Skip to main content

Is hier misschien een moderator aanwezig die mij verder kan helpen?

Vanmorgen om 9.00 uur heb ik NS Flex Weekend Vrij op een bestaande OV-chipkaart besteld en betaald. De bevestigingsmail bleef uit. De klantenservice vertelde mij om 10.00 uur dat ik nog even moest wachten. Ik zou om 12.00 uur reizen en kon om 11.30 uur opnieuw contact opnemen. De wachttijd was toen zo lang dat ik er bij de chat niet doorkwam. Telefonisch werd mij verteld dat ik een e-ticket kon kopen en de kosten maandag terug kon vragen.

Vanavond nog steeds geen mail. Opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker heeft het abonnement opnieuw besteld. Dat hielp niet. Toen ik dat aangaf, ging ze verder kijken. Na een half uur werd de chat verbroken. De totale chat heeft twee uur geduurd.

Nog steeds geen oplossing dus voor morgen. Is hier een moderator die me een couponcode voor een dagkaart kan geven die morgen geldig is? Bestelnummer is R01_0250351007. Een betaalbewijs en een overzicht van de chatgeschiedenis kan ik desgewenst aanleveren.

Iets van een goedmakertje voor het in totaal 4 uur lange contact met de klantenservice zou ik ook wel op prijs stellen. 

 

Ik denk dat het snelste manier is om een couponcode te vragen in chat functie of facebook prive berichten.


Ik denk dat het snelste manier is om een couponcode te vragen in chat functie of facebook prive berichten.

Ik heb zojuist twee uur gechat, zonder een oplossing. Opnieuw beginnen heeft geen zin. De wachttijd is gigantisch inmiddels. 


Even bellen?


Even bellen?

Al geprobeerd vanmorgen. Geen oplossing, behalve de tip om een e-ticket te kopen en het geld maandag terug te vragen. Weer een half uur verder. Voor die tip heb ik geen klantenservice nodig. 


Hi Jan, wat er in je Mijn NS omgeving staat is geldig en actief.

Dat die bevestigingsmail pas later komt maakt niet uit.

Dit is voldoende dus 

 


Hi Jan, wat er in je Mijn NS omgeving staat is geldig en actief.

Dat die bevestigingsmail pas later komt maakt niet uit.

Op deze OV-chipkaart stond nog geen NS Flex. Ik kan dus niet inchecken, omdat er geen reisproduct op staat. Zonder in te checken is mijn abonnement niet geldig (en kom ik het perron niet op)


Op deze OV-chipkaart stond nog geen NS Flex. Ik kan dus niet inchecken, omdat er geen reisproduct op staat. Zonder in te checken is mijn abonnement niet geldig. 

Oh, dan moet je voordat je gaat reizen even Flex op je kaart laden bij een kaartautomaat of ophaalpunt.

Maar wat staat er in Mijn NS voor die kaart?


Op deze OV-chipkaart stond nog geen NS Flex. Ik kan dus niet inchecken, omdat er geen reisproduct op staat. Zonder in te checken is mijn abonnement niet geldig. 

Oh, dan moet je voordat je gaat reizen even Flex op je kaart laden bij een kaartautomaat of ophaalpunt.

Maar wat staat er in Mijn NS voor die kaart?

Er staat helaas niets klaar bij de NS-automaat.

In Mijn NS zie ik ook nog geen abonnement klaar staan. 


Het geld is wel afgeschreven:

 


Er staat helaas niets klaar bij de NS-automaat.

In Mijn NS zie ik ook nog geen abonnement klaar staan. 

Dan is het mis, want een nieuw NS Flex abonnement zou per de ingangsdatum in Mijn NS moeten staan (ongeacht of het al op je kaart staat).

En dat je het betaald hebt… (had ik onlangs bij Budget voor een telefoonabonnementje) zegt weinig, maar toch.

Die bestelling voor Flex zou gewoon ergens klaar moeten staan!

De 𝓱𝓸𝓻𝓻𝓸𝓻 (ja Halloween komt er weer aan).. 

Ondertussen incasseren ze gewoon maandelijks probleemloos van de bij hen bekende rekening… 


Er staat helaas niets klaar bij de NS-automaat.

In Mijn NS zie ik ook nog geen abonnement klaar staan. 

Dan is het mis, want NS Flex zou per de ingangsdatum in Mijn NS moeten staan (ongeacht of het al op je kaart staat).

Ja, het is zeker mis 😞.

 


Wanneer zou het ingaan?


Wanneer zou het ingaan?

Vandaag


Dat e-mails er soms wat langer over doen maakt niet uit, maar hier is dus geen eens sprake van een bestelling (ook al heb je betaald). 😥

De enige weg is opnieuw contact opnemen (en natuurlijk je reiskosten van vandaag claimen).


Dat e-mails er soms wat langer over doen maakt niet uit, maar hier is dus geen eens sprake van een bestelling (ook al heb je betaald). 😥

De enige weg is opnieuw contact opnemen (en natuurlijk je reiskosten van vandaag claimen).

Het probleem is helaas te complex om uit te leggen aan een gemiddelde klantenservicemedewerker vrees ik.

Vandaar dat ik vanavond opnieuw contact op heb genomen. Om 18.30 begon de chat en om 20.30 werd die eenzijdig verbroken. Daar heb ik morgenochtend geen tijd voor. 

Hoe hoger de reiskosten oplopen, hoe moeilijker het wordt voor een klantenservicemedewerker om geld terug te geven. Ze mogen niet zomaar een groot bedrag overmaken. 


Het probleem is helaas te complex om uit te leggen aan een gemiddelde klantenservicemedewerker vrees ik.

Ik vermoed dat er morgen of maandag wel een moderator mee leest en zal vragen om een privébericht.

Vul je gegevens op https://community.ns.nl/settings/profile aan (naam/adres/e-mail en geboortedatum, de rest hoeft niet) en het komt wel goed (denk ik).

 


We hadden helaas last van een grotere storing gisteravond, wanneer er nou net geen Mod aanwezig is. Sorry Jan Haverkamp! Echter is dit nu wel volledig verholpen en dient alles goed actief te zijn, je dient een mail te hebben en je product is te activeren. Is dit niet het geval? Stuur me dan even een Privéberecht. 


We hadden helaas last van een grotere storing gisteravond, wanneer er nou net geen Mod aanwezig is. Sorry Jan Haverkamp! Echter is dit nu wel volledig verholpen en dient alles goed actief te zijn, je dient een mail te hebben en je product is te activeren. Is dit niet het geval? Stuur me dan even een Privéberecht. 

Dank voor de bereidheid om te helpen. Vanmorgen kreeg ik inderdaad een bericht dat alles klaar stond bij de kaartautomaat. Ik heb gewoon kunnen reizen vandaag. 


Helaas gaat het toch niet goed. Gisteren om 9.00 uur bestelde ik NS Flex Weekend Vrij, om 8.00 uur vanmorgen kreeg ik bericht dat het abonnement voor me klaar stond.

Gisteren om 20.00 uur heeft een NS-medewerker het abonnement verwijderd en opnieuw aangemaakt en vandaag om 19.00 uur krijg ik bericht dat mijn abonnement is geannuleerd. Weer precies 23 uur later.

Ik heb @Daniël NS een privébericht gestuurd. 

 


Het wordt steeds gekker: vannacht om 4.00 uur:

 


Oei, als er iets misgaat, blijft het blijkbaar misgaan. Wet van…….?


Oei, als er iets misgaat, blijft het blijkbaar misgaan. Wet van…….?

De wet van Murphy is zo'n beetje het eerste wat ze leren bij de NS klantenservice denk ik. Dit soort verhalen lees ik gewoon veel te veel. Ook die mega storingen zijn bij NS veel te frequent aanwezig. De ICT is echt van een beroerd niveau. 

 

De klantenservice is in zo'n situatie eerder een hindernis dan een helpende hand, zoals nu ook weer blijkt.

 

We modderen met dit soort topics al zo'n 10 jaar op dit forum. Enige verbetering is niet te zien. Hoe kan dat toch?


Reageer