beantwoord

Bende in systemen van NS wie kan helpen??

• 12 september 2018
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Sinds ik NS flex heb, heb ik geen resihistorie meer. Ontkoppelen of koppelen van mijn OV chipkaart werkt niet. Er staat ook nog een kidsvrij abonnement een andere kaar kin mijn account. Helaas is die kaart niet te verwijderen. Deze lijit de storing te veroorzaken.

Advies klantensservice. Verwijder de kaart. Aangegeven dat het niet mogelijk is en dat als ik een NS account onder een alternatief email adres aan maak en mijn eigen kaart koppel, mijn kaart niet in het account komt maar bijzonder genoeg... de kidsvrij kaart?!

Beide NS account zijn gisteren door klantenservice verwijderd. na 24 uur zouden de email adressen weer vrij zijn. Ik heb ook via email de bevestiging gekregen dat de accounst zijn verwijderd.

na 24 uur getracht weer een NS account te openen. Onder het originele emaiadres is dat niet mogelijk. Bestaat al. Het alternatieve emailadres lukt wel... Joepie..... of nee... Daar staat weer de kids vrij kaart en die is ook hier niet te verwijderen en de reishistorie van mijn eigen kaart wordt niet weergegeven.

Wat blijkt... Mijn originele emaladres (met de Kids Vrij kaart) staat ook nog in het oude systeem van de NS en die waren ze vergeten te verwijderen. Zouden ze nu alsnog nog even doen. Ai.... Dat lukt niet. Tsja meneer. Dan is het alternatief om maar een OV chipkaart account te nemen. Daar zie je wel je reishistorie... Aangegeven dat je daar wel de reizen ziet, maar niet de bedragen en die heb ik juist nodig.

Wat vervelend meneer, dat hoor je wel 4 keer, maar oplossingen dus niet.

Oplossing is dat de NS de nog lopende kidsvrij kaart uit mijn account verwijderd. Die heb ik er namelijk nooit in gezet, dus toch al een raadsel hoe die er komt. Dan is de storing weg. Daarna kunnen ze mijn originele en alternatieve (test) account verwijderen uit alle oude en nieuwe systemen. Morgen zou ik dan een nieuw account kunnen aanmaken onder mijn eigen vertrouwde emailadres en dan zou alles weer moeten werken.

Nu even kijken of er iemand is die dat daar kan. Ik ben benieuwd......
icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 september 2018, 11:55

Volgens mij heb je dit ook in een ander topic al aangegeven, peckhard. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic een probleem aan te kaarten en dit niet over meerdere topics te verspreiden. @Stijn NS is met je andere topic bezig, hij zal hierop ook gaan reageren zodra hij weer aanwezig is.
Bekijk origineel

4 reacties

Volgens mij heb je dit ook in een ander topic al aangegeven, peckhard. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic een probleem aan te kaarten en dit niet over meerdere topics te verspreiden. @Stijn NS is met je andere topic bezig, hij zal hierop ook gaan reageren zodra hij weer aanwezig is.
Jouke, bedankt voor je reactie.
Stijn z’n laatste reactie was 2 dagen geleden. Verder niks gehoord. Dus dan ga ik zelf weer op zoek naar antwoorden.
Stijn NS werkt helaas niet elke dag waardoor het soms een paar dagen kan duren voordat hij reageert. Geef hem wat tijd om het voor je op te lossen. Het komt goed!
Jouke, ik wacht zijn reactie dan nog even af.
Ik heb hem in een prive bericht overigens mijn activiteiten met de telefonische klantenservice doorgestuurd. Dus hij is op de hoogte.

Vervelende is dat ik binnen 2 weken na een gemaakte reis mijn declaraties moet indienen. Dat betekent dat er voor mij wel wat druk op. zit. De eerste week heb ik gewacht omdat hebt “enige vertraging heeft voordat reishistorie in je account staat”. Nu blijkt er dus een vrij hardnekkig probleem te zijn in jullie back-end systemen welke niet door de mensen die ik nu heb gesproken op direct te lossen is.... en toegang tot een 2e lijns support krijg ik (nog) niet.

Vandaar mijn frustratie.

Reageer