beantwoord

BTM tarieven

• 26 februari 2019
  • 5 reacties
  • 379 Bekeken

Met het reizen met connexxion en arriva bussen, staan bij nsflex andere ritprijzen dan op de site van de vervoerder en 9292. Het verschil zijn maar centen, maar toch, waardoor komt dit verschil, ofwel waarom betaal ik meer ?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 26 februari 2019, 22:05

Hallo ns peter, welkom op onze Community!

Dat kan kloppen. Op onze site staat hier het volgende over:

Bij onze oude abonnementen werden prijzen afgerond op tien cent, omdat de Kaartautomaat geen centen kan geven. Bij NS Flex berekenen we de prijs op de cent nauwkeurig.

Hier lees je daar meer over. Als je verder nog vragen hebt dan horen we dat graag.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo ns peter, welkom op onze Community!

Dat kan kloppen. Op onze site staat hier het volgende over:

Bij onze oude abonnementen werden prijzen afgerond op tien cent, omdat de Kaartautomaat geen centen kan geven. Bij NS Flex berekenen we de prijs op de cent nauwkeurig.

Hier lees je daar meer over. Als je verder nog vragen hebt dan horen we dat graag.
Ik had dus een vraag over BTM niet over treinprijzen. Je antwoord klopt niet helemaal. Per 1 januari wordt alleen vol tarief 2e klas trein op tien cent afgerond, korting en eerste klas betaal je nu niet afgerond, maar op de cent nauwkeurig.
Voorbeeld. Ik reis met de bus 36 connexxion van Schiedam Centrum naar Maasland Viaduct dit kost volgens de connexxion en 9292 wedsite 2,68 euro, maar ik moet aan NS 2,72 euro betalen ??
Reputatie 6
Badge +2
Voorbeeld. Ik reis met de bus 36 connexxion van Schiedam Centrum naar Maasland Viaduct dit kost volgens de connexxion en 9292 wedsite 2,68 euro, maar ik moet aan NS 2,72 euro betalen ??

201902 27 11:01 btmprijsvastofniet
Misschien is dit ook wel bij op saldo reizen. Er zijn misschien geen vaste prijzen, maar per rit een prijs op basis van de die keer gemeten afstand, waar een onnauwkeurigheid in zou kunnen zitten. Voor Flex zou dan blijkbaar NS de door de vervoerder bepaalde prijs aan NS doorgeven, en NS dus niet de prijs nakijken aan de hand van de vertrek- en aankomsthalte (wat inderdaad ook zou kunnen).

Zie ook https://radar.avrotros.nl/forum/overig-auto-vervoer-f95/is-het-rechtvaarig-om-bij-omleiding-ov-hogere-prij-t171703.html.
Voor de ritprijzen van de bus, tram en metro zijn wij afhankelijk van de betreffende vervoerder. Zij geven ons het te hanteren bedrag door welke wij factureren. Wanneer je het niet eens bent met het in rekening gebrachte bedrag kan je via onze Klantenservice een correctie aanvragen.

Reageer