beantwoord

Betaling van abonnement tijdig, toch beëindigd

• 29 mei 2019
  • 15 reacties
  • 674 Bekeken

Mijn dochter heeft een ns flex. Moesten betalen en hebben dit tijdig gedaan. Moest voor 27 mei en betaald op 25 mei via internet. Zojuist!!! Via de mail om 00.21 uur bericht dat abonnement is beëindigd! Waarom op dit tijdstip en hoe kan dit terwijl er is betaald???
icon

Beste antwoord door Thom 29 mei 2019, 01:40

Ik denk dat u even contact op moet nemen met Klantenservice. Ze zijn er nu ook, telefonisch is gezien deze omstandigheden in de nacht het handigste. In principe heeft u een aantal herinneringen gehad en het geld moet binnen 25 dagen zijn bijgeschreven bij NS. Mogelijk is dat niet het geval geweest.

Leuk of niet: Bent u te laat, dan wordt het abonnement direct geblokkeerd en gaat de rekening naar het incassobureau. Het is verstandig een zekere marge in te bouwen, zeker als u het niet standaard heeft overgemaakt.

Dat u op dit tijdstip het bericht krijgt, hangt samen met de automatische verwerking. U kreeg dit bericht van een computer.

Het is hier een forum van treinreizigers, we hebben geen inzage in de administratie.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat u even contact op moet nemen met Klantenservice. Ze zijn er nu ook, telefonisch is gezien deze omstandigheden in de nacht het handigste. In principe heeft u een aantal herinneringen gehad en het geld moet binnen 25 dagen zijn bijgeschreven bij NS. Mogelijk is dat niet het geval geweest.

Leuk of niet: Bent u te laat, dan wordt het abonnement direct geblokkeerd en gaat de rekening naar het incassobureau. Het is verstandig een zekere marge in te bouwen, zeker als u het niet standaard heeft overgemaakt.

Dat u op dit tijdstip het bericht krijgt, hangt samen met de automatische verwerking. U kreeg dit bericht van een computer.

Het is hier een forum van treinreizigers, we hebben geen inzage in de administratie.
Reputatie 3
Heeft u betaald middels iDeal-link uit de email of handmatig via internet bankieren?
Dat laatste heeft meer dagen nodig om door de NS verwerkt te worden. Dan is 1,5/2 dagen erg kort.

Wanneer er met iDeal betaald wordt gaat er direct een trigger naar het systeem en krijgt de betaling een soort van tussenstatus. In mijn NS zie je bij facturen dan "gedeeltelijk betaald"
Reputatie 7
Badge +3
Het geld moest voor de 27ste op de rekening van NS staan maar als je het geld op de 25ste (in het weekend) overschrijft wordt het pas de 27ste of 28ste bijgeschreven en ben je formeel dus te laat. Wellicht kan de Klantenservice of iets betekenen.
Bij de meeste banken gaan overboekingen direct, daar zitten geen dagen meer tussen. Wel kan het zijn dat NS nog een paar dagen nodig heeft om een betaling te verwerken.
Hallo Guusje2004 en welkom bij de NS Community.

Ik wil je, net als Thom, adviseren om onze Klantenservice te benaderen. We kunnen je via Facebook en Twitter het snelste helpen, de Live Chat is ook een goede optie. Kom je er zo verder uit?
Reputatie 7
Badge +3
Bij de meeste banken gaan overboekingen direct, daar zitten geen dagen meer tussen. Wel kan het zijn dat NS nog een paar dagen nodig heeft om een betaling te verwerken.
Ik zit bij de ING. Overboekingen tussen ING-rekeningen gaan direct maar overboekingen naar rekeningen bij andere banken gebeuren pas de volgende werkdag.
Reputatie 7
Badge +4
Naar de Amro bank vanaf ING is binnen een paar uur en meestal veel sneller.
Badge +3
Bij mijn weten gaan bank-naar-bank overboekingen tweemaal per dag. Opdrachten aangeleverd vóór 11:00 nog dezelfde (werk)dag en vóór 23:00 de volgende (werk)dag. Bij ING-ING en ABNA-ABNA en tussen die twee is het sneller of zelfs per direct.

Maar dat is hier niet aan de orde, want in het weekend is er geen (binnenlands en Europees) betalingsverkeer. Een overschrijving gedaan op de 25e (een zaterdag) komt dus op zijn vroegst de 27e aan (óók als je zelf ABNA hebt, meen ik), en als er staat dat je vóór de 27e moest betalen ben je dus te laat.

Een dusdanig late betaling kan je al niet meer via iDeal doen, en is dus sowieso handmatiig gedaan. Dit is dikke pech natuulijk, wat het betekent dat je een nieuw Flex abonnement op een nieuwe kaart moet bestellen. De blokkering kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Badge +3
het betekent dat je een nieuw Flex abonnement op een nieuwe kaart moet bestellen.
Het betekent een regulier abonnement op een nieuwe kaart bestellen; als NS Flex vanwege een betalingsachterstand is beëindigd, dan kan de zes maanden erna geen nieuw NS Flex-abonnement worden aangevraagd.
Badge +3
Pff, ook dat nog! 😫

Lijkt me logisch (kredietwaardigheid) maar is nieuw voor mij verder.
Reputatie 7
Badge +4
Robert had geljk tot een paar weken geleden en toen is het aangescherpt. Wie te laat betaalt, kan dus het eerste half haar geen Flex meer aanvragen en heeft echt een probleem . De maatregel zal wel niet voor niets genomen zijn. Het wordt stevig aangepakt. Niet iedereen kan de weelde van Flex dragen klaarblijkelijk.

NS geeft hiermee in ieder geval een duidelijk signaal af. Er zijn mensen die met betalen altijd de uiterste grens opzoeken en dan kun je de grens beter snel aangeven.

Ik neem aan dat dat de regel dat er na twee keer wanbetaling geen Flex meer mogelijk is, blijft gehandhaafd, maar dat weet ik niet zeker. Plausibel is het wel.
Badge +3
Bij Automatisch Opladen (OV-chipkaart) zijn ze er nog veel sneller mee!

De betreffende tweet (met screenshot van e-accept van Intrum Justis, dus €40 erbij) was snel verwijderd, maar het ging dus als volgt:

ik kreeg onlangs deze brief {was een e-mail.. red.}.
Eén keer is automatisch incasso niet gelukt voor automatisch opladen. Nu €40 incasso kosten?

Toen ik vroeg hoeveel herinneringen daaraan vooraf gegaan waren...? Eentje!
Badge +3
Robert had geljk tot een paar weken geleden en toen is het aangescherpt. Wie te laat betaalt, kan dus het eerste half haar geen Flex meer aanvragen en heeft echt een probleem . De maatregel zal wel niet voor niets genomen zijn. Het wordt stevig aangepakt. Niet iedereen kan de weelde van Flex dragen klaarblijkelijk.
Voorlopig zit ik goed, maak me rijk! :)

Netjes de incasso's van € 5,00 (Flex Dal Voordeel) en € 0,01 (overstap naar Flex) voldaan.

Psst... € 12,00 tegoed was het saldo van die kaart, dus rijker word ik er niet van maar het moet wel kloppen allemaal! 🤣
Een bedrijf dient de consument minimaal 1 aanmaning te sturen waarin de consument 14 dagen de tijd moet hebben om de betaling te voldoen. Is de betaling dan niet voldaan dan mag een bedrijf in principe gelijk de vordering overdragen aan een incassobureau. Wat dat betreft zijn wij best schappelijk met 3 betalingsherinneringen zonder extra kosten, toch?😉

Wanneer een NS Flex factuur niet op tijd is voldaan dragen we het dossier over aan Syncasso. Op dat moment beëindigen we het NS Flex product en kan men minimaal 6 maanden geen NS Flex meer afsluiten. Pas na 6 maanden, mits je openstaande posten hebt voldaan, kan je weer NS Flex aanvragen. Staan er na 6 maanden nog steeds bedragen open dan kom je uiteraard nog steeds niet door de kredietcheck en blijft NS Flex aanvragen niet mogelijk.
Badge +3
Ja, @Denice NS dat dus!

En TLS/OV-chip (auto opladen en geen succesvolle incasso) is er dus na een week of twee al helemaal klaar mee.

Of je dat terecht vindt of niet, je bent dan in gebreke of een wanbetaler. Dat zal vast en zeker ergens in de voorwaarden staan natuurlijk.

Mijn telefoon/internetprovider kan me ook op elk moment afsluiten/toegang tot hun diensten weigeren als ik niet doe wat er van mij verwacht wordt.. per direct!

Maar goed (ander voorbeeld) €40 incassokosten van mijn zorgverzekeraar voor een receptje van nog geen €4 dat ik moest betalen (en factuur gemist had, want via e-mail adres dat ik bijna nooit lees)?

Dat soort dingen dus. Factuur kwam van een of andere apotheek... Die had ik gewoon zelf moeten betalen en dan declareren bij zorgverzekeraar?

Nooit een herinnering of acceptgiro van gezien... (want dat ging toch allemaal automatisch?)

Dus voor mij nu alles per post.

Reageer