bevestiging om product op te halen | NS Community
beantwoord

bevestiging om product op te halen

  • 30 December 2021
  • 9 reacties
  • 308 Bekeken

Vandaag 30-12-2021 in de ochtend een ns flex traject vrij gekocht voor een bestaande ov kaart. tot heden geen bevestiging gehad dit product op te halen. En ik heb het nodig voor 3 januari 2022. Normaal als ik een bus abonnement bestel, is het er in een paar minuten.

icon

Beste antwoord door Momo 30 December 2021, 18:10

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Uitleg/verklaring; FLEX overrulet alle andere produkten die evt op je kaart (nog) staan-en dat kan het systeem dus niet aan in de periode tot ingang. Anders leidt dat weer tot allerlei clashes die hier al zo vaak worden gemeld met bvb BUS-ABo etc. Wel zou het, zo dunkt mij, best goed moeglijk moeten zijn als bevestiging meteen een mail te sturen met daarin de details-al zal dat ongetwijfeld weer tot talloze andere klachten leiden van mensen die het toch alvast proberen en dan nul op rekest vangen.

Badge +3

Het beroerde nu is, maandagochtend vroeg moet ik al reizen, Als ik bel, zouden ze dat  aan kunnen passen naar een eerdere datum?

De praktijk is dat je per 3 januari je product kunt ophalen voordat je gaat reizen, dus geen zorgen als je het per dan wilt.

Er is weinig aan de hand, behalve dat je nergens kunt zien dat het pas dan voor je klaar staat…

Reputatie 7
Badge +3

Het beroerde nu is, maandagochtend vroeg moet ik al reizen, Als ik bel, zouden ze dat  aan kunnen passen naar een eerdere datum?

Nee, dat gaat niet lukken. Gewoon maandag iets eerder naar station om daar product op de kaart te zetten. Zo vroeg zullen er echt geen rijen staan.

Het beroerde nu is, maandagochtend vroeg moet ik al reizen, Als ik bel, zouden ze dat  aan kunnen passen naar een eerdere datum?

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex werken diverse dingen anders dan bij abonnementen op saldo. Waarschijnlijk is het bij Flex niet mogelijk dit met een datum in de toekomst al eerder op de kaart te zetten. 

Mocht u het Flex abonnement niet op 3 januari kunnen laden, neem dan contact op met de NS klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +3

Nieuw bestelde flex producten zijn alleen vanaf de ingangsdatum op te halen. Wijzigingen binnen flex gaan direct in.

3 januari moet het ingaan, maar ieder ander product wat je aanvraagt zoals bus abonnement, krijg je gelijk een mail om op te halen, en kan je het pas gebruiken op de datum dat je het in laat gaan. waarom dan niet bij een flex abonnement? Ik bestel vandaag, zodat ik hem maandag gelijk kan gebruiken, nu weet ik nooit of ik straks op het station sta het product kan ophalen (gebruiken).

Badge +3

Behalve wat @Momo zegt kan je (bij ingangsdatum vandaag) even kijken of er iets klaar staat bij een automaat (supermarkt e.d.)

Of kijk in Mijn NS, daar zou per de ingangsdatum ook je Flex abonnement moeten staan, ook al staat dat dan nog niet op je kaart.

Dat de bevestigingsmail pas later komt is geen uitzondering, check ook je spam folder.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de ingangsdatum? De bevestingsmail om het op te halen wordt pas op de ingangsdatum verstuurd. 

Als de ingangsdatum vandaag is, had u die mail dus moeten hebben ontvangen. Als de ingangsdatum 3 januari is, klopt het dat u nog geen mail heeft ontvangen, die komt dan pas 3 januari. 

Reageer