Skip to main content
Antwoord

Actie: 2 maanden NS Flex Weekend Vrij voor € 27,71 per maand

• May 5, 2025
  • 3 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb zojuist gebruik gemaakt van de actie 2 maanden NS Flex Weekend Vrij voor € 27, 71 per maand. Dit naar aanleiding van de aanbieding die ik hiervoor in april per mail van de NS heb ontvangen. In deze mail wordt vermeld: “Dit voorjaar alle weekenden + 5 extra dagen onbeperkt reizen”.
Bij mijn bestelling zie ik echter niets terug over 5 extra dagen onbeperkt reizen. Weet iemand hoe dit zit?

Beste antwoord door Tochjo

Die vijf dagen buiten het weekend zijn/waren Goede Vrijdag, Tweede Paasdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag. Weekend Vrij is namelijk ook geldig op feestdagen. U kunt niet zelf vijf dagen buiten het weekend kiezen waarop u gratis mag reizen.

3 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 5, 2025

Die vijf dagen buiten het weekend zijn/waren Goede Vrijdag, Tweede Paasdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag. Weekend Vrij is namelijk ook geldig op feestdagen. U kunt niet zelf vijf dagen buiten het weekend kiezen waarop u gratis mag reizen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 5, 2025

Die 5 dagen zijn de feestdagen waarop weekend vrij ook geldig is: goede vrijdag, 2e paasdag, 5 mei, hemelvaartsdag en 2e pinksterdag.

Edit: ​@Tochjo was sneller

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 5, 2025

Als u dit wilt, en 60 plus bent, kunt u een extra abonnement Dalvoordeel nemen met zeven keuzedagen en u kunt, als u dat heeft ingesteld, dan de Dalvoordeeltoevoeging weglaten.

Dit kost overigens flink wat extra, doorgaans geeft een doorlopend Weekendvrij meer vrije dagen, maar die kunt u dan alleen in het weekend opnemen. Het hangt van uw reisgedrag af wat het meest verstandig is. ​@MoDe en ​@Tochjo geven wel de fraaie mogelijkheid van de extra dagen weer. Met name bij het Paasweekend levert dat vier vrije dagen op een rij op.