beantwoord

Altijd wijzigen van NS Flex Basis

• 17 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 2

Is het echt waar dat het mogelijk is om NS Flex Basis ieder moment te wijzigen?

Dan zet ik mijn abonnement vandaag stop, want ik ga pas over een week weer reizen. Na 7 dagen zet ik mijn abonnement dan weer aan. Dat kan ik dus na elke 30 dagen opnieuw doen.

Dat is dan een erg voordelig zaakje, maar het kan toch niet de bedoeling zijn?

Het staat overigens hier: https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-wijzigen.html 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 oktober 2020, 16:47

Het is waar, het kan en het is echt de bedoeling :slight_smile: Na een maand na de vorige wijziging kun je op elk moment weer wijzigen. Flex Basis kan zelfs binnen die maand elk moment ‘geüpgraded’ worden.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Is het echt waar dat het mogelijk is om NS Flex Basis ieder moment te wijzigen?

Dan zet ik mijn abonnement vandaag stop, want ik ga pas over een week weer reizen. Na 7 dagen zet ik mijn abonnement dan weer aan. Dat kan ik dus na elke 30 dagen opnieuw doen.

Dat is dan een erg voordelig zaakje, maar het kan toch niet de bedoeling zijn? 

hoi dat klopt inderdaad als ns flex basis hebt kan iedere moment wijzigen naar ns dal voordeel neemt moet een maand lang wachten als je van dal weer naar basis wijzig kunen iedere moment weer wijzigen

Reputatie 7
Badge +3

Het is waar, het kan en het is echt de bedoeling :slight_smile: Na een maand na de vorige wijziging kun je op elk moment weer wijzigen. Flex Basis kan zelfs binnen die maand elk moment ‘geüpgraded’ worden.

Reputatie 2

Bij dezen uitgevoerd. Toch wel handig zo'n community :)

Reputatie 7
Badge +3

En zou het niet mogen en je pas na een maand Flex Basis weer kan wijzigen is dit heel eenvoudig te omzeilen door een 2e OV-chipkaart te nemen en te switchen tussen die 2 kaarten.

Dat was in eerste instantie ook de tip die ik gaf aan de eerste klanten die vanwege het niet reizen door Corona hun abonnement wilden wijzigen naar NS Flex zonder abonnement en mogelijk weer binnen een maand een abonnement wilden (het was maart en niemand had nog een idee hoe lang het zou gaan duren). Op dat moment was het nog wel zo dat je Flex Basis pas na een maand weer kon wijzigen. NS gaf toen aan dat men coulant zou zijn in dit soort gevallen en je wel binnen een maand weer zou kunnen wijzigen of compleet stopzetten. Enkele maanden later was er de wijziging dat Flex Basis altijd op elk moment weer gewijzigd kon worden. 

Badge +3

Een abonnement heeft een looptijd van (minimaal) een maand en de benaming van Flex ‘Basis’ (zonder abonnement) zegt het eigenlijk al, dat is geen abonnement dus heeft ook geen minimale looptijd.

Reputatie 7
Badge +3

Maar toch was het tot een aantal maanden geleden zo dat je een flex Basis ook pas na een maand kon wijzigen. De klantenservice kon dan wel uit coulance eerder een wijziging doorvoeren, en zeker wanneer vanwege Corona naar Flex Basis was overgestapt. 

Intussen is gewoon altijd mogelijk en dat is een goede zaak.

Badge +3

Intussen is gewoon altijd mogelijk en dat is een goede zaak.

Is het ook, want in het verleden was er zelfs voor klassieke abonnementen een ‘afkoelperiode’ waarbij je eenzelfde abonnement niet binnen enkele maanden opnieuw kon aanvragen. Dat was uit de tijd van de jaarlijkse acties voor Dal Voordeel €29 per jaar en zo.

Reageer