beantwoord

Arriva onmogelijke icm NS Flex> Vervoersmiddel tijdens levertijd extra ovchipkaart?

  • 6 January 2023
  • 17 reacties
  • 539 Bekeken

*Topictitel moet natuurlijk zijn: Arriva, ipv Arrivs.

Een aantal vragen in elkaars verlengde omdat ik een Arriva dal-abonnement heb en ik daar niet een NS Flex weekendvrij erbij op kan hebben.

1. Onvoorstelbaar, is dat echt waar NS? Dat ik de optie krijg om een nieuwe kaart erbij te bestellen?

Ik wil zondag een verre reis maken en volgende week weer. Dus dacht het nu dus even aan te zetten, dat gaat dus niet? :(.

Dus keek ik naar een extra ovchipkaart.

2. Daar betaal ik dan 7,50 voor, ook in deze situatie? Met nog het vervelendste; de levertijd is 5 werkdagen. Dat redden we dus niet voor een reis over 2 dagen.

3. Is er een overbruggend geldig vervoersmiddel voor de aangevraagde NS flex, tijdens deze levertijd van 5 dagen?

4. Of is reizen met betaalpas al mogelijk, ik zie dat ik dit kan toevoegen in MijnNS. Her en der lees ik dat begin 2023 mogelijk wordt maar verder vind ik niks terug.

Ik ben heel benieuwd wat te doen zondag.

Groet, Annemarie 

 

icon

Beste antwoord door Momo 6 January 2023, 22:32

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS Flex i.c.m. een nieuwe kaart (die is gratis) kan niet eerder dan 7 dagen na bestelling ingaan. Wil je het op een zelf bestelde ov-chipkaart nemen dan betaal je de kaart natuurlijk zelf.

Dat NS Flex en Arriva Noord/Oost dalabonnementen niet samengaan komt omdat de Arriva abonnementen ook geldig zijn in de trein, maar NS Flex voorrang krijgt.

Wat je kunt doen is (tegen beter weten in) gewoon Flex Weekend Vrij erbij zetten, dat kan je dan na een maand weer verwijderen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen Ondertussen mis je dan wel de korting bij Arriva (bus en trein).

Wat ook nog wel eens wil werken is om binnen 14 dagen je Flex abonnement te ‘herroepen’, maar dan zou je alsnog (geheel volgens de voorwaarden) moeten betalen voor gemaakte reizen. In de praktijk wil men wel eens het abonnement per herroepingsdatum beëindigen, waarbij je genoten korting of vrij reizen niet terug hoeft te betalen. Je betaalt dan wel abonnementsgeld voor de dagen dat je het abonnement had. Maar reken daar dus niet op, de voorwaarden spreken dat immers tegen.

Reizen met een betaalpas zal bij Arriva/Blauwnet wel lukken, zie https://ovpay.nl/nl/locaties maar nog niet i.c.m. een abonnement.

Hallo Annemarie1107 en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb de titel voor je aangepast en het topic naar een ander subforum verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Zoals Robert al aangaf wordt NS Flex gepakt op het moment dat je deze abonnementen combineert en je gaat reizen op het Arriva traject. Als je met meerdere mensen deze reis aankomende zondag wilt maken kan het ook wel eens rendabel zijn om te gaan reizen met een Groepsticket.

Badge +3

Je zou nog een maandje NS Flex Weekend Vrij kunnen nemen zonder BTM (bus tram metro), dan heb je voor de bussen in ieder geval nog je Arriva korting.

En er is ook nog Arriva Flow (vergelijkbaar met NS Flex), zie https://www.arriva.nl/consumenten/kaartjes-abonnementen/arriva-flow.htm dat is eigenlijk nog het makkelijkste en kan je zondag en volgende week al op pad met Weekend Vrij (trein).

Wat fijn dat jullie zo snel reageren en meedenken, dank!

-reizen op betaalpas kan al wel idd maar gaat het niet oplossen omdat het nog niet icm een abonnement kan.

-het arriva abonnement heb ik alleen voor reizen met de trein dus ik zal eens kijken naar de link die Robert B noemt.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou ook nog kunnen kijken of er voor je geplande bestemming een dagje weg aanbieding in de Spoordeelwinkel staat, of dat je bestemming ligt op de route naar één van deze dagje weg aanbiedingen zodat je daar kan uitstappen. 

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/alle-uitjes

Geloof dat dat ook niet helpt voor a.s. zondag:

Arriva Flow bestellen: Gebruik bij je bestelling een persoonlijke OV-chipkaart, waar geen andere reisproducten op actief zijn, behalve NS Flex of saldo

 

Volgens mij kan het alleen helpen om mij a.s. zondag te laten reizen via NS Flex weekendvrij, als mijn Arriva dalkorting van mijn kaart wordt verwijderd. Ik weet dat dit een NS community is :) maar weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is?

 

Toevoeging: ik ga hiervoor bij Arriva aan de bel trekken.

Bedankt voor het meedenken allemaal. Mocht iemand nog een andere optie hebben dan hoor ik het graag.

Groet, Annemarie 

Reputatie 5

Dit is de link naar de contactmogelijkheden. Klik hier

 

Zijn nu nog tot 23:00 beschikbaar.

Badge +3

Ik denk dat een maandje Arriva Flow (met Weekend Vrij voor trein erbij) je beste optie is.

Geen idee of dat met korting voor bus te combineren is maar dat heb je toch niet nodig zo te lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Als het lukt Arriva Dal abonnement voor de geplande reis stop te zetten en van de OV-chipkaart te verwijderen maakt het niet uit of er voor Arriva Flow of NS Flex Weekend Vrij gekozen wordt. Je hebt dan een lege kaart qua abonnementen en je kunt er dan op zetten wat je wilt.

Update, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik koop een anonieme ov-kaart. Zodra ik die heb kan Arriva mijn huidige Arriva dal Noord abo daarop overzetten. Vervolgens is mijn huidige pers.kaart inderdaad 'leeg' en kan ik daar mijn gewenste abo erop zetten. Hoezee!

Waar je al druk mee kan zijn zo op een avond ;).

Badge +3

Update, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik koop een anonieme ov-kaart. Zodra ik die heb kan Arriva mijn huidige Arriva abo daarop overzetten. Vervolgens is mijn pers.kaart inderdaad 'leeg' en kan ikmijn gewenste abo erop zetten. Hoezee!

Waar je al druk mee kan zijn zo op een avond 😉.

Wow, ja Arriva Dal kan inderdaad op een anonieme kaart! Overigens zou je NS Flex Weekend Vrij gewoon erbij kunnen zetten op je persoonlijke kaart, toch?

Je krijgt dan wel een waarschuwing dat het niet gaat werken maar dat doet het dus wel.

Update, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik koop een anonieme ov-kaart. Zodra ik die heb kan Arriva mijn huidige Arriva abo daarop overzetten. Vervolgens is mijn pers.kaart inderdaad 'leeg' en kan ikmijn gewenste abo erop zetten. Hoezee!

Waar je al druk mee kan zijn zo op een avond 😉.

Wow, ja Arriva Dal kan inderdaad op een anonieme kaart! Overigens zou je NS Flex Weekend Vrij gewoon erbij kunnen zetten op je persoonlijke kaart, toch?

Je krijgt dan wel een waarschuwing dat het niet gaat werken maar dat doet het dus wel.

 Dat lukte niet, kwam dat er niet door.

Reputatie 7
Badge +3

Update, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik koop een anonieme ov-kaart. Zodra ik die heb kan Arriva mijn huidige Arriva abo daarop overzetten. Vervolgens is mijn huidige pers.kaart inderdaad 'leeg' en kan ik daar mijn gewenste abo erop zetten. Hoezee!

Waar je al druk mee kan zijn zo op een avond 😉.

Het voorkomt dat je je op een vrijdagavond gaat vervelen. 😁

Die anonieme kaart kost je wel weer €7,50. Als je dit een week eerder had geweten had je Flex Weekend Vrij op een nieuwe persoonlijke kaart kunnen bestellen en was die nieuwe kaart gratis geweest. Het dagje weg wordt zo wel weer wat duurder. 

Badge +3

 Dat lukte niet, kwam dat er niet door.

Maf.. als je dat zou willen (let wel goed op hoe dat gaat werken) zou het niet verboden moeten worden.

We adviseren…. dat klopt, maar waarom mag je het (geheel op eigen risico) niet?

Ik weet zeker dat het prima lukt (zonder btm erbij liefst maar dat gebruikte je al niet).

En ik wil bij deze toezeggen om jou (Annemarie) alle extra kosten te vergoeden als het niet werkt! Buskosten met Arrvia uitgezonderd,

 

Zonder dat te doen/proberen heb je geen andere optie voor zondag vrij reizen. Wat men adviseert mag gewoon afwijken hoor.

NS Flex ‘sloopt’ je Arriva product, that’s all! Maar dan heb jij gewoon je Weekend Vrij voor een tijdje en in ieder geval per direct!

Zodra je NS weer verwijdert van je kaart werkt je Arriva abonnement gewoon weer, dat wordt echt niet van je kaart gehaald door NS.

Dus voor @Annemarie1107 neem gewoon NS Flex Weekend Vrij (op jouw eigen kosten voor het abonnement natuurlijk) en wat er vervolgens mis gaat bij Arriva krijg je via mij terug.😅

Vind dat wel een deal, NS adviseert anders maar ik durf het risico dus wel aan (zolang Annemarie maar niet met Ariva/Blauwnet bussen gaat reizen en zo).

Voor de foutmelding, neem contact op dat je het wel wilt, want dat kan dus gewoon en zal voor jou precies zijn wat je (zondag en volgende week ook) wilt!

 Dat lukte niet, kwam dat er niet door.

Maf.. als je dat zou willen (let wel goed op hoe dat gaat werken) zou het niet verboden moeten worden.

We adviseren…. dat klopt, maar waarom mag je het (geheel op eigen risico) niet?

Ik weet zeker dat het prima lukt (zonder btm erbij liefst maar dat gebruikte je al niet).

En ik wil bij deze toezeggen om jou (Annemarie) alle extra kosten te vergoeden als het niet werkt! Buskosten met Arrvia uitgezonderd,

 

Zonder dat te doen/proberen heb je geen andere optie voor zondag vrij reizen. Wat men adviseert mag gewoon afwijken hoor.

NS Flex ‘sloopt’ je Arriva product, that’s all! Maar dan heb jij gewoon je Weekend Vrij voor een tijdje en in ieder geval per direct!

Zodra je NS weer verwijdert van je kaart werkt je Arriva abonnement gewoon weer, dat wordt echt niet van je kaart gehaald door NS.

Dus voor @Annemarie1107 neem gewoon NS Flex Weekend Vrij (op jouw eigen kosten voor het abonnement natuurlijk) en wat er vervolgens mis gaat bij Arriva krijg je via mij terug.😅

Vind dat wel een deal, NS adviseert anders maar ik durf het risico dus wel aan (zolang Annemarie maar niet met Ariva/Blauwnet bussen gaat reizen en zo).

Voor de foutmelding, neem contact op dat je het wel wilt, want dat kan dus gewoon en zal voor jou precies zijn wat je (zondag en volgende week ook) wilt!

Haha serieus?

 Dat lukte niet, kwam dat er niet door.

Maf.. als je dat zou willen (let wel goed op hoe dat gaat werken) zou het niet verboden moeten worden.

We adviseren…. dat klopt, maar waarom mag je het (geheel op eigen risico) niet?

Ik weet zeker dat het prima lukt (zonder btm erbij liefst maar dat gebruikte je al niet).

En ik wil bij deze toezeggen om jou (Annemarie) alle extra kosten te vergoeden als het niet werkt! Buskosten met Arrvia uitgezonderd,

 

Zonder dat te doen/proberen heb je geen andere optie voor zondag vrij reizen. Wat men adviseert mag gewoon afwijken hoor.

NS Flex ‘sloopt’ je Arriva product, that’s all! Maar dan heb jij gewoon je Weekend Vrij voor een tijdje en in ieder geval per direct!

Zodra je NS weer verwijdert van je kaart werkt je Arriva abonnement gewoon weer, dat wordt echt niet van je kaart gehaald door NS.

Dus voor @Annemarie1107 neem gewoon NS Flex Weekend Vrij (op jouw eigen kosten voor het abonnement natuurlijk) en wat er vervolgens mis gaat bij Arriva krijg je via mij terug.😅

Vind dat wel een deal, NS adviseert anders maar ik durf het risico dus wel aan (zolang Annemarie maar niet met Ariva/Blauwnet bussen gaat reizen en zo).

Voor de foutmelding, neem contact op dat je het wel wilt, want dat kan dus gewoon en zal voor jou precies zijn wat je (zondag en volgende week ook) wilt!

Helaas, krijg het er niet op, ondanks mijn eigen toezegging dat ik het op eigen risico zou willen aanvaarden.

Ik had het best nog een leuk experiment gevonden :) maar dan wordt het nu toch de andere optie met een extra anonieme kaart. De 7,50 is dan jammer maar helaas.

 

Dank!

Badge +3

Helaas, krijg het er niet op, ondanks mijn eigen toezegging dat ik het op eigen risico zou willen aanvaarden.

Ik had het best nog een leuk experiment gevonden 🙂 maar dan wordt het nu toch de andere optie met een extra anonieme kaart. De 7,50 is dan jammer maar helaas.

 

Dank!

Ik zou gewoon doordrammen over Flex Weekend Vrij op je huidige kaart, ook al zou dat conflicteren met het Arriva product.

Maar als het Arriva product wél naar een anonieme kaart verhuisd kan worden, ga je gang.

Reageer