beantwoord

Al maanden niet geholpen.

• 21 december 2020
  • 8 reacties
  • 298 Bekeken

Mijn voortdurende probleem is dat in “Mijn Ns” niet alle maandelijkse facturen te zien zijn. Er wordt via incasso een maandbedrag afgeschreven (maandtrajectkaart + reizen gemaakt buiten traject). De bedragen kan ik declareren. Mijn werkgever wil dan wel de factuur bij de declaratie zien. Ik bleek twee account te hebben, die echter niet beide toegankelijk waren. Dus vertelde de klantenservice dat de factuur er wel is, maar inderdaad ik kan hem niet inzien. Als ik dan vroeg, kunt u mij de factuur mailen, dan was het antwoord soms:”dat mogen we niet doen, ivm privacy’, maar soms was het antwoord:”naar welk mailadres kan ik de factuur sturen”. Ik heb er alleen al vandaag drie keer over gebeld. Ik miste een rekening in de facturen, die ik al wel heb betaald, en die er ook in heeft gestaan. De klantenservicemedewerker garandeerde mij dat hij het kon oplossen. Dat leek hij gedaan te hebben, want even later stond de rekening er in. Helaas waren een paar andere rekeningen verdwenen. De tweede medewerker zij, waarom zoekt u de rekeningen niet bij OV-CHIPKAART.nl? Nou mevrouw, daar staan geen facturen. 

Dit soort gesprekken voer ik zo ongeveer tweemaal per maand, meestal word ik dan een minuut of 20 in de wacht gezet. En elke medewerker heeft mij gegarandeerd dat het zou zijn opgelost. Maar na ruim 20 keer bellen, maal 20 minuten in de wacht, is het nog steeds niet opgelost.

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik de rekening niet betaal als ik geen factuur krijg. Dan wordt er gezegd dat er een incassobureau wordt ingeschakeld. Welk bureau kan ik inschakelen om dit opgelost te krijgen? Een excuusbrief van de NS voor dit probleem, heb ik in September ontvangen. Ik heb liever geen excuses, maar een oplossing, en zo langzamerhand ook een bos bloemen of een paar gratis treinkaartjes voor alle ellende...

icon

Beste antwoord door Rizana NS 21 december 2020, 14:40

Beste Willem Stegeman, en welkom bij de NS Community.

Ik kan me voorstellen dat je dit probleem wel eens verholpen wilt zien. Waarschijnlijk is het niet eens zo'n heel gek idee om jouw Mijn NS account(s) te verwijderen. Ik wil allereerst kijken naar een mogelijke oplossing zonder dat verwijderen hoeft, mocht dat niet lukken, dan kan verwijderen altijd nog. 

Als je wilt dat ik voor je aan de slag ga, wil je mij dan een privébericht sturen met jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres (waarmee je het account hebt)? Ik pak het dan aan het einde van de week op, tijdens mijn volgende dienst. Als je eerder geholpen wilt worden, dan zou je ook een privébericht naar onze Facebookpagina kunnen sturen met dit verzoek. 

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op dit forum.

Uw probleem lijkt rg op dit probleem

Misschien kunt u ook contact opnemen met de functionaris gegevensbescherming bij de NS. Dat wil nog wel eens helpen 

Reputatie 7
Badge +3

Is het misschien mogelijk om een nieuw account aan te maken, daar de chipkaart aan te koppelen en de andere 2 te (laten) verwijderen?

Facturen niet betalen is vragen om incasso traject. Die extra kosten moet je niet willen.

Dank u voor uw reactie. Ik ga daarover nadenken, maar ik ben ook een beetje huiverig. Ik had twee accounts, en daar ging het mis…. Maar ik ga nadenken. Maar als dit de beste oplossing is, begrijpelijk niet dat de NS die suggestie niet doet. Ik dank u hartelijk. Worden deze berichten ook door NS medewerkers gelezen?? Dat zonnig fijn vinden.

Dank u voor uw reactie. Ik ga daarover nadenken, maar ik ben ook een beetje huiverig. Ik had twee accounts, en daar ging het mis…. Maar ik ga nadenken. Maar als dit de beste oplossing is, begrijpelijk niet dat de NS die suggestie niet doet. Ik dank u hartelijk. Worden deze berichten ook door NS medewerkers gelezen?? Dat zonnig fijn vinden.

Ja deze berichten worden ook door NS medewerkers gelezen. Het zou kunnen dat u een privebericht hierover krijgt, zal dan op dit forum zo gemeld worden. Ik zou niet uw accounts zomaar gaan verwijderen. Volgens mij is het email adres van de functionaris gegevensbescherming fg@ns.nl Ik zou dat eens proberen. (baat het niet dan schaadt het niet). 

Die suggestie van de gegevensbescherming lijkt mij een zeer zinvolle suggestie, dank u

Beste Willem Stegeman, en welkom bij de NS Community.

Ik kan me voorstellen dat je dit probleem wel eens verholpen wilt zien. Waarschijnlijk is het niet eens zo'n heel gek idee om jouw Mijn NS account(s) te verwijderen. Ik wil allereerst kijken naar een mogelijke oplossing zonder dat verwijderen hoeft, mocht dat niet lukken, dan kan verwijderen altijd nog. 

Als je wilt dat ik voor je aan de slag ga, wil je mij dan een privébericht sturen met jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres (waarmee je het account hebt)? Ik pak het dan aan het einde van de week op, tijdens mijn volgende dienst. Als je eerder geholpen wilt worden, dan zou je ook een privébericht naar onze Facebookpagina kunnen sturen met dit verzoek. 

Reputatie 4

@Willem Stegeman 

Dit soort gesprekken voer ik zo ongeveer tweemaal per maand, meestal word ik dan een minuut of 20 in de wacht gezet. En elke medewerker heeft mij gegarandeerd dat het zou zijn opgelost. Maar na ruim 20 keer bellen, maal 20 minuten in de wacht, is het nog steeds niet opgelost.

fg@ns.nl (https://www.ns.nl/privacy) gegarandeerd succes. :hugging:

Ik heb geen privébericht ontvangen, daarom ga ik er vanuit dat Willem Stegeman contact heeft opgenomen via een ander kanaal. 

Reageer