetzelfde probleem (geen contracthouder).

Reageer