beantwoord

Betaling

• 5 februari 2020
  • 10 reacties
  • 246 Bekeken

Mijn automatisch incasso is nog steeds niet geïncasseerd. Dit zou omstreeks 30 januari gebeuren. Vervelend gevolg hiervan is dat ik nu niet op tijd kan declareren. Wanneer kan ik de incasso verwachten?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 5 februari 2020, 17:30

Hallo Relpchen, welkom op de NS Community. 

Vervelend dat de incasso nog niet plaats heeft gevonden. Zoals  Thom aangeeft kan je contact opnemen met onze klantenservice, zodat een collega met je mee kan kijken. Als een betaling niet automatisch goed gaat, krijg je via de mail een herinnering om alsnog te betalen. Facturen met factuurdatum 24-1 tot 27-1 kunnen nog niet gefactureerd zijn vanwege extra controles. Deze worden dan alsnog automatisch geïncasseerd in de komende week. Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U zit hier op de Community we kunnen niet bij de administratie. Uw vraag kan wel door Klantenservice worden beantwoord 

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 5
Badge

Er zijn zeer vele reacties met dezelfde inhoud. Het lijkt me gewoon tijdverspilling te doen wat heer B Thom adviseert-het antw is als PR; we doen wat we kunnen en kunnen nu niks beloven. Gevolg van vele en blijkbaar nogal ernstige verstoringen op het eind van januari.

Afwachten dus-kan misschien inmiddels al klaar zijjn, kan net zo goed nog 5 dagen of 5 weken duren.

Volgens mij heb ik een slechte invloed op je baanreiziger. Vindt bovenstaande reactie niet echt positief. :grinning:

Vervelend dat de incasso nog niet plaats heeft gevonden. Zoals  Thom aangeeft kan je contact opnemen met onze klantenservice, zodat een collega met je mee kan kijken. Als een betaling niet automatisch goed gaat, krijg je via de mail een herinnering om alsnog te betalen. Facturen met factuurdatum 24-1 tot 27-1 kunnen nog niet gefactureerd zijn vanwege extra controles. Deze worden dan alsnog automatisch geïncasseerd in de komende week. Mijn excuses voor het ongemak!

Hi Maxime, Ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen. TS vraagt alleen wanneer jullie de incasso die normaal op de 30ste plaatsvindt gaan uitvoeren. TS heeft volgens mij genoeg saldo dus de opmerking van de herinnering snap ik niet helemaal. En dan facturen 24-1 tot 27-1 kunnen nog niet gefactureerd zijn vanwege extra controles. Wat bedoel je hier precies mee? Als je iets niet kan factureren is er geen factuur…. Bedoel je. Reizigers die normaal een factuur krijgen tussen de 24ste en de 27ste van de maand zullen helaas nog even op de factuur moeten wachten. Doordat……. dienen er extra controles op de facturen te plaatsvinden. Graag toch wat meer B-1 schrijven.

Een incasso hoeft niet plaats te vinden op de exacte datum dat de factuur is gemaakt. Dat de incasso op de 30ste zou zijn, kan betekenen dat de factuur van de periode is die ik noemde. De extra controle is door de storing van laatst en heeft niet met de specifiek factuur te maken. Wat dat verder inhoudt weet ik niet. Ik wou alleen benoemen dat als de factuurdatum van 24, 25, 26 of 27 januari was, dat het dus wat later alsnog wordt geïncasseerd. Als dat niet voor Relpchen van toepassing is, dan kan het bij een meelezer in die situatie wel wat vraagtekens wegnemen. Ik heb geen uitspraken gedaan over saldo. Als een bank een storing heeft (die van ons of die van de reiziger) en de betaling mislukt, dan volgt er ook een herinnering per mail. 

Als een bank een storing heeft (die van ons of die van de reiziger) en de betaling mislukt, dan volgt er ook een herinnering per mail. 

??????????????? Sorry hoor ik snap hier helemaal niets van.

Op het moment er sprake is van een mislukte incassopoging om welke reden dan ook, dan volgt er een betaalherinnering per mail. Daarvoor moet dus eerst überhaupt een poging tot afschrijven gedaan zijn. Door extra controles naar aanleiding van de storing, zijn er voor facturen met datum 24, 25, 26 en 27 januari nog helemaal geen opdrachten voor een automatisch incasso verzonden. Die zijn dus niet mislukt, want iets dat niet heeft plaatsgevonden, kan ook niet mislukken. Deze automatische incasso's gaan nog plaatsvinden, maar op een later tijdstip. Is het zo wat duidelijker Pingpong

Ja zo is het duidelijk

Badge +3

Bij iemand in een ander topic (ook factuurdatum 26e) is het vandaag afgeschreven, nog even geduld dus.

Reageer