beantwoord

abonnement NS Flex altijd vrij en automatisch saldo

• 20 september 2018
  • 6 reacties
  • 543 Bekeken

Goedemorgen afgelopen weekend heb ik op mijn OV kaart een NS abonnement Flex Altijd Vrij gekocht voor 334 euro per maand. Ook op mijn OV kaart staat een automatisch saldo opladen product. Vanochtend haalt ik mijn producten op en daarna checkte ik in voor mijn treinreis. Ik zag op de zuil een boodschap met rekening rijden, geen referentie naar mijn maandabonnement. Ik ben bang dat ik nu betaald heb voor een maandabonnement a 334 euro en dat mijn OV kaart mij belast voor mijn saldo, een ander product dus. Dan betaal ik dubbel ! Gaarne hulp want ik vind nergens informatie hierover
icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 september 2018, 18:08

Ik kan bevestigen dat het Altijd Vrij Flex abonnement correct op de kaart staat en per gewenste datum is ingegaan. Alles is dus goed gegaan. Ook is het reizen op saldo al van de kaart gehaald van janchristiaan.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo janchristiaan en welkom bij de NS Community,

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je mij een privébericht willen sturen met jou voorletter(s), achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, IBAN, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Reputatie 5
Badge
Hoi @janchristiaan ,

Als het goed is heb je bij het ophalen van NS Flex Automatisch Opladen van je kaart gehaald en Reizen op Rekening Trein en Reizen op Rekening Bus/Tram/Metro op je kaart gezet. Dat klopt ook. Als je je kaart bij de automaat checkt zie je daar ook alleen maar Reizen op de Rekening staan.

In de inmiddels beruchte en illustere NS Backoffice krijgen ze alle in- en uitcheck gegevens binnen. Hier zien ze ook dat aan jouw OV-chipkaartnummer een Altijd Vrij is gekoppeld, en berekenen ze dus verder geen kosten door voor je treinreis.

Binnen enkele dagen zie je in je reishistorie op Mijn NS je reis staan, met daarbij de kosten (0,00 euro in jouw geval.)
Bedankt Bryan. Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt en dat het dus goed komt! Ik zal even opletten wat ik straks zie op Mijn NS en in mijn OV Kaart
Reputatie 3
In jouw ov kaart (op de paaltjes) moet je zien:
Reizen op Rekening
Ik kan bevestigen dat het Altijd Vrij Flex abonnement correct op de kaart staat en per gewenste datum is ingegaan. Alles is dus goed gegaan. Ook is het reizen op saldo al van de kaart gehaald van janchristiaan.
Bedankt Erryt. Fijn te weten. Groet Jan Christiaan

Reageer