beantwoord

annuleren NS flex

• 8 november 2018
  • 8 reacties
  • 476 Bekeken

Beste medewerker,

Ik heb zojuist een NS flex weekendvrij abonnement afgesloten, maar deze wil ik annuleren. Klopt het dat dit kan door hem simpelweg niet op te halen van de ov-chipautomaat? (zonder dat hier enige kosten aan verbonden zijn)?

Ik wil deze namelijk annuleren zodat ik mijn Dalvrij abonnement terugkrijg. Ik wil dan opnieuw hetzelfde NS flex weekenvrij abonnement afsluiten, maar op een andere OV-chipkaart zodat ik én mijn oude Dalvrij heb én Flex weekendvrij (op verschillende kaarten).

Ik hoor graag of dat mogelijk is.

Bij voorbaat veel dank voor uw antwoord!

Fijne avond,
Floor
icon

Beste antwoord door Thom 8 november 2018, 22:37

U kunt dit het beste even aankaarten bij Klantenservice. Gezien het uitgebreide verhaal, zou ik het per telefoon doen, ze zijn er 24 uur per dag. 030 7515155.

Zie verder de opmerking van mrfreeze. Ik deel zijn vraag.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zonder direct antwoord te geven op uw vraag ben ik toch wel benieuwd, waarom een WeekendVrij als u al DalVrij heeft? Daar zit WeekendVrij bij inbegrepen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
U kunt dit het beste even aankaarten bij Klantenservice. Gezien het uitgebreide verhaal, zou ik het per telefoon doen, ze zijn er 24 uur per dag. 030 7515155.

Zie verder de opmerking van mrfreeze. Ik deel zijn vraag.
Dank voor de spoedige reactie's. Ik zie nu dat ik een foutje heb gemaakt, ik had eerst een Dal Voordeel abonnement, afgesloten voor een jaar (middels een gratis actie). Deze zou ik graag houden omdat ik dan op werkdagen, buiten de spitsuren, met korting kan reizen. Excuses voor de verwarring!

Mijn vraag is of het klopt dat ik een NS Flex abonnement kostenloos kan annuleren door hem simpelweg niet op te halen bij een NS-automaat?
Reputatie 7
Badge +3
je bent een contract aangegaan en die zul je dus gewoon moeten opzeggen via de klantenservice.
Badge +3
Niet ophalen als bestelling geeft je sowieso recht op je geld terug (als je al iets betaald hebt).

Binnen 7 dagen kosteloos annuleren kan altijd (spijtoptant).

Bij een online bestelling (een paar schoenen of zo, of een jurkje dat niet bevalt of niet past, ongeacht of je die al gedragen hebt) is retour gratis. "Past niet" is voldoende reden. Laat je niet gek maken, dat is verplicht.

NS komt daar (wetgeving) ook niet onderuit (ongebruikt retour, of bevalt me toch niet, zonder opgaaf van reden ook al zullen ze die aan je vragen natuurlijk).

Dus als je iets bestelt en een week uitprobeert en het bevalt niet, dan moeten ze het terugnemen. Eventueel gemaakte reiskosten op dat abonnement (korting of vrij reizen) komen dan natuurlijk wel voor jouw rekening, maar je mag het per direct stoppen binnen die een of twee weken hoor.
Reputatie 7
Badge +3
Niet ophalen als bestelling geeft je sowieso recht op je geld terug (als je al iets betaald hebt).

Binnen 7 dagen kosteloos annuleren kan altijd (spijtoptant).

Bij een online bestelling (een paar schoenen of zo, of een jurkje dat niet bevalt of niet past, ongeacht of je die al gedragen hebt) is retour gratis. "Past niet" is voldoende reden. Laat je niet gek maken, dat is verplicht.

NS komt daar (wetgeving) ook niet onderuit (ongebruikt retour, of bevalt me toch niet, zonder opgaaf van reden ook al zullen ze die aan je vragen natuurlijk).

Dus als je iets bestelt en een week uitprobeert en het bevalt niet, dan moeten ze het terugnemen. Eventueel gemaakte reiskosten op dat abonnement (korting of vrij reizen) komen dan natuurlijk wel voor jouw rekening, maar je mag het per direct stoppen binnen die een of twee weken hoor.

Bovenstaand is niet helemaal waar. Ns biedt diensten en geen goederen. Wat @Robert B beschrijft heeft betrekking op diensten. Er geldt gewoon een opzegtermijn. En opzegging kun je het beste via de klantenservice regelen. Je abonnementskosten blijven gewoon doorlopen als je niet opzegt.
Reputatie 3
Robert doelt op de wet koop op afstand. Die is ook van toepassing op diensten als telefoon- en internet abonnementen. Of dat hier ook het geval is kun je checken via de site van de consumentenbond of autoriteit consument en markt.
Welkom bij de Community, floortje100000.

Ik begrijp dat je bent overgestapt van je Dal Voordeel naar NS Flex? Je hebt het oude abonnement nog niet van je OV-chipkaart afgehaald bij de automaat? Je kan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice met betrekking tot het annuleren van je bestelling. Zolang je het oude abonnement niet van je kaart hebt verwijderd blijft dat contract gewoon actief. Onze Klantenservice dient echter wel je NS Flex product volledig stop te zetten want dit product heeft nu wel voorrang op je oude product. De makkelijkste manier om contact op te nemen is via Facebook, Twitter of Chat.

Reageer