beantwoord

bedrag van 404 voorschieten!

• 1 november 2018
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 10 September heb ik via NS flex een altijd vrij abonnement aangeschaft. Ik had toen al een weekendvrij abonnement die ik heb opgezegd.
Eerst ging het opzeggen van het weekendvrij abonnement niet goed, door een technische storing. Ik betaal nu al 2 maanden 33 euro die ik nog terug moet krijgen.

Na 1 maand wilde ik mijn altijd vrij abonnement weer opzeggen. Dit kon niet voor 10 oktober, omdat dit pas na een maand kon. Ik heb toen op 10 oktober alsnog mijn abonnement op kunnen zeggen. Ik ontvang nu een factuur van 404 euro die ik even voor moet schieten en die ik dan volgende maand weer terug ga krijgen (de 66 euro van weekendvrij heb ik ook nog steeds niet terug). Het bedrag van 404 heb ik gestorneerd, want ik kan het gewoonweg niet betalen.

NS klantenservice gebeld, maar het enige wat zij zeggen is: ik kan u niet helpen en ik kan u ook niet doorverbinden. U moet gewoon betalen.

Waarom betalen voor een product die ik niet heb aangeschaft? Waar tover ik ook even 404 euro vandaan? Nu ontvang ik dreigmails over incassobureaus en niemand van NS schijnt me te kunnen helpen.

Ik heb NS het vertrouwen gegeven om van mijn rekening af te schrijven, maar hier wordt dus schijnbaar gewoon misbruik van gemaakt, omdat ze zelf hun administratie niet op orde hebben.
Ik vind ook dat het antwoord van de klantenservice nogal onbeschoft is "zoek het maar uit mevrouw".

Wat nu?
icon

Beste antwoord door MoDe 1 november 2018, 17:10

Bij Flex kun je na een maand opzeggen en/of wijzigen. De factuur voor de nieuwe maand wordt echter eind van de lopende maand gemaakt. Achteraf abonnementsgelden innen geeft een risico voor NS.
Met aangaan van een contract voor NS-Flex ben je akkoord gegaan met de voorwaarden.

Wanneer je vindt dat er ten onrechte geld wordt afgeschreven zijn er 2 dingen wat je kunt doen:
  • klantenservice benaderen
  • toch betalen
Wat je nooit moet doen is een factuur niet betalen en/of een incasso storneren. In die gevallen gaat NS toch proberen het geld te innen en kom je in een incassotraject terecht. Aan een incassotraject zijn (hoge) kosten verbonden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Het zou ontzettend fijn zijn als je een paar dagen van te voren als in MijnNS kunt aangeven dat je niet wilt verlengen of iets dergelijks.

De afgelopen weken zijn er al een aantal van dit soort topics voorbij gekomen.
Is er een adres waar ik een aangetekende brief naartoe kan sturen?
Reputatie 5
Badge
Op deze pagina kunt u de gegevens vinden voor klachtenafhandeling door NS, maar misschien kunt u, in ieder geval afwachten totdat een moderator van de community dit topic op pakt.
Reputatie 7
Badge +3
Bij Flex kun je na een maand opzeggen en/of wijzigen. De factuur voor de nieuwe maand wordt echter eind van de lopende maand gemaakt. Achteraf abonnementsgelden innen geeft een risico voor NS.
Met aangaan van een contract voor NS-Flex ben je akkoord gegaan met de voorwaarden.

Wanneer je vindt dat er ten onrechte geld wordt afgeschreven zijn er 2 dingen wat je kunt doen:
  • klantenservice benaderen
  • toch betalen
Wat je nooit moet doen is een factuur niet betalen en/of een incasso storneren. In die gevallen gaat NS toch proberen het geld te innen en kom je in een incassotraject terecht. Aan een incassotraject zijn (hoge) kosten verbonden.

Reageer