Belazerd de NS de boel?

• 8 november 2020
  • 8 reacties
  • 457 Bekeken

In september volop reclame in de treinen. Flex Weekend Vrij van €31,00 per maand naar €25,00 per maand. En dat een jaar lang! Wel bestellen voor 1 oktober 2020. 
Dat vonden we wel wat, dus besteld.
We waren dan ook verbaasd vandaag 08-11-2020 een email te krijgen. “Vanaf 15 december 2020 worden de tarieven van uw NS Flex Weekend Vrij aangepast.” 
De huidige prijs van €31,00 wordt €37,00. Weg korting van €6,00.
Na telefonisch contact kreeg ik te horen, ja maar uw korting blijft gewoon. Ja, leuk, maar dan betaal ik toch het volle pond van wat het was. 
Zo kan ik ook zogenaamd korting geven. Zes euro korting geven op en abonnement en dan doodleuk het abonnement verhogen met hetzelfde bedrag van de korting. In mijn optiek belazer je dan de boel.
Maar buiten dat. Je geeft mensen die in september het abonnement hebben gekocht een korting en laat die korting door de mensen die later dan september het abonnement aanschaffen betalen.
Beetje onsmakelijk lijkt mij. En dan toch hopen dat meer mensen met de NS gaan reizen??

8 reacties

Badge +3

Iets soortgelijks werd al gemeld in een ander topic (geen korting meer na pauzeren).

NS (moderator) zei toen dat dit onjuist was. De korting voor Weekend Vrij geldt 12 maanden, ook bij tussentijds pauzeren/wisselen van Flex abonnement.

Wel apart dat ze daar nu zelfs mailtjes over sturen!

Of gaan anderen met 1e klas Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting (niet met korting besteld in september) per 15 december ineens €43 betalen dan?

Hallo Jan217, welkom op de NS Community.

De korting loopt gewoon 12 maanden door. Ik krijg het idee dat de standaardmails hierop niet aangepast zijn en dat is natuurlijk erg verwarrend, mijn excuses hiervoor. Als je sinds 15 december 2019 NS Flex hebt, dan heb je de mail gekregen omdat je NS Flex bijna een jaar hebt en is het als het ware aankondiging dat je abonnement doorloopt. Die korting die je krijgt is niet meegenomen in de mail, maar deze loopt gewoon door.

Badge +3

Helder, dank. Zou te gek voor woorden zijn inderdaad… 

De korting loopt gewoon 12 maanden door. Ik krijg het idee dat de standaardmails hierop niet aangepast zijn en dat is natuurlijk erg verwarrend, mijn excuses hiervoor. Als je sinds 15 december 2019 NS Flex hebt, dan heb je de mail gekregen omdat je NS Flex bijna een jaar hebt en is het als het ware aankondiging dat je abonnement doorloopt. Die korting die je krijgt is niet meegenomen in de mail, maar deze loopt gewoon door.

Zoden jullie intern eens iets aan de enorme puinhoop in de communicatie gaan doen. We hebben net het debacle met de communicatie rondom de keuzedagen en nu dit weer. Jullie zouden gezien jullie grootte een professioneel bedrijf moeten zijn wat vooraf checkt of de communicatie die naar buiten gaat wel klopt. Ik heb absoluut niet het idee dat dat bij jullie het geval is integendeel zelfs. 

Hoe kan het in …..naam dat dit soort mails wordt verstuurd??? Wanner gaan jullie leren van jullie communicatieblunders uit het verleden??? 

Badge +3

Dat andere topic was van (of ‘gekaapt door’) @masd overigens.

Bij deze dus een mention om graag te laten weten wat er op je volgende factuur staat.

Het vreemde is, we hebben al jaren het abonnement, wordt alleen gewijzigd in de periode dat we vakantie hebben. We hebben beide het abonnement en beide op dezelfde dag de Flex Weekend Vrij in september aangeschaft. De een krijgt de email en de ander niet. 
De reactie van de klantenservice was eveneens vreemd. De korting bleef toch, eigenlijk raar dat ik reageerde. Ook nu wordt er weer alleen gemeld dat de korting blijft. En wordt de indruk gewekt dat er dus niets aan de hand is.
Maar als de korting van 6 euro blijft en het abonnement gaat 6 euro omhoog schiet men er per saldo niets mee op. Dan hoef je geen actie te voeren. Dan houdt je de mensen voor de gek.
Bovendien wentel je de kosten voor “actie” in september nu af op de mensen die na september hetzelfde abonnement hebben aangeschaft. Daar heb ik nu nog geen reactie op, Maxime NS.

Badge +3

Dus Weekend Vrij wordt ineens 6 euro duurder?

Ik denk van niet, dus geen zorgen @Jan217

Misschien toch maar lichtjes wel zorgen maken.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/prijs-ns-flex-weekendvrij-abonnement-met-actie-67136

Reageer