beantwoord

Boete wegens verkeerd inchecken

• 7 juni 2018
  • 5 reacties
  • 711 Bekeken

ik belde net met de klantenservice, maar omdat niemand daar geauthoriseerd is voor NS Flex, moest ik m’n verhaal hier doen.

op 2 juni heb ik rond 00.30u in Zwolle per ongeluk ingecheckt bij een poortje van Blauwnet. Vervolgens in de trein gecontroleeerd door een conducteur die niets heeft gezegd over een boete oid.
Vervolgens wil ik in zwolle uitchecken, maar het poortje geeft aan dat ik incheckte. Dus dat vond ik maar vreemd en heb opnieuw m’n kaart er tegenaan gehouden waardoor de incheck werd geannuleerd.

de volgende ochtend heb ik een mail ontvangen met daarin de mededeling dat er een correctietarief van 50,- in rekening wordt gebracht.

telefonisch is mij toegezegd dat, als ik via Blauwnet zou aangeven dat ik daar heb ingecheckt, m’n boete zou komen te vervallen. Maar Blauwnet verwijst me door naar een formulier waar ik de incheck niet kan zien.

kunnen jullie me asjeblieft helpen, want zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd.
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 juni 2018, 16:36

Update: ik heb inmiddels via een privébericht contact gehad met Annemiekuh. Uit coulance is de boete kwijtgescholden. Het instaptarief is op de factuur verrekend met de ritprijs die ze bij NS betaald had moeten hebben.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste even een moderator afwachten. Ze komen hier om de paar uur langs en pikken het wel op. Veelal zijn ze wat meer door de wol geverfd en NSFlex is inderdaad hier neergelegd.
Bedankt, Thom! Hier ben ik ;)

Welkom bij onze NS Community, Annemiekuh :) Wat jammer om te lezen dat je heen en weer gestuurd bent. Hier ben je gelukkig aan het juiste adres! Ik help je graag verder. Zou je me ten eerste in een privébericht je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer en geboortedatum willen sturen? Je kunt hiervoor op mijn naam klikken en dan klikken op 'Stuur bericht'. Dan pak ik je gegevens erbij en ga ik kijken hoe ik dit recht kan zetten voor je.
Hoi Annemiekuh,

Ik heb nog geen privébericht van je mogen ontvangen. Zou je deze nog kunnen sturen? Dan kan ik je verder helpen. Alvast bedankt 🙂
Update: ik heb inmiddels via een privébericht contact gehad met Annemiekuh. Uit coulance is de boete kwijtgescholden. Het instaptarief is op de factuur verrekend met de ritprijs die ze bij NS betaald had moeten hebben.
Top opgelost!

Wellicht is het een idee om die poortjes in Zwolle van elkaar te scheiden, zodat je minder makkelijk door een verkeerd poortje loopt. Ze staan nu allemaal in een rijtje (exact dezelfde poortjes, alleen een andere kleur)

Reageer