beantwoord

Betalingsherinnering te betalen binnen twee dagen?

• 29 november 2018
  • 5 reacties
  • 1138 Bekeken

Hallo!

Ik kreeg vannacht (01:18 uur) een betalingsherinnering via e-mail, die voor 04-12-2018 te betalen is. Juist, ik heb dus vandaag en morgen tijd, zodat het bedrag vóór 4 december 2018 op de rekening van NS is bijgeschreven, dus maandag 3 december. Of lees ik dit verkeerd?
Ik heb een nieuwe IBAN (Duits) doorgegeven. Op de desbetreffende factuur staat nog het oude IBAN maar in de betalingsherinnering staat dat het incasseren van mijn nieuwe IBAN mislukt is. Dus dit vind ik al heel vreemd.
Verder lees ik in andere topics van het forum, dat het normaliter anders verloopt.
Je krijgt van ons dan, indien je e-mailadres bekend is, per e-mail een AcceptMail. Via deze e-mail kan je middels internetbankieren het bedrag alsnog voldoen. Mocht je de AcceptMail niet binnen het gestelde termijn voldoen dan ontvang je van ons nog per brief een acceptgiro welke binnen 14 dagen betaald dient te worden. Deze betalingsherinneringen zijn beide nog zonder extra kosten. Betaal absoluut optijd aangezien je betaling anders overgedragen zal worden aan een incassobureau (Syncasso).
https://community.ns.nl/abonnementen-2/betalen-van-het-abonnement-35468

Een SEPA overschrijving mag nog maximaal één werkdag duren, dus ik heb nu twee dagen tijd om mijn factuur te betalen, zodat maandag het geld op de rekening van NS staat (want zaterdag en zondag zijn natuurlijk geen (bank)werkdagen).

Is twee dagen echt een gebruikelijke betalingstermijn, die door NS gehanteerd wordt?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 november 2018, 15:22

Goedemiddag reiziger2018. De quote die je hebt geplaatst beschrijft het proces van een betalingsachterstand bij onze klassieke abonnementen. Bij NS Flex werkt het iets anders (zo wordt er bij NS Flex een tweede keer geprobeerd om een factuur te incasseren nadat de eerste is gefaald, zoals ook Tamzin aangeeft), maar alsnog krijg je meerdere herinneringen om de factuur te betalen mochten deze incasso's beide mislukken.

Mocht je hier verdere vragen over hebben kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. Het snelst gaat dat telefonisch via 030-7515155, maar je kan uiteraard ook een bericht sturen via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een betalingsherinnering volgt pas nadat er al eerder twee keer vergeefs een poging tot incasso heeft plaatsgevonden. U heeft een contract afgesloten met NS dat u maandelijks de kosten zou betalen en als u dat niet doet dan is het logisch dat NS een strikte grens trekt. NS is geen kredietbank.

Mocht een en ander een misverstand zijn omdat U het geld op een andere rekening had klaar staan dan kunt u de rekening meteen betalen vanaf die rekening dus dan is die twee dagen geen probleem. In dat geval zou ik wel even bij de Klantenservice checken wat er eventueel mis is gegaan met uw nieuwe IBAN nummer.
Goedemiddag reiziger2018. De quote die je hebt geplaatst beschrijft het proces van een betalingsachterstand bij onze klassieke abonnementen. Bij NS Flex werkt het iets anders (zo wordt er bij NS Flex een tweede keer geprobeerd om een factuur te incasseren nadat de eerste is gefaald, zoals ook Tamzin aangeeft), maar alsnog krijg je meerdere herinneringen om de factuur te betalen mochten deze incasso's beide mislukken.

Mocht je hier verdere vragen over hebben kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. Het snelst gaat dat telefonisch via 030-7515155, maar je kan uiteraard ook een bericht sturen via Facebook of Twitter.
Op de desbetreffende factuur staat nog het oude IBAN maar in de betalingsherinnering staat dat het incasseren van mijn nieuwe IBAN mislukt is. Dus dit vind ik al heel vreemd.
Ik ook: https://community.ns.nl/abonnementen-2/incorrect-rekeningnummer-op-factuur-47156

Incasseren vanaf een buitenlands IBAN-nummer zorgt voor wat hoofdpijn, ondanks dat NS het verplicht is te accepteren.

Verder, BW boek 6 art. 96 verplicht B2C een eerste, kosteloze herinnering met een termijn van 14 dagen. Ook als NS geen filantropische instelling is. Bij NS mislukt ook wel eens een uitbetaling en gezien de vele topics op dit forum is dat ook niet binnen twee dagen opgelost. Laten we wel redelijk blijven, het blijft software en daar kan iets fout gaan.
Een betalingsherinnering volgt pas nadat er al eerder twee keer vergeefs een poging tot incasso heeft plaatsgevonden. U heeft een contract afgesloten met NS dat u maandelijks de kosten zou betalen en als u dat niet doet dan is het logisch dat NS een strikte grens trekt. NS is geen kredietbank.
Hoi Tamzin, ik ben helemaal met je eens hoor. Ik wil ook zeker mijn kosten betalen. Echter probeerde ik deze problemen al vanaf daag één met NS te bespreken, proactief, maar niemand trok zich de schoen aan (zie hier) 😉
Grappig dat je de vergelijking maakt met een kredietbank, want die ben ik ook niet en dat is ook het hele verhaal van mijn eerder probleem geweest, dat ik maar één maand €334 had moeten voorschieten om ze dan een maand later terug te krijgen, maar goed, ander (enig onopgelost) topic 😂😉

Bij NS Flex werkt het iets anders (zo wordt er bij NS Flex een tweede keer geprobeerd om een factuur te incasseren nadat de eerste is gefaald, zoals ook Tamzin aangeeft), maar alsnog krijg je meerdere herinneringen om de factuur te betalen mochten deze incasso's beide mislukken.
Hoi Stijn NS, goed om te weten, dat het bij NS Flex iets anders loopt. Maar los daarvan. Ik kreeg maar één betalingsherinnering en die moest ik dus binnen twee dagen overmaken, want anders gaat het naar de incasso (is de dreiging). Het lijkt me dus logisch, dat dit dus niet de bedoeling is of heb je zelf niet de juiste informatie bij de hand? 🤔
Ik ontving de eerste en enige betalingsherinnering tot heden op 29-11 om 01:18:
Betaal tijdig – voorkom extra kosten en abonnementsbeëindigingBetaal zo spoedig mogelijk. Vóór 4 december 2018 dient uw betaling op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Bij uitblijven van de betaling zijn wij genoodzaakt de vordering van het verschuldigde bedrag uit handen te geven aan een incassobureau. De vordering wordt in dat geval verhoogd met incassokosten en uw abonnement wordt beëindigd.

Gezien het weekeinde ertussen zit is dit maar een betalingstermijn van twee dagen. Dit is wat mij zo laat schrikken🤔
Hoezo is NS hier meteen zo dreigend?😲

Op de desbetreffende factuur staat nog het oude IBAN maar in de betalingsherinnering staat dat het incasseren van mijn nieuwe IBAN mislukt is. Dus dit vind ik al heel vreemd.Ik ook: https://community.ns.nl/abonnementen-2/incorrect-rekeningnummer-op-factuur-47156

Incasseren vanaf een buitenlands IBAN-nummer zorgt voor wat hoofdpijn, ondanks dat NS het verplicht is te accepteren.

Hoi Henk_NL, wat vervelend ook voor jou. Maar in mijn geval hebben zich facturatie een nieuw IBAN wellicht gekruist. Wat alleen zo vreemd is, dat ondanks er staat van mijn nieuwe IBAN kon niet geïncasseerd worden, heb ik op navraag van mijn bank te horen gekregen dat er nooit een poging tot incasso heeft plaatsgevonden. Dus dat loopt blijkbaar ook nog helemaal verkeerd en NS verstrekt foutieve informatie.
Aan de hand van je eerste bericht kon ik niet oordelen welke herinnering jij precies hebt gekregen, maar je hoort zeker meerdere herinneringen te krijgen alvorens er geïnformeerd wordt over het uit handen geven aan een incassobureau. Ik durf dan ook niet te zeggen wat er in jouw geval is misgegaan. Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf, kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice om dat uit te laten zoeken.

Reageer