beantwoord

Al twee maanden geen transacties in reishistorie op mijnns, en geen rekening.

• 14 juni 2019
  • 17 reacties
  • 768 Bekeken

Hallo,

Mijn gemaakte reizen staan al twee maanden niet in mijn OV-reishistorie. Hierdoor heb ik ook al twee maanden geen factuur ontvangen, terwijl ik ook gewoon een weekend voordeel abonnement heb.

Mijn ov-chipkaart doet het nog prima, en al mijn transacties zijn wel gewoon te zijn op: https://www.ov-chipkaart.nl/

Voor mij lijkt het nu alsof ik gratis OV heb, maar omdat de transacties wel staan geregistreerd op ov-chipkaart.nl ga ik er van uit dat de rekening ooit nog gaat komen, dan betaal ik liever nu al, dan over een lange tijd een mega bedrag.

Ik heb van een vriend gehoord dat hij het zelfde heeft met zijn kaart.

Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 augustus 2019, 21:11

Ik heb wederom geen reactie gehad. Ik hoop dat Menzo2003 ooit nog eens terugkomt om oNS te laten weten hoe het is opgelost.
Bekijk origineel

17 reacties

Ik (de bovengenoemde vriend) zie inderdaad hetzelfde gedrag sinds ik drie weken geleden een nieuwe kaart heb ontvangen wegens verlopen van mijn oude kaart. Ik heb een flex abonnement met dal-voordeel, maar zie ook geen abonnementkosten meer staan op de startpagina. Het huren van een OV-fiets wordt wel juist geregistreerd. Onder 'Mijn Producten' staat ook gewoon het juiste product geregistreerd.
Hallo Menzo2003 en jkjelle en welkom bij de NS Community,

Ik durf niet te zeggen waardoor dit komt. Er is ook geen storing gaande waardoor ik dit kan verklaren. Het gebeurt soms, dat als je heel weinig kosten hebt gemaakt, de rekening opgeschoven wordt naar de volgende maand. Aangezien jullie in het bezit zijn van een abonnement kan dit niet het geval zijn. Deze worden ten alle tijden vooraf geïncasseerd. Ik wil jullie vragen om mij een privébericht te sturen, door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang graag jullie postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer.
Badge +3
Kijk vooral even op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm of er op je kaart wel Reizen op Rekening Trein, NS en Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS staat. Dat is samen NS Flex.

Als je in de Reishistorie bij ov-chipkaart prijzen ziet staan dan reis je op saldo en heb je geen Flex, en krijgt dus ook geen facturen (hooguit voor je abonnement).

Oh, en misschien moet je de nieuwe kaart even koppelen in Mijn NS. Bij mij gebeurde dat automatisch na verlopen van een oude kaart. En daarna die kaart selecteren natuurlijk om de gegevens in te zien.
Kijk vooral even op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm of er op je kaart wel Reizen op Rekening Trein, NS en Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS staat. Dat is samen NS Flex.

Als je in de Reishistorie bij ov-chipkaart prijzen ziet staan dan reis je op saldo en heb je geen Flex, en krijgt dus ook geen facturen (hooguit voor je abonnement).

Oh, en misschien moet je de nieuwe kaart even koppelen in Mijn NS. Bij mij gebeurde dat automatisch na verlopen van een oude kaart. En daarna die kaart selecteren natuurlijk om de gegevens in te zien.

Ik heb de juiste abonnementen op mijn kaart, ik zie op ov-chipkaart.nl ook geen prijzen staan bij de transacties.
Reputatie 7
Badge +3
Staat het kaartnummer van de kaart die je gebruikt goed in MijnNS?

Nieuwe kaart is gekoppeld, heb de juiste abonnementen, en zie inderdaad ook geen prijzen staan in de Reishistorie bij ov-chipkaart.
Staat het kaartnummer van de kaart die je gebruikt goed in MijnNS?
Ja
Ik heb nog geen reactie van @Erryt NS gehad dus het zal denk ik wel een ingewikkeld probleem zijn. We wachten daarom maar geduldig af.
Ik kan Menzo2003 helaas niet vinden in ons systeem. Waarschijnlijk heeft hij een ander adres gestuurd. Ik kan jkjelle wel vinden en zie ook dat hij alle maanden de facturen heeft voldaan. Ik probeer nog te achterhalen waarom hij deze niet ziet staan in zijn Mijn NS.
Ik kan Menzo2003 helaas niet vinden in ons systeem. Waarschijnlijk heeft hij een ander adres gestuurd. Ik kan jkjelle wel vinden en zie ook dat hij alle maanden de facturen heeft voldaan. Ik probeer nog te achterhalen waarom hij deze niet ziet staan in zijn Mijn NS.

Ik kan inmiddels mijn reishistorie en facturen weer zien. Voor mij lijkt het probleem te zijn opgelost.

Ik had een typfout gemaakt in mijn huisnummer, Ik heb het juiste huisnummer opnieuw gestuurd
Is er al een update?
@Erryt NS laat niets meer van zich horen. Kan iemand anders er naar kijken?
Ik was een tijdje afwezig waarvoor excuses, Menzo2003. Ik heb al een privébericht gestuurd met een voorstel om dit op te lossen. Ik wacht een bericht af.

Fijn dat jkjelle weer alles kan inzien.
Ik ben nog met de case bezig en hoop snel te kunnen melden dat het is opgelost.
Menzo2003 heeft mij een privébericht gestuurd dat zijn probleem is opgelost. Ik kan nog niet zeggen wat er precies is gebeurd, maar ik heb het nagevraagd. Als ik een reactie krijg laat ik het jullie ook weten.
Ik heb wederom geen reactie gehad. Ik hoop dat Menzo2003 ooit nog eens terugkomt om oNS te laten weten hoe het is opgelost.

Reageer