beantwoord

"Bevestiging overstappen naar NS FLex"

• 11 februari 2020
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Er zit een onduidelijkheid in de e-mail die wordt verstuurd bij een overstap naar NS-flex.
Het onderwerp van die mail is: "Bevestiging overstappen naar NS Flex".

Vervolgens de eerste regels tekst van diezelfde e-mail:

"Gefeliciteerd met uw overstap en welkom bij NS Flex.
U heeft NS Flex aangevraagd. Zodra uw overstap verwerkt is, ontvangt u een bevestiging per e-mail."

De vraag is dus of dit nu reeds de bevestingsmail is, of dat die nog moet komen... ?
Die tekst zou duidelijker moeten zijn.

icon

Beste antwoord door bahnrider 11 februari 2020, 16:04

Nee, dit is een bevestiging dat U het hebt aangevraagd. Net zoals bvb een mail wordt verstuurd als U een bepaald account hebt geopend, zodat U eventueel kunt controleren of er geen ongewenste indringers dat hebben gedaan. U moet OOK nog lopende oude ABOś van de chipkaart afhalen-dmv ophalen bestelling en daarmee wordt, als alles goed verloopt, ook tevens FLEX geinstalleerd en daarna hoeft dat bij wijzigen niet meer te gebeuren. Dat wordt bedoeld met overstap verwerken.

Nu ik dit zie-en ofschoon ik dit zelf eind ´19 ook heb meegemaakt zonder er veel acht op te slaan geef ik U groot gelijk dat dit weer burokratisch onduidleijk is voor de klanten die meestal zelf niet zo heel goed op de hoogte zijn van wat NS aan vaktaal gebruikt.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Nee, dit is een bevestiging dat U het hebt aangevraagd. Net zoals bvb een mail wordt verstuurd als U een bepaald account hebt geopend, zodat U eventueel kunt controleren of er geen ongewenste indringers dat hebben gedaan. U moet OOK nog lopende oude ABOś van de chipkaart afhalen-dmv ophalen bestelling en daarmee wordt, als alles goed verloopt, ook tevens FLEX geinstalleerd en daarna hoeft dat bij wijzigen niet meer te gebeuren. Dat wordt bedoeld met overstap verwerken.

Nu ik dit zie-en ofschoon ik dit zelf eind ´19 ook heb meegemaakt zonder er veel acht op te slaan geef ik U groot gelijk dat dit weer burokratisch onduidleijk is voor de klanten die meestal zelf niet zo heel goed op de hoogte zijn van wat NS aan vaktaal gebruikt.

Dank voor de reactie. Ik heb inmiddels de “echte” bevestiging binnen. Deze mail heeft als onderwerp: “Ophalen NS Flex bestelling”.  

Een beter onderwerp voor die vorige mail zou zijn: “uw aanvraag van NS Flex”,  of iets dergelijks. Wanneer ik een mail krijg met als titel “bevestiging”, dan is het wat vreemd om iets verderop nog te lezen dat er nog een bevestiging volgt. :)

Badge +3

Klopt, en op zich kan het in één mail want die volgen elkaar (normaal gesproken) binnen enkele minuten tot een uurtje op. De tweede mail is eigenlijk alleen maar om te laten weten dat je bestelling verwerkt is en het product klaar staat om op te halen bij een automaat.

Of zet in de eerste mail dat je er nog eentje krijgt voordat je onverrichter zake iets te vroeg naar een automaat gaat en er nog niets klaar blijkt te staan.

Reageer