beantwoord

Afgelopen maand had ik NS flex met Daluren Voordeel, maar waarom zie ik op de factuur geen korting?

• 6 oktober 2018
  • 18 reacties
  • 822 Bekeken

Afgelopen maand had ik NS flex met Daluren Voordeel, maar waarom zie ik op de factuur geen korting?
En dat terwijl ik voornamelijk tijdens daluren gereisd heb.

Deze maand heb ik het abonnement opgezegd, dus reis ik zonder korting.
Maar van de afgelopen maand heb ik een factuur gekregen zonder korting. En ik heb vooraf 5 euro betaald met ideal.

Kan ik de daluren korting van 40% alsnog terugkrijgen?

Hopelijk is er een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Jurian Schulz
icon

Beste antwoord door Robert B 6 oktober 2018, 00:53

Het beste is om dan even te bellen met 030 751 5155 (later op de avond is het vaak rustiger) voor opheldering.

Of heb geduld op social media en andere contact opties.
Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community Jurian Schulz,

Ik ben geen NS, maar er zijn wat situaties waar de overstap naar NS Flex (op een bestaande kaart) mis gegaan zijn. Misschien ben jij daar ook 'slachtoffer' van.

Je zegt "Deze maand heb ik het abonnement opgezegd, dus reis ik zonder korting."

Kan je dat wat verduidelijken? Een overstap naar Flex gaat in op de dag van bestellen en even bevestigen bij een automaat in supermarkt of op het station, zodat je kaart dat ook weet.

Heb je dat laatste wel gedaan, die bevesitiging naar Flex bij een kaartautomaat/supermarkt bevestigd?

Als je reist op NS Flex, dan kan het zijn dat je reishistorie iets anders aangeeft dan je zou verwachten. Maar de factuur (na een maand) zou moeten kloppen inderdaad!

Hoe dan ook, eventueel te veel betaalde kosten (via incasso) krijg je terug. Wat zie je in je reishistorie dus?
Goedeavond,

De eerste maand had ik vooraf 5 euro betaald voor Daluren Voordeel. En ik heb die maand voornamelijk tijdens daluren gereisd. Nu heb ik de factuur gekregen (na de eerste maand dus) en zie ik dat de korting van 40% nergens is toegepast.

Nu gaan we de tweede maand in en heb ik Daluren Voordeel opgezegd omdat ik deze maand weer de fiets tot mijn beschikking heb.

Het gaat mij dus om de eerste maand, waarbij ik vooraf 5 euro betaald heb voor 40% dalurenkorting. Nu ik de factuur achteraf gekregen heb is de korting nergens toegepast, ondanks dat ik tijdens daluren gereisd heb.

Iemand een idee hoe dat kan?

Met vriendelijke groeten,

Jurian Schulz
En inderdaad ik heb ook het abonnement (die ik de eerste maand had) opgehaald bij een ophaalpunt in een supermarkt.
Badge +3
Het beste is om dan even te bellen met 030 751 5155 (later op de avond is het vaak rustiger) voor opheldering.

Of heb geduld op social media en andere contact opties.
Dan ga ik toch bellen inderdaad, en bedankt voor de tip!

Fijne avond verder.
Hallo Jurian22 en welkom bij de NS Community,

Heel vreemd en ik kan dit ook niet zo verklaren. Heb je al contact gehad met een collega van mij? Zou je hier aan willen geven wat de oorzaak is en of het is opgelost?
Badge +3
Gaat het wel om treinreizen? De korting geldt niet voor reizen met bus, tram en metro.
Wanneer ik met het OV reis, dan ga ik met de bus en ik heb geen treinritten gemaakt.

Toen ik me aanmeldde voor NS Flex toen stond er duidelijk dat je er ook mee met de bus kan reizen.
En dan neem ik een Daluren Voordeel abonnement, dan telt die korting toch ook mee voor bus ritten?
Reputatie 6
Badge +2
Wanneer ik met het OV reis, dan ga ik met de bus en ik heb geen treinritten gemaakt.

Toen ik me aanmeldde voor NS Flex toen stond er duidelijk dat je er ook mee met de bus kan reizen.
En dan neem ik een Daluren Voordeel abonnement, dan telt die korting toch ook mee voor bus ritten?

201810 7 12:38 treinofov
Inderdaad is https://www.ns.nl/nsflex/webshop uiterst onduidelijk op dit punt. Het woord trein komt daar niet eens voor. De Productvoorwaarden NS Flex (https://www.ns.nl/binaries/_ht_1535550576250/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf) vermelden wèl dat NS Flex abonnementen, in tegenstelling tot het NS Flex Basisproduct, uitsluitend voor de trein geldig zijn.
Bedankt voor de info Dennis.
Nu begrijp ik het.

Ik vind dit pure misleiding van NS.

Eerst lees je in koeienletters dat NS Flex met de bus te gebruiken is.
En dan staat vervolgens in kleine lettertjes dat Daluren Voordeel alleen voor de trein te gebruiken is.

Ik vind het verder wel handig om 1 factuur in de maand te krijgen, dus houd ik het wel.

Maar voor goed contact met de klantenservice, of weten waar je aan toe bent dan moet je niet bij NS zijn. Laatst had ik nog een medewerker aan de lijn en die sprak zeer gebrekkig Nederlands. Ik kon haar bijna niet verstaan en had het niveau van een klein kind geloof ik, want de meest simpele vragen die ik stelde begreep ze niet eens.

Je mag toch verwachten dat juist iemand van de klantenservice, goed kan communiceren en op zijn minst goed Nederlands spreekt?

Echt slecht geregeld allemaal.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind dit pure misleiding van NS.

Eerst lees je in koeienletters dat NS Flex met de bus te gebruiken is.
En dan staat vervolgens in kleine lettertjes dat Daluren Voordeel alleen voor de trein te gebruiken is.

201810 7 20:17
Waarschijnlijk geen opzettelijke misleiding, maar wel erg onhandig van NS.
Hehe, eindelijk erkenning.
Ook ik nam een flex abbo, maar reis ook alleen met bus.
Ik heb nog gebeld en aan het loket gevraagd of ik echt een flex abbo kon nemen, voor de bus en dat was geen probleem, werd mij verteld.
Omdat ik elke dag buiten de spits reis, was het dal voordeel ideaal voor mij.
Tot ik vanmorgen mijn rekening kreeg en ik het volle pond voor elke bus reis moest betalen!!
Meteen gebeld en idd: het geldt alleen voor de trein!!
Maar zo had ik het dus niet gelezen en gelukkig meer met mij!!
Ik had niet goed gelezen zei de dame aan de telefoon!!!
Ik was woest en wat mij helemaal in het verkeerde keelgat schoot, was dat ze nogal sarcastisch lachte, dat ik echt dacht dat ik zo goedkoop reizen kon!!!
De reclame laat je geloven dat je met een abbo ook met bus, tram, trein en metro kan en dat is dus niet zo!!
Voel me behoorlijk in de zeik genomen!!!
Badge +3
NS Flex is in de basis een product voor Reizen op Rekening in héél het OV (geen saldo meer nodig). Hieraan kunnen vervolgens kortings- of vrij reizen abonnementen toegevoegd worden.

Dal Voordeel (zie deze pagina) is een product dat specifiek geldig is in de trein (bij NS en andere treinvervoerders). Dat het niet geldt in bus/tram/metro staat er inderdaad niet duidelijk bij.

Stads- en streekvervoer abonnementen (bus/tram/metro) kunnen nog niet besteld worden i.c.m. NS Flex. Een kortingsabonnement van bijv. een busvervoerder kan op zich wel op de kaart gezet worden, maar dan heb je voor die vervoerder alsnog saldo nodig, en krijg je geen factuur of reisoverzicht via NS Flex.

Ik denk dat NS gedacht heeft dat men wel zou weten dat Dal Voordeel niet geldig is in bus/tram/metro, want dat is in het verleden ook nooit zo geweest. Denk dat het zeer verstandig is om dat heel duidelijk aan te geven op de bestelpagina.
Helemaal mee eens dat het duidelijker had gekund! Ik kwam er nog wel op tijd achter dat de daluren-korting niet voor tram, bus en metro geldt, maar het koste wel tijd in de vorm van meerdere bronnen raadplegen etc. om zeker te weten dat ik het goed begrepen had. Ik vind het wel heel erg jammer dat het niet is ingegrepen! Je kunt wel bijv. een daluren-abonnement (of iets dergelijks) bij HTM, GVB, RET etc. apart nemen, maar om dan de kosten van dat abonnement eruit te halen moet je veel meer reizen wil je per saldo wat aan de korting hebben. Dat lukt mij niet (en ik denk vele anderen met mij), omdat ik met alle maatschappijen een beetje reis (en niet met één heel veel). Hebben ze daar niets (aantrekkelijks) voor? Vroeger, toen ik nog veel meer met het openbaar vervoer reisde dan nu, had ik een OV-jaarabonnement en dat was dan wel voor al het openbaar vervoer. Dat kostte wel iets van 400 euro per maand, maar haalde ik gezien mijn vele reizen eruit. Nu reis ik minder, maar zou het toch wel heel fijn zijn als er iets is waarmee je in de daluren met 40% korting of in ieder geval een korting in al het openbaar vervoer kan reizen, zonder abonnementen bij aparte maatschappijen etc. Iemand een idee wanneer dat er gaat komen, of als het er wel is (ik ben bang helaas van niet) waar ik het kan vinden?
Nu reis ik minder, maar zou het toch wel heel fijn zijn als er iets is waarmee je in de daluren met 40% korting of in ieder geval een korting in al het openbaar vervoer kan reizen, zonder abonnementen bij aparte maatschappijen etc. Iemand een idee wanneer dat er gaat komen, of als het er wel is (ik ben bang helaas van niet) waar ik het kan vinden?
@276491mv,

Is Altijd Voordeel met de optie van 20% korting op bus, tram en metro wat je zoekt? Deze optie kost 11,50 euro/maand bij het abonnement van Altijd Voordeel (23 euro/maand bij een jaarabonnement of 28 euro voor een maandabonnement).

Nu reis ik minder, maar zou het toch wel heel fijn zijn als er iets is waarmee je in de daluren met 40% korting of in ieder geval een korting in al het openbaar vervoer kan reizen, zonder abonnementen bij aparte maatschappijen etc. Iemand een idee wanneer dat er gaat komen, of als het er wel is (ik ben bang helaas van niet) waar ik het kan vinden?@276491mv,

Is Altijd Voordeel met de optie van 20% korting op bus, tram en metro wat je zoekt? Deze optie kost 11,50 euro/maand bij het abonnement van Altijd Voordeel (23 euro/maand bij een jaarabonnement of 28 euro voor een maandabonnement).

Bedankt, maar die extra optie zie ik er niet bij staan wanneer ik op jouw link "Altijd Voordeel" klik en vervolgens verder klik. Ik zie alleen: IC Direct Altijd Toeslagvrij voor 51 euro/maand, Keuzedagen voor 25,50 of 50, OV-fiets (0,00) en Stallen op Rekening (0,00).
@276491mv,

Ik zag de optie eerder vandaag ook niet staan, maar ik weet zeker dat de optie bestaat.

Geen idee of het een bug in de website is of dat iemand de optie vergeten heeft.

De klantenservice kan je waarschijnlijk wel helpen om het abonnement met optie BTM te kopen. Het is dan wel een klassiek abonnement op saldo.
Reputatie 5
maar zou het toch wel heel fijn zijn als er iets is waarmee je in de daluren met 40% korting of in ieder geval een korting in al het openbaar vervoer kan reizen, zonder abonnementen bij aparte maatschappijen etc. Iemand een idee wanneer dat er gaat komen, of als het er wel is (ik ben bang helaas van niet) waar ik het kan vinden?

Voor het oosten (Overijssel, Gelderland en Flevoland) is dat er al. Zelfs in meerdere varianten:
Dal voordeel Oost (40% korting dal) voor €16 per jaar (incl. regionale trein voor €21) https://www.ervaarhetov.nl/dalvoordeeloost/
Altijd voordeel Oost (40% korting dal, 20% korting spits) voor €16 per maand (incl. regionale trein voor €26) https://www.ervaarhetov.nl/altijdvoordeeloost/

Met name de Dal voordeel Oost heb je er al heel snel uit.

Reageer