beantwoord

Betalen voor een minderjarige

• 10 september 2018
  • 6 reacties
  • 521 Bekeken

Me zoon is 15 gaat elke dag met de bus naar school kan ik hiervoor ook achteraf betalen
icon

Beste antwoord door Robert B 10 september 2018, 20:15

Welkom bij de NS Community!

Helaas is dat nog niet mogelijk. Een minderjarige mag geen abonnementen afsluiten en bij Flex kan er nog geen onderscheid gemaakt worden tussen de contractant (jijzelf) en kaarthouder (kind). Wellicht wordt dit in de toekomst wél mogelijk.

Wat je wel kunt doen (als je kind een persoonlijke ov-chipkaart heeft) is Automatisch Opladen aan zetten, en dat van jouw rekening laten afschrijven.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Helaas is dat nog niet mogelijk. Een minderjarige mag geen abonnementen afsluiten en bij Flex kan er nog geen onderscheid gemaakt worden tussen de contractant (jijzelf) en kaarthouder (kind). Wellicht wordt dit in de toekomst wél mogelijk.

Wat je wel kunt doen (als je kind een persoonlijke ov-chipkaart heeft) is Automatisch Opladen aan zetten, en dat van jouw rekening laten afschrijven.
Wel zou je bij de busmaatschappij kunnen kijken of er een abonnement is dat aansluit op de wensen.
Bij elke dag reizen lijkt mij wel dat er een bepaald abonnement mogelijk moet zijn zodat er niet op saldo gereisd hoeft te worden.
Badge +3
Wel zou je bij de busmaatschappij kunnen kijken of er een abonnement is dat aansluit op de wensen.
Bij elke dag reizen lijkt mij wel dat er een bepaald abonnement mogelijk moet zijn zodat er niet op saldo gereisd hoeft te worden.

Uiteraard! NS Flex is natuurlijk voornamelijk bedoeld voor treinreizigers. BTM (bus/tram/metro) ritten op rekening kunnen afrekenen is dus alleen maar een bonus voor treinreizigers.

Let dus op dat je met een BTM kortingsabonnement alsnog saldo nodig hebt (buiten een eventuele vrij reizen periode).
Badge +3
Toch is NS Flex zonder abonnement de facto OV Flex met betalen op rekening. Zelfs als je nooit met de trein reist maar alleen met BTM is NS Flex mogelijk een interessante oplossing.

Net als @Nizno raad ik @Yvonne297 aan om eens te kijken op de website van de busmaatschappij. In veel regio's zijn er scholierenabonnementen die veel voordeliger zijn dan iedere schooldag op saldo te reizen.
Reputatie 7
Badge +3
In sommige regio's zoals Brabant zijn er geen regionale abonnementen maar alleen algemene abonnementen. In dat geval reizen scholieren op kortere afstanden meestal op saldo met korting.
Badge +3
Vandaar het advies om op de website van de busmaatschappij te kijken. We weten immers niet in welke regio de zoon van @Yvonne297 reist.

Reageer