abbonement ns dal vrij

• 6 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo, ik heb 5 oktober mijn abonnement gewijzigd van dal voordeel naar dal vrij. Ik heb van mijn €5 abonnement €75,40 gereisd. Gister toen ik mijn abonnement afsloot van €133 per maand, stond er ineens in mijn ns app dat ik €152,20 moest betalen. Ik sprak een medewerker van ns maar zij kon mij niet verder helpen. Vanmorgen heb ik dus een mail gekregen van ns dat op 9 oktober een factuur wordt afgeschreven van €76,80, ik weet niet waar dit bedrag van is want ik zie in de app, dat het eerdere bedrag van €75,40 er gewoon staat met de €5 abonnement terwijl mij nieuwe abonnement €133 euro is. Ik wil niet onnodig meer gaan betalen. Mijn factuur datum is/was elke maand de 22e, maar op 5 oktober heb ik mijn abonnement gewijzigd is het dan zo dat ik mijn abonnement van €133 op 5 november moet betalen of gewoon op de 22e? Anders wordt het wel een dure grap. 

2 reacties

Goedemorgen Saskiardg en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vreemd om te lezen dat mijn collega je niet verder kon helpen, gezien we aan de hand van je gegevens zeker iets meer zouden moeten kunnen zeggen. Ik heb maar weinig informatie.

Wat ik volgens mij kan halen uit je bericht is het volgende:

Je had een NS Flex Dal Voordeel abonnement, waarbij je rond elke 22e van de maand een factuur kreeg. Voor het gemak neem ik daardoor even aan dat je NS Flex abonnement ook is ingegaan op de 22e van de maand. Op 5 oktober heb je dit gewijzigd naar een NS Flex Dal Vrij abonnement. Bij je Mijn NS account staat dat je momenteel voor € 75,40 aan reiskosten hebt gemaakt.

De factuur van € 76,80 zal zijn voor de Dal Vrij kosten voor de rest van de huidig lopende maand. Jouw huidig lopende maand zou nog actief zijn tot 22 oktober. Wanneer je een abonnement wijzigt in een lopende maand, krijg je een extra factuur om eventuele extra abonnementskosten te verrekenen. Je moet dus nog voor de periode 05.10 - 21.10 betalen voor het Dal Vrij product, daarvoor zal deze extra factuur zijn. Het bedrag wat momenteel in je Mijn NS account ziet staan is vervolgens een combinatie van deze extra factuur en de reiskosten die je tot op dit moment hebt gemaakt (76,80 + 75,40 = 152,20). Wanneer de extra factuur is afgeschreven, zal het bedrag van de extra factuur weer weggehaald worden, die zijn dan immers betaald.

Je maandelijkse verlengingsdatum blijft de 22e, dus de volgende betaling voor het huidige abonnement zal 22 oktober worden. Deze factuur zal alle reiskosten bevatten van de afgelopen periode (wat tot op dit moment dus € 75,40 is) plus de abonnementskosten van het actieve abonnement voor de dan komende maand. Oftewel die € 133 voor het NS Flex Dal Vrij. De factuur van 22 oktober zou dus in ieder geval € 208,40 moeten worden, gebaseerd op de informatie die je nu hebt gegeven.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Badge +3

Het bedrag dat je ziet in de NS App of je Mijn NS Startpagina is na een abonnementswissel altijd nogal van slag.

Als je reguliere maandfactuur op de 22e komt is de (tussentijdse) factuur van de 5e wegens je overstap van Dal Voordeel naar Dal Vrij.

Zoals @Stijn NS al zegt is die € 76,80 dus een deel Dal Voordeel (van zeg 22-9 t/m 4-10) en een deel Dal Vrij (van 5-10 t/m 21-10), plus eventueel wat reiskosten die nog niet eerder gefactureerd waren maar die komen volgens mij gewoon op je vaste maandfactuur.

Zie Mijn NS (website) voor de specificatie van die factuur van de 5e. Het tellertje op de site en app kan je gewoon laten voor wat het is, en zal na je factuur van de 22e weer kloppen.

Reageer