beantwoord

betaling gestorneerd

  • 23 september 2020
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo, 

 

ik heb net een mail van jullie gekregen dat ik het bedrag gestorneerd heb, 

hoelang heb ik nu de tijd om te betalen. Want door mijn nieuwe werk krijg ik me loon later dan dat ik de rekening van jullie krijg. 
 

graag hoor ik van jullie 

groet gwendy

icon

Beste antwoord door Robert B 23 september 2020, 23:44

Welkom bij de NS Community!

Heb je NS Flex?

Dan krijg je na het storneren al heel snel een e-accept (via e-mail dus) die 7 dagen geldig is. Te betalen via iDeal of handmatig overmaken naar de IBAN die ook in de mail staat. Let vooral niet op de dreigende taal in die mail over het stoppen van je abonnement “als u niet betaalt behouden wij ons het recht voor om..”, want zo ver is het nog lang niet.

Daarna krijg je een brief met een ouderwetse acceptgiro (geen idee wat ik daarmee zou moeten, opsturen naar mijn bank in zo'n portvrije envelop?) en een betaaaltermijn van 14 dagen (betalingskenmerk van 16 cijfers, handmatig overmaken).

Voldoe je die ook niet op tijd, dan volgt er nog een e-mail (of brief) met een laatste herinnering van volgens mij 5 dagen. Daarna gaat de vordering naar een incassobureau en komt er €40 incassokosten bij.

Bij Flex is het dan einde verhaal en mag je 6 maanden geen abonnement met betaling achteraf meer nemen op je huidige account/naam/klantnummer.

Hou er rekening mee dat een handmatige overboeking (via telebankieren dus) een werkdag of twee kan duren voordat die binnen is bij de NS. Heb je ABN/AMRO of ING of RABO en is het naar een rekening bij dezelfde bank dan is het geen probleem want dat gaat per direct. NS gebruikt met name ABNA rekeningen.

Kort gezegd, en ongeacht andere (oude) topics, bij Flex heb je een dag of 25 ‘speelruimte’. Bij klassieke abonnementen iets langer, maar dat zal niet meer dan een week extra zijn.

Laat het er vooral niet op aankomen en vraag een vriend/partner/familielid/kennis om de e-accept namens jou te voldoen en jou een tikkie te sturen of zo, dat is het makkelijkst (gewoon die e-accept doorsturen).

Succes met je nieuwe werk ook!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

hoi je krijg straks een mail met dat binnen tijd moet betalen via ideal en als dat niet binnen dat termijn betaald word kan je ns flex stopgezet ken niet op nieuw aanvragen dan moet je 6 maanden wachten wat beste oplossing is even bellen met de klantenservice zij kunnen jouw hier mee veder helpen en infomatie ik hoop je geholpen hebt

 

met vriendelijk groet Andy

Okey want ik zag in een andere topic van 8 maanden terug een heel lijstje staan met aantal dagen weer niet of dat nog van toepassing is 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Heb je NS Flex?

Dan krijg je na het storneren al heel snel een e-accept (via e-mail dus) die 7 dagen geldig is. Te betalen via iDeal of handmatig overmaken naar de IBAN die ook in de mail staat. Let vooral niet op de dreigende taal in die mail over het stoppen van je abonnement “als u niet betaalt behouden wij ons het recht voor om..”, want zo ver is het nog lang niet.

Daarna krijg je een brief met een ouderwetse acceptgiro (geen idee wat ik daarmee zou moeten, opsturen naar mijn bank in zo'n portvrije envelop?) en een betaaaltermijn van 14 dagen (betalingskenmerk van 16 cijfers, handmatig overmaken).

Voldoe je die ook niet op tijd, dan volgt er nog een e-mail (of brief) met een laatste herinnering van volgens mij 5 dagen. Daarna gaat de vordering naar een incassobureau en komt er €40 incassokosten bij.

Bij Flex is het dan einde verhaal en mag je 6 maanden geen abonnement met betaling achteraf meer nemen op je huidige account/naam/klantnummer.

Hou er rekening mee dat een handmatige overboeking (via telebankieren dus) een werkdag of twee kan duren voordat die binnen is bij de NS. Heb je ABN/AMRO of ING of RABO en is het naar een rekening bij dezelfde bank dan is het geen probleem want dat gaat per direct. NS gebruikt met name ABNA rekeningen.

Kort gezegd, en ongeacht andere (oude) topics, bij Flex heb je een dag of 25 ‘speelruimte’. Bij klassieke abonnementen iets langer, maar dat zal niet meer dan een week extra zijn.

Laat het er vooral niet op aankomen en vraag een vriend/partner/familielid/kennis om de e-accept namens jou te voldoen en jou een tikkie te sturen of zo, dat is het makkelijkst (gewoon die e-accept doorsturen).

Succes met je nieuwe werk ook!

Reputatie 3

Welkom bij de NS Community!

Heb je NS Flex?

Dan krijg je na het storneren al heel snel een e-accept (via e-mail dus) die 7 dagen geldig is. Te betalen via iDeal of handmatig overmaken naar de IBAN die ook in de mail staat. Let vooral niet op de dreigende taal in die mail over het stoppen van je abonnement “als u niet betaalt behouden wij ons het recht voor om..”, want zo ver is het nog lang niet.

Daarna krijg je een brief met een ouderwetse acceptgiro (geen idee wat ik daarmee zou moeten, opsturen naar mijn bank in zo'n portvrije envelop?) en een betaaaltermijn van 14 dagen (maar goed, een betalingskenmerk van 16 cijfers, handmatig overmaken).

Voldoe je die ook niet op tijd, dan volgt er nog een e-mail (of brief) met een laatste herinnering van volgens mij 5 dagen. Daarna gaat de vordering naar een incassobureau en komt er €40 incassokosten bij.

Bij Flex is het dan einde verhaal en mag je 6 maanden geen abonnement met betaling achteraf meer nemen op je huidige account/naam/klantnummer.

Hou er rekening mee dat een handmatige overboeking (via telebankieren dus) een werkdag of twee kan duren voordat die binnen is bij de NS. Heb je ABN/AMRO of ING of RABO en is het naar een rekening bij dezelfde bank dan is het geen probleem want dat gaat per direct. NS gebruikt met name ABNA rekeningen.

Kort gezegd, en ongeacht andere (oude) topics, bij Flex heb je een dag of 25 ‘speelruimte’. Bij klassieke abonnementen iets langer, maar dat zal niet meer dan een week zijn.

Laat het er vooral niet op aankomen en vraag een vriend/partner/familielid/kennis om de e-accept namens jou te voldoen en jou een tikkie te sturen of zo, dat is het makkelijkst (gewoon die e-accept doorsturen).

Succes met je nieuwe werk ook!


bedank voor de aanvulling

Reageer