beantwoord

Bankrekening nummer wijzigen ns flex

• 20 maart 2019
  • 16 reacties
  • 1114 Bekeken

ik heb gekeken in mijn ns
krijg alleen de mogelijkheid een 00,1 eurocent validatie te doen met het reeds bestaande bankrekening nr.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 20 maart 2019, 11:05

Hallo Milko2 en welkom bij de NS Community.

Het wijzigen van je IBAN doe je via je Mijn NS account. Je gaat naar je Mijn NS account en logt in. Vervolgens kies je voor "Bekijk en Wijzig abonnement". Daarna kies je voor "Wijzig IBAN". Je selecteert vervolgens de juiste bank en gaat akkoord met de voorwaarden. Vervolgens doe je een betaling van € 0,01 ter verificatie via iDeal. Kom je er zo verder uit?
Bekijk origineel

16 reacties

Hallo Milko2 en welkom bij de NS Community.

Het wijzigen van je IBAN doe je via je Mijn NS account. Je gaat naar je Mijn NS account en logt in. Vervolgens kies je voor "Bekijk en Wijzig abonnement". Daarna kies je voor "Wijzig IBAN". Je selecteert vervolgens de juiste bank en gaat akkoord met de voorwaarden. Vervolgens doe je een betaling van € 0,01 ter verificatie via iDeal. Kom je er zo verder uit?
Badge +3
Die betaling van € 0,01 (via iDeal) kan je doen vanaf elk gewenst rekeningnummer. Dit nummer zal vervolgens aan je gegevens gekoppeld worden. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
Bovenstaande heb ik ook geprobeerd, maar er is geen mogelijkheid om een nieuw rekeningnummer in te voeren, je kunt alleen je bestaande rekeningnummer bevestigen en hier 0.01 euro naar overmaken
Zoals Robert B al heeft aangegeven wordt her rekeningnummer vanaf waar je die verificatie doet juist het nieuwe rekeningnummer. Je kunt daarbij ook een ander rekeningnummer invoeren dan wat je momenteel al gebruikt. Die betaling van €0,01 is juist een verificatie van het nieuwe rekeningnummer.

Edit: bedrag gecorrigeerd.
Reputatie 7
Badge +3
Hoe kun je 0,01 cent overmaken? 🙂
Um, ik bedoel 1 cent natuurlijk, €0,01. Oeps xD
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan het oude nummer niet aanpassen, het is niet te editen, en er is geen veld voor een nieuw nummer....
Badge +3
Nee dat klopt, maar staat er (nadat je klikt op Abonnement aanpassen of uitbreiden) niet gewoon --> Wijzigen achter je IBAN?

Je moet dus eerst naar Producten en dan het abonnement kiezen waarvoor je het nummer wilt wijzigen.

Als je daarop klikt ga je als het goed is automatisch naar iDeal, waar je 1 eurocent moet overmaken vanaf een willekeurig (het nieuwe) rekeningnummer. Waar gaat dat mis?
Badge +3
Het nieuwe nummer hoeft nog niet te worden ingevuld. Dat gebeurt pas na het klikken op de knop voor verificatie. Het nummer dat gebruikt wordt voor de iDeal-betaling zal het nieuwe rekeningnummer worden.

Dat kan wel even wat duidelijker worden toegelicht, want het was mij ook niet direct helder.
Bij Producten staan alleen mijn OV chipkaarten. en geen abonnementen, en ik kan dus ook niets vinden als Abonnement aanpassen of uitbreiden
Badge +3
In Chrome krijg ik dit:

En vervolgens wordt ik doorgestuurd naar de iDeal omgeving van mijn bank, en kan ik gewoon door de QR code te scannen of met mijn identifier/calculator die ene cent overmaken...

Oh, ik heb trouwens geen Flex. Dit voorbeeld is voor mijn OV-fiets abonnement (het enige dat ik op dit moment heb, met Stallen op Rekening daaraan gekoppeld).
Badge +3
In Chrome krijg ik dit:
Voor NS Flex ziet het scherm er zo uit:

De uitleg ontbreekt dus en dat maakt het nogal onduidelijk (akkoord met een incasso op dit nieuwe bankrekeningnummer?).
Hallo Tochjo. Bedankt, ik was op het verkeerde been gezet door de betaling, maar heb nu binnen de bank app het nieuwe rekening nummer geselecteerd, dus neem aan dat het dan in orde is.
Badge +3
Ja, dat is wel erg summier, maar binnen iDeal betaal je natuurlijk vervolgens gewoon van een willekeurige rekening. Dat kan duidelijker inderdaad!
Het is dus inderdaad niet dit nummer, dat is het verwarrende...
Ik ben het er meer eens dat het bij NS Flex een beetje onduidelijk is. Belangrijk in ieder geval wel dat het proces daarbij anders werkt dan bij de oudere abonnement. Voor de oudere abonnementen moet je inderdaad eerst naar de pagina '(Mijn) Producten' gaan, om het relevante product te 'aanpassen of uitbreiden'. Daarna krijg je een optie 'wijzig' naast het bekende rekeningnummer.

Bij NS Flex staat er op de hoofdpagina naast het OV-chipkaartnummer een optie om het rekeningnummer te wijzigen. Je komt dan in het proces om een verificatiebedrag van €0,01 over te maken. Die wil je overmaken vanaf het nieuwe rekeningnummer. In het iDeal betalingsproces kun je namelijk kiezen vanaf welke rekening je die betaling wilt uitvoeren. Het rekeningnummer vanaf waar je dat doet wordt het nieuwe rekeningnummer. In de screenshot van Tochjo staat bij 'huidig nummer' puur aangegeven welk rekeningnummer op dat moment gebruikt wordt. De iDeal betaling hoef je echter niet vanaf dat rekeningnummer te doen. Het wordt voornamelijk weergegeven als informatie wat er nu gebruikt wordt.

Reageer