beantwoord

Avondvrij?

• 2 december 2020
  • 12 reacties
  • 386 Bekeken

Ik reis vaak in de daluren overdag. Met name voor corona zitten de treinen dan nog best vol. De enkele keer dat ik 's avonds reis, valt me op dat er dan vooral veel lege stoelen zijn.

Waarom bestaat er geen Flex Avond Vrij? Vrij reizen vanaf 18:30. 

Ik weet het, een extra abonnement kost geld. Maar maak die Spoordeelwinkelkaartjes maar wat duurder. Die zijn vaak nog goedkoper dan wat ik met mijn Dal Voordeel betaal.

icon

Beste antwoord door Laura NS 2 december 2020, 21:41

Die vorm bestaat inderdaad niet. Wat de reden hiervoor is durf ik niet zo te zeggen. Maar je suggestie speel ik graag even door. Bedankt!

Bekijk origineel

12 reacties

Die vorm bestaat inderdaad niet. Wat de reden hiervoor is durf ik niet zo te zeggen. Maar je suggestie speel ik graag even door. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Er was vroeger wel het zgn. avondretour, heen en weer voor de prijs van een enkele reis, maar die bestaat sinds 2000 niet meer, volgens NS wegens te weinig belangstelling.

Er was vroeger wel het zgn. avondretour, heen en weer voor de prijs van een enkele reis, maar die bestaat sinds 2000 niet meer, volgens NS wegens te weinig belangstelling.

Een anekdote daarover: heel lang geleden het zal begin jaren 90 geweest zijn waren wij op kamp met de tafeltennisclub in het zuiden van Limburg. Eén van de jongste deelnemers aan het kamp, een jaar of 8 kreeg verschrikkelijk heimwee en moest derhalve naar huis terug. Ik ben toen inderdaad met een avondretour vanaf Roermond naar Haarlem gereisd (volgens mij was het vanaf 19.00 uur geldig) en dus ook weer terug op dezelfde avond. Ik denk niet dat een dergelijk kaartje veel verkocht is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruikte het avondretour regelmatig voor avond bezoekjes aan familie, vrienden, theater

Reputatie 7
Badge +3

Wij gingen er vroeger heel vaak vanuit Houten een avondje mee naar Utrecht. Maar Roermond-Haarlem en weer terug op een avond vind ik wel heel netjes :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Wij gingen er vroeger heel vaak vanuit Houten een avondje mee naar Utrecht. Maar Roermond-Haarlem en weer terug op een avond vind ik wel heel netjes :wink:

Ik fietste als middelbare scholier vanuit Utrecht naar Houten en weer terug op vrijdag of zaterdagavond en vanaf mijn 16e met de brommer (ook een keer flink onderuit gegaan). Er was nog geen station toen in Houten….

Reputatie 7
Badge +3

O, maar ik heb ook netjes zes jaar gefietst naar school in Utrecht, hoor. En bij het stappen gingen we meestal ook op de fiets. Maar als we 's avonds even de stad ingingen was dat toch liever met de trein :wink:

Maarreuh, op vrijdag- of zaterdagavond van Utrecht naar Houten? Waarom?! :thinking::grin:

Reputatie 7
Badge +3

O, maar ik heb ook netjes zes jaar gefietst naar school in Utrecht, hoor. En bij het stappen gingen we meestal ook op de fiets. Maar als we 's avonds even de stad ingingen was dat toch liever met de trein :wink:

Maarreuh, op vrijdag- of zaterdagavond van Utrecht naar Houten? Waarom?! :thinking::grin:

Vriendengroepje. In onze tijd moest je bijna overal 18 zijn om te stappen. Wij waren braaf. Dus kwamen we 3 jaar lang in het weekend bij elkaar met 2 uit Houten, 4 uit Utrecht en soms nog 2 uit Bunnik. De ene keer in Houten, de andere keer in Utrecht. Houten was toen nog een lief klein dorpje.

(Eigenlijk waren we niet zo braaf want doordeweeks zaten we regelmatig in tussenuren te klaverjassen in een kroeg vlakbij school. En bij schoolexcursie Berlijn, smaakte de Berliner weisse goed. Toen mocht je met 16 alcohol drinken)

Reputatie 5

Dat waren kaartjes waarvan ik veel gebruik maakte. Het avondretour voor bioscoop of theaterbezoek….. door de weeks waren die kaartjes ook goedkoper. En misschien nog wel vaker het weekend retour. Om een weekend naar familie te gaan de andere kant van het land, enkele reis prijs plus een gulden. Toen waren er wel meer leuke aanbiedingen. Zoals diverse, laat ik het maar "rondjes nederland” noemen, bus, trein en museum, koffie met gebak of lunch, alles inclusief. Toen waren koopjes nog echt koopjes, vooral als je nog een voordeel coupon had. 

De kaartjes van de Spoordeelwinkel zijn nog steeds koopjes. Met Dal Voordeel ben je vaak nog duurder uit…

Een weekendretour voor de prijs van een enkele reis plus een beetje is haast hetzelfde als 40% korting.

Nu Weekend Vrij voor € 31/mnd is ook wel spotgoedkoop.

Blauwnet biedt het sinds kort wel weer aan (alleen in Overijssel). 

Reputatie 7
Badge +3

Met DalVrij en DalVoordeel lijkt me dat de avonduren al voldoende zijn afgedekt. Een steeds verdere wildgroei aan abonnementen lijkt me niet geweest, straks krijgen we ook nog SchoolvakantieVrij, FeestdagenVrij, etc. 

Reageer