beantwoord

betaling abonnement ns flex dalvrij ?

• 10 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Als ik rond 15 aug een ns flex dalvrij abonnement afsluit betaal ik dan eind augustus al hiervoor of pas in september?

Groetjes Marlin
icon

Beste antwoord door Robert B 10 augustus 2019, 16:51

Heb je al Flex (Basis of ander abonnement) en zet je dit om naar Dal Vrij? Dan krijg je vrijwel meteen een factuur voor de eerste (volle) maand, plus de afrekening van de abonnements- en reiskosten voor de lopende maand (tot de datum van wijziging). Als dit een negatief bedrag is (maar dat zal wel niet bij een overstap naar Dal Vrij) dan krijg je dat binnen enkele dagen teruggestort.

Heb je nog geen Flex, maar wel een klassiek abonnement (dat kan zelfs alleen OV-fiets zijn), dan volgt er ook een incasso enkele dagen later voor de eerste maand abonnementskosten. Je huidige abonnement wordt beëindigd en eventuele ongebruikte dagen/maanden krijg je binnen een week gerestitueerd/teruggestort (zélfs bij OV-fiets, € 0,01 haha!)

Heb je nog helemaal geen NS abonnement? Dan betaal je volgens mij de eerste maand via iDeal bij het bestellen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
In september pas. Als je op 15 augustus besteld betaal je rond 18 tot 20 september voor de afgelopen maand voor je reiskosten en abonnement voor de komende maand.

De incasso is altijd binnen ongeveer 5 werkdagen na ontvangst van je factuur. Soms ook al eerder
Reputatie 7
Badge +3
De abonnementskosten van de eerste maand moet wel direct al worden vooruitbetaald.
Reputatie 7
Badge +2
Abonnementskosten betaal je altijd vooraf, reiskosten achteraf.
Sluit je dus 15 augustus een NS Dal Vrij abonnement af dan zul je dit enkele dagen erna al moeten betalen. Maak je nog reizen die berekend worden, in de spits, dan ontvang je daarvoor rond 15 september een factuur, samen met het abonnementsbedrag voor de volgende maand.
Badge +3
Heb je al Flex (Basis of ander abonnement) en zet je dit om naar Dal Vrij? Dan krijg je vrijwel meteen een factuur voor de eerste (volle) maand, plus de afrekening van de abonnements- en reiskosten voor de lopende maand (tot de datum van wijziging). Als dit een negatief bedrag is (maar dat zal wel niet bij een overstap naar Dal Vrij) dan krijg je dat binnen enkele dagen teruggestort.

Heb je nog geen Flex, maar wel een klassiek abonnement (dat kan zelfs alleen OV-fiets zijn), dan volgt er ook een incasso enkele dagen later voor de eerste maand abonnementskosten. Je huidige abonnement wordt beëindigd en eventuele ongebruikte dagen/maanden krijg je binnen een week gerestitueerd/teruggestort (zélfs bij OV-fiets, € 0,01 haha!)

Heb je nog helemaal geen NS abonnement? Dan betaal je volgens mij de eerste maand via iDeal bij het bestellen.

Reageer