beantwoord

Bank gegevens wijzigen

• 27 september 2018
  • 11 reacties
  • 463 Bekeken

Is het mogelijk de betaalgegevens van het abonnement te wijzigen? Mijn ov kaart is namelijk 4 jaar geleden geactiveerd door iemand. Nu heb ik een NS-Flex abonnement genomen en nu word het bij iemand anders afgeschreven en die persoon heb ik al heel lang niet gezien/gesproken.

Maar ik zie nergens de optie om te betaal gegevens te wijzigen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 oktober 2018, 17:56

Update: Het rekeningnummer is gewijzigd!

Voor de meelezers: Op dit moment is het nog niet mogelijk om zelf het rekeningnummer van een NS Flex abonnement te wijzigen. Wanneer je dit wilt uitvoeren zul je daarvoor contact op moeten nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag sowieso en welkom bij de NS Community!

Voor onze Klassieke abonnementen kun je dat zelf doen via je Mijn NS account, maar dat is momenteel nog niet mogelijk bij een NS Flex abonnement. Ik kan dat echter wel voor je in orde maken! Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, e-mail adres en het oude en nieuwe IBAN?
Update: Ik heb de rekeningnummerwijziging doorgegeven aan onze NS Flex afdeling, gezien wij dit voor nu nog niet zelf kunnen uitvoeren. De wijziging is op dit moment nog niet uitgevoerd, ik heb een reminder verstuurd hiervoor.
Update: Het rekeningnummer is gewijzigd!

Voor de meelezers: Op dit moment is het nog niet mogelijk om zelf het rekeningnummer van een NS Flex abonnement te wijzigen. Wanneer je dit wilt uitvoeren zul je daarvoor contact op moeten nemen met onze Klantenservice.
Elke keer als ik iets moet betalen krijg ik een email dat de NS mijn geld niet kon innen. Vroeger konden ze dat wel en aan mijn kant is er niks veranderd. Er wordt ook meteen over een deurwaarde gepraat, tja hoe zoveel mogelijk kun je klant onvriendelijk zijn.
Ik wil mijn gegevens bekijken over mijn bank rekening en ik word naar de mijn ns gestuurd. Nou, geen idee waar ik dan verder kan. Na klikken en klikken en klikken ben ik er nog steeds niet.
Ik denk dat de NS met het veranderen van de nummers naar IBAN het gewoon niet heeft aangepast of geen nieuwe toestemming heeft gevraagd en nu is dat mijn probleem geworden.

Mijn vraag, waar kan ik mijn bank gegevens bekijken? Simpel, niet honderden kliks graag.
Reputatie 4
Je kunt het bekijken van je rekeningnummer via je ns account.

Log in met je account.
Op de startpagina druk je op "bekijk/wijzig abonnement"
Druk dan op "wijzig iban"
Hallo vrager1, welkom op de NS Community.

Wat vervelend dat dit bij jou steeds fout gaat.In je Mijn NS-account is het inderdaad in te zien en kan een rekeningnummer worden gewijzigd. Onze klantenservice kijkt anders vast graag met je mee!
Geen idee how ik bij mijn account uitkom.
Ik ga naar ns.nl en dan naar mijn ns, en dan?
Ik zie nergens Mijn NS-account.
Via de start pagina ga ik naar aanpassen abonnement en dan krijg ik aanbiedingen.
Misschien ben ik blind, maar ik zie nergens de NS-account?

Waar is dat verscholen?

Misschien ben ik wel te dom voor de NS.
Je bent zeker niet te dom. Het staat inderdaad niet direct in beeld. Als je een regulier abonnement hebt dan zie je het bij 'Mijn producten'. Als je het niet kan vinden dan mag je me ook wel een privébericht sturen en kijk ik even met je mee!
Bij mij staat het niet onder Mijn Producten.
Waarom is er niet gewoon een klik en ik kan mijn account zien, waarom is dat geheel en al ergens bij de NS verscholen?
Ik denk dat ik het maar opgeef en maar weer op een deurwaarde brief wacht. Dan kan ik in ieder geval via de link betalen.
Ik ben nog nooit een organisatie tegengekomen waar je niet meteen kunt klikken op mijn account, behalve de NS. Zo slecht georganiseerd.
Reputatie 7
Badge +3
Bij een Flex abonnement kun je zoals hierboven aangegeven niet zelf je rekening nummer aanpassen, bij andere abonnementen moet dat wel gewoon kunnen.

Dan zou je bij het betreffende product onderaan een knop moeten zien om je abonnement aan te passen of uit te breiden, wanneer je daarop klikt zou je behalve de opties om je abonnement mee uit te breiden ook naast je rekeningnummer een pijltje moeten zien met de tekst "wijzigen", zoals onderstaand bij mijn OV-fiets abonnement.

Badge +3
Wat staat er dan wel bij Mijn Producten?

Zolang je geen Flex hebt vind je daar gewoon je abonnement(en) en kan je per abonnement het IBAN wijzigen door te klikken op Aanpassen of uitbreiden.

Heb je wél Flex, dan kijk gewoon op je Startpagina en klik op Bekijk en wijzig abonnement en dan Wijzig IBAN.

Heb je een (oud, van voor 2012) Voordeelurenabonnement (€67 per jaar) dan moet het misschien toch via de Klantenservice.

Reageer