beantwoord

abonnement ineens 2 keer zo duur

  • 8 september 2018
  • 24 reacties
  • 1313 Bekeken

ik heb een flex abonnement en dit wilde ik uitbreiden met dal voordeel. op de website staat dat dit 5 euro per maand is. dit staat ook het overzicht als je de bestelling compleet maakt. maar in de bevestiging mail staat dat het 10 euro per maand kost. hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 december 2018, 10:40

Helaas krijg ik mark-m niet te pakken. Ik ga er dan vooralsnog vanuit dat het allemaal is opgelost.

Je kunt in zo'n situatie ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 6
Badge +2
201809 9 12:45 verwardens
Dat is inderdaad heel raar. Gaat het misschien om twee personen?
Reputatie 5
Hallo mark-m, en welkom bij de NS Community!

Wat opmerlijk dat je hier een te hoge prijs voor te zien krijgt! Ik ga dit graag voor je uitzoeken.
Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer?
Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Reputatie 6
Badge +2
Ook vreemd is de uitsplitsing naar werkdagen en weekends, terwijl alleen die voor weekends apart bestaat.
Badge +3
Ook vreemd is de uitsplitsing naar werkdagen en weekend, terwijl alleen die voor weekends apart bestaat.
Dat lijkt hoe NS Flex in elkaar zit: de drie tariefperiodes werkdagen in de spits, werkdagen buiten de spits en weekend worden altijd genoemd, en per abonnement verschilt het welke percentages daarbij horen. Bij mijn NS Flex Dal Vrij 1e klas-abonnement stond er in de mail bijvoorbeeld het volgende:


Wellicht dat in de toekomst echt per periode een kortingstarief en klasse kan worden gekozen? Dal Vrij waarbij alleen in het weekend 1e klas reizen is afgekocht voor 6 euro extra, bijvoorbeeld, of Altijd Voordeel met onbeperkt reizen in het weekend voor 31 euro extra. Lijkt me wel een mooie situatie.
Reputatie 5
Mark en ik zijn inmiddels via privéberichten dit in orde aan het maken!
Reputatie 5
Voor de meelezers:

We zijn druk bezig om te kijken naar de oorzaak van de foutieve weergave van deze prijs!
Badge +3
Interessant inderdaad. Voor €5 zou je klaar moeten zijn inderdaad.

Ik zie wel een 'voormalig NS Flex Basis' en dat kost eenmalig €10, maar zeker niet per maand!
Reputatie 5
Update:

We wachten de eerste factuur af, om te kijken hoe het abonnementsgeld daarop weergegeven staat.
Beste NS,

Ik heb een NS flex abonnement altijd vrij a 334€. Nu wilde ik deze voor deze maand weer aanschaffen, maar is ook bij mij opeens de prijs verdubbelt. (668€). Hoe kan dit?

Hi Jip z. Welkom bij de Community.

Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. Je had al een Altijd Vrij abonnement zo te zien? Dit hoef je zelf niet elke maand opnieuw aan te vragen met NS Flex. Dit loopt net zolang door tot het moment dat jij het Altijd Vrij abonnement weer wijzigt naar een ander abonnement of NS Flex zonder abonnement. Ik kijk graag even met je mee. Wil je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Update:
Inmiddels heb ik met Jip z via een privébericht contact gehad. De bedragen in de e-mail zijn onjuist. Dit heb ik neergelegd bij onze NS Flex specialisten. Uiteindelijk betaald Jip z € 334 voor het nieuwe Altijd Vrij abonnement.
Reputatie 5
Update:

Wanneer de factuur van Mark binnen is, gaan we de situatie verder bekijken!
Hi,
Bij mij wordt geen 40% afgetrokken op mijn trein rit??
Ik heb mijn factuur op 8 sept binnen gekregen en ben dus gefactureerd voor de volle rit prijs, dit met een flex met daluren kaart, vreemd en super vermoeid.
Even voor de duidelijkheid ik heb niet in de spits gereden altijd buiten de spits. Zie factuur vermelding vol tarief spits.????

Mijn "oude" O.V. kaart nm: ××3652 eindigt op 2 nov'18 inmiddels heb ik op 18 sep'18 al een nieuwe O.V. kaart nm: ××1748 toe gestuurd gekregen. 19 sept'18 heb ik product flex met daluren opgeladen op oplaadpunten.
20 september ben ik voor het eerst gaan reizen op rekening, met flex/ daluren.

Factuur moet gewoon gecorrigeerd worden of een creditnota voor verschil rit prijs plus is er
ook €4 in rekening gebracht omdat ik niet ben uitgecheckt wat super vreemd is en niet klopt, ik ben, in gecheckt in Abcoude en ben uit gecheckt in Amstel op 3 okt. Dat moet een rit prijs zijn van 40% buiten de spits. Alle vermelde trein ritten zijn buiten de spits gereden.
Graag hulp!!![
Reputatie 5
Update:

Wanneer ik meer informatie van Mark heb ontvangen, kom ik hier terug!
Het is allemaal tot nu toe al geregeld,
Thanks!! Groet Shue
Reputatie 7
Badge +3
Hi,
Bij mij wordt geen 40% afgetrokken op mijn trein rit??
Ik heb mijn factuur op 8 sept binnen gekregen en ben dus gefactureerd voor de volle rit prijs, dit met een flex met daluren kaart, vreemd en super vermoeid.
Even voor de duidelijkheid ik heb niet in de spits gereden altijd buiten de spits. Zie factuur vermelding vol tarief spits.????

Mijn "oude" O.V. kaart nm: ××3652 eindigt op 2 nov'18 inmiddels heb ik op 18 sep'18 al een nieuwe O.V. kaart nm: ××1748 toe gestuurd gekregen. 19 sept'18 heb ik product flex met daluren opgeladen op oplaadpunten.
20 september ben ik voor het eerst gaan reizen op rekening, met flex/ daluren.

Factuur moet gewoon gecorrigeerd worden of een creditnota voor verschil rit prijs plus is er
ook €4 in rekening gebracht omdat ik niet ben uitgecheckt wat super vreemd is en niet klopt, ik ben, in gecheckt in Abcoude en ben uit gecheckt in Amstel op 3 okt. Dat moet een rit prijs zijn van 40% buiten de spits. Alle vermelde trein ritten zijn buiten de spits gereden.
Graag hulp!!![


Je hebt een nieuwe kaart toegestuurd gekregen en bent die gelijk gaan gebruiken? Wanneer je Flex op een bestaande kaart zet, kun je hem gelijk met korting gebruiken, vraag je een nieuwe kaart voor Flex, dan kan hij vanaf een bepaalde datum met korting gebruikt worden. Mogelijk was jouw Flex Dal nog niet ingegaan.
Hi Mode,
Het is nu helemaal in orde flex staat nu ook op mijn nieuwe kaart en oude daluren abnoment is nu ook beëindigt. Qua facturen is het nu ook in orde en uitleg hierover ontvangen.
Grt Shue
Reputatie 5
Update:

Ik heb vooralsnog geen bericht van Mark ontvangen!
Reputatie 5
Update:

Ik heb nog geen bericht van Mark mogen ontvangen.
Helaas kan Ben NS dit topic wegens omstandigheden niet verder oppakken. Ik neem het van hem over maar heb niet de gelegenheid gehad om zijn informatie van hem te ontvangen. Daarom, mark-m ik zie dat er wel contact tussen jou en Ben NS is geweest. Kun je me informeren over de status van je probleem? Dan ga ik dit verder voor je oppakken.
Helaas heb ik nog geen bericht ontvangen van de starters van deze topics. Wanneer dat wel het geval is kan ik hier verder mee bezig.
Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen. Ik stuur mark-m nu een privébericht om alsnog de situatie verder op te kunnen pakken.
Helaas krijg ik mark-m niet te pakken. Ik ga er dan vooralsnog vanuit dat het allemaal is opgelost.

Je kunt in zo'n situatie ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.

Reageer