beantwoord

Abonnement aanvragen en dan ook bijna meteen omzetten/stopzetten

• 29 mei 2020
  • 7 reacties
  • 203 Bekeken

Goedemorgen!

Ik start per 1 juli bij mijn nieuwe werkgever en wil dan een Altijd Vrij abonnement afsluiten. Omdat ik ivm Corona nog niet precies weet hoe vaak ik in juli daadwerkelijk ga reizen en dit wellicht pas in augustus relevant wordt, kan het zijn dat ik in juli al meteen van de Flex-mogelijkheid gebruik wil maken en het abonnement tijdelijk stop wil zetten of om wil zetten naar een kortingsvariant. Vanaf wanneer is dat mogelijk als ik op 1 juli mijn abonnement laat ingaan? En heb ik goed begrepen dat de wijziging voor minimaal een maand is?

Groeten, Irene

icon

Beste antwoord door MoDe 29 mei 2020, 12:02

Tussen iedere wijziging moet een maand zitten. Dus als je hem 1 juli laat ingaan, kun je op 1 augustus wijzigen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tussen iedere wijziging moet een maand zitten. Dus als je hem 1 juli laat ingaan, kun je op 1 augustus wijzigen.

Hi IreneAu en welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat MoDe al gereageerd heeft. Geeft dat voldoende informatie om je vraag te beantwoorden? 

Hi IreneAu en welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat MoDe al gereageerd heeft. Geeft dat voldoende informatie om je vraag te beantwoorden? 

Ik denk het wel.. heb ik nog wel de aanvullende vraag welk abonnement ik dan beter kan afsluiten. Dan kan ik het later altijd nog omzetten naar Altijd Vrij, toch?

In feite maakt dat niet uit. Kies het abonnement waar van je de kans het meest aannemelijk acht dat je er gebruik van kunt maken.

Reputatie 7
Badge +3

Wat je zou kunnen doen is een klassiek Altijd Vrij jaarabonnement afsluiten, dus geen Flex. Daar zit je in principe een jaar aan vast, eerder kun je die normaal gesproken niet op de reguliere wijze stopzetten, maar die kun je wel op elk willekeurig moment per direct wijzigen naar NS Flex (met of zonder abonnement), ook binnen een jaar of zelfs binnen een maand. Het is niet hoe het bedoeld is maar het is wel mogelijk. Op die manier wordt het jaarabonnement ook beëindigd. 

Hoe bedoel je die precies Momo? Ik ben op het gebied van abonnementen een groentje dus ik snap deze constructie niet helemaal… :)

Je kan in je eerste contractjaar je abonnement wijzigen in elk NS Flex abonnement naar keuze. Zodoende zit je niet een jaar lang vast aan een jaarabonnement. 

Reageer