Bij Flex moet je niet opwaarderen

  • 31 mei 2021
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 2

Ik had net iemand aan de telefoon van de klantenservice.

Ik heb namelijk Flex op de kaart staan. De chippaal in Leeuwarden zei “onvoldoende saldo”. Ik ben toen snel naar de kaartautomaat gerend om het saldo op te waarderen.

De juffrouw van de klantenservice zei dat dat niet goed is. Als je Flex hebt, moet je niet opwaarderen, zei ze. De chippaal had volgens haar moeten zeggen “onvoldoende saldo, maar dat is niet erg, je kunt gewoon instappen.” En de kaartautomaat had moeten zeggen “opwaarderen is niet nodig”.

Nou, dat heeft me een paar centen gekost!


2 reacties

Hoi Feico,

De incheckpaal moet niet zeggen dat je onvoldoende saldo hebt, maar dat je reist op rekening. Heb je het BTM-gedeelte (bus, tram, metro) uit staan binnen NS Flex en heb je gereisd met de bus, tram of metro? 

Reputatie 6

Klant heeft het over een chippaal. Bij de bussen in Leeuwarden staan er geen chippalen. Ik neem even aan dat de klant heeft gereid met Arriva. Zal wel te maken hebben met de samenreiskorting uit zijn andere topic. Dit topic is dus feitelijk dubbel.

Reageer