beantwoord

Afsluiten van een NS-Flex abonnement, met foutmelding dat alleen contracthouder dit kan

• 10 april 2020
  • 7 reacties
  • 211 Bekeken

Hallo,

Ik heb ooit een NS-flex account op mijn ov-chipkaart afgesloten, destijds was dit op de naam van moeder omdat ik toen nog geen 18 jaar was. Nu ik eenmaal 18 ben wil ik kraag zelf contracthouder worden over mijn eigen abonnement op mijn eigen ov-chipkaart. 

Nu was ik erachter gekomen dat ik eerst het contract op de naam van mijn moeder moet beëindigen. Nu heb ik dat gedaan. Toen ging ik proberen om op mijn eigen naam een abonnement op mijn eigen ov-chipkaart te zetten, maar dat lukt niet. Ik krijg nog steeds de foutmelding dat alleen de contracthouder(in dit geval mijn moeder) het NS-flex abonnement kan wijzigen, terwijl ze helemaal geen contracthouder meer is. 

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 10 april 2020, 14:04

Hoi Laaaaars123, welkom op de NS Community. 

Als het oude contract beëindigd is en je hebt een goed werkend Mijn NS account, dan zou het mogelijk mogelijk moeten zijn om zelf een NS Flex abonnement te bestellen. Hoe lang is het geleden dat het abonnement gedeactiveerd is bij een automaat? In sommige gevallen kan het namelijk zijn dat het oude abonnement nog in de weg zit, maar dat zou uiterlijk 24 uur na deactivatie wel opgelost moeten zijn. De Klantenservice kan eventueel met je meekijken. Als het probleem wel in het Mijn NS account blijkt te zitten, dan kunnen mijn collega's op telefonie, chat, Facebook of Twitter dat achterhalen en oplossen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Laaaaars123, welkom op de NS Community. 

Als het oude contract beëindigd is en je hebt een goed werkend Mijn NS account, dan zou het mogelijk mogelijk moeten zijn om zelf een NS Flex abonnement te bestellen. Hoe lang is het geleden dat het abonnement gedeactiveerd is bij een automaat? In sommige gevallen kan het namelijk zijn dat het oude abonnement nog in de weg zit, maar dat zou uiterlijk 24 uur na deactivatie wel opgelost moeten zijn. De Klantenservice kan eventueel met je meekijken. Als het probleem wel in het Mijn NS account blijkt te zitten, dan kunnen mijn collega's op telefonie, chat, Facebook of Twitter dat achterhalen en oplossen. 

Hoi @Mark NS,

Bedankt voor uw snelle reactie!

Ik was dit vandaag allemaal aan het regelen. Er zijn dus nog geen 24 uur voorbij na het beëindigen van het contract.

Het komt erop neer dat ik wat meer geduld moet hebben:sweat_smile: . Dus ik probeer het morgen nog eens. Ik denk dat het me dan wel zal lukken.

Super bedankt! Zeer nuttig antwoord op mijn vraag,

Groet,

Lars Hermsen

Graag gedaan! Dan ga ik er van uit dat het morgen wel gaat lukken. Laat je weten of dat het geval is? 

Graag gedaan! Dan ga ik er van uit dat het morgen wel gaat lukken. Laat je weten of dat het geval is? 

Zal ik doen!

Hai @Mark NS ik heb vandaag nog een abonnement kunnen bestellen en betaald, maar ik heb nog geen mail gekregen dat de aankoop bevestigd is. 

Heeft dit ook langer nodig? Of is er dan misschien iets fout gegaan?

Hoi laaaaars123! 

Hoe lang geleden heb je de bestelling gedaan? Want vaak duurt het maximaal een uur voor je deze bevestiging ontvangt. Is het inmiddels meer dan een uur geleden? Dan zou ik het graag voor je willen controleren. Stuur je mij dan een privébericht met hierin je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? 

Hoi laaaaars123! 

Hoe lang geleden heb je de bestelling gedaan? Want vaak duurt het maximaal een uur voor je deze bevestiging ontvangt. Is het inmiddels meer dan een uur geleden? Dan zou ik het graag voor je willen controleren. Stuur je mij dan een privébericht met hierin je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? 

Hallo @Sanne NS dit is al meer dan 1 uur geleden. Ik zal een privébericht sturen.

Reageer