Ik heb op 11/08 een laatste keer gereisd met NS flex (weekendabonnement). Na de reis op zondag en NA het uitchecken heb ik een uur later mijn Flex Weekend Vrij abonnement stopgezet (via mijn account) aangezien ik er geen gebruik meer van ging maken. Aangezien je niet kan aangeven wanneer je het abonnement precies wil stoppen of per maand maar alleen per direct heb ik dat maar meteen gedaan (voordat ik het weer vergeet dacht ik toen). Nu krijg ik een maand later toch de rekening van de reis op zondag 11 aug (18.70 van Zwolle naar Gronignen vol tarief). Terwijl ik op dat moment gewoon een Weekend Vrij Flex abonnement had.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en ik kreeg als uitleg: ''Ja wanneer je het abonnement stopt op 11 aug dan gaat het per 11 aug in. Dus als je op die dag het gereisd, wordt dat nog even meegerekend. Ik vind dat echt ontzettend bijzonder. Het is een beetje hetzelfde alsof je per 29 aug je abonnement stopzet en je hebt die maand nog gereisd? Nou dan rekenen we de hele maand aug nog even mee want dan had je je abonnement maar pas in sept stop moeten zetten. Zoiets geef je toch aan als je reis met terugwerkende kracht wordt meegerekend? Dan had ik namelijk gerust een dag later mijn abonnement stopgezet. Zo gaat het toch altijd? Ik zet vandaag iets stop en dat gaat vanaf morgen in. Ik vind het ontzettend klantonvriendelijk om zo nog even je slaatje te slaan van je klanten. Echt super flexibel zo'n Flex abonnement! Tot slot sta je 20 min te wachten bij de klantenservice totdat iemand je te woord staat, krijg je alleen te horen ''dat het zo gaat''. Echt behulpzaam hoor NS, niet even samen zoeken naar een oplossing? Ik ben een jaar trouw geweest aan het abonnement maar echt jammer dat het zo moet gaan als je er vanaf wilt.
Beste antwoord door Stijn NS
Update: Zoals judithr123 heeft aangegeven heb ik de extra kosten die bij haar in rekening zijn gebracht gecompenseerd, zodat haar situatie overeen komt met hoe het zou moeten zijn volgende de huidige voorwaarden. Dat is het enige wat ik op dit moment kan doen.
Voor de meelezers: Zolang de voorwaarden blijven zoals ze nu zijn horen deze voorwaarden ook gehanteerd te worden. Wanneer er kosten in rekening worden gebracht bij een wijziging die niet in lijn zijn met deze voorwaarden, kan er contact opgenomen worden met onze Klantenservice.
Bekijk origineel
Voor de meelezers: Zolang de voorwaarden blijven zoals ze nu zijn horen deze voorwaarden ook gehanteerd te worden. Wanneer er kosten in rekening worden gebracht bij een wijziging die niet in lijn zijn met deze voorwaarden, kan er contact opgenomen worden met onze Klantenservice.